ΝΕΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΒΓΗΚΑΝ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
Κάνουν το ελληνικό καλοκαίρι success story
Το ελληνικό καλοκαίρι ήταν για εκείνους πηγή έμπνευσης. Σε καιρό κρίσης, με τις επαγγελματικές προοπτικές να συρρικνώνονται, νέοι άνθρωποι με φρέσκες ιδέες έβαλαν «άρωμα Ελλάδας» στα επιχειρηματικά τους σχέδια δημιουργώντας πρωτότυπα προϊόντα που κερδίζουν το κοινό και εκτός συνόρων.
Εθεσαν υψηλά ποιοτικά στάνταρ, πρόσθεσαν στην προσπάθειά τους μεράκι και ισχυρές δόσεις από την «αύρα» του καλοκαιριού και ιδού: Τσάντες από παροπλισμένα πανιά ιστιοπλοϊκών σκαφών που θεωρούνται ήδη αξεσουάρ μόδας, χειροποίητες εσπαντρίγιες με χρώμα και σχεδιασμό που εκπέμπουν εκλεπτυσμένη νοσταλγία, ξύλινα γυαλιά ηλίου, καθένα μοναδικό όπως οι Κυκλάδες, και πρωτότυπες πετσέτες θαλάσσης βγαλμένες από πλαζ των καρτ ποστάλ.
Ολα «ταξιδεύουν» ανά τον κόσμο μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και εξαγωγών, αφού η ζήτηση από το εξωτερικό αυξάνεται γεωμετρικά. Είναι το απόσταγμα ενός νέου είδους επιχειρηματικότητας που συνδυάζει την καινοτομία με την ελληνικότητα.
Κάθε τσάντα και... ιστορία
Από τον Μάρτιο τουτ 2013 μετατρέπουν παροπλισμένα πανιά ιστιοπλοϊκών σκαφών σε ιδιαίτερες τσάντες που κουβαλούν στο DNA τους ιστορίες από τις ελληνικές θάλασσες και τα βιώματα των ιστιοπλόων. Πρόκειται για τους ιδρυτές της «Salty Bag», ο Στρατής Ανδρεάδης, ο Σπύρος Ντάικος και η Χρύσα Χαλικιοπούλου που κατακτούν τον κόσμο με «ορμητήριο» ένα εργαστήριο στην Κέρκυρα.
Από τον Μάρτιο τουτ 2013 μετατρέπουν παροπλισμένα πανιά ιστιοπλοϊκών σκαφών σε ιδιαίτερες τσάντες που κουβαλούν στο DNA τους ιστορίες από τις ελληνικές θάλασσες και τα βιώματα των ιστιοπλόων. Πρόκειται για τους ιδρυτές της «Salty Bag», ο Στρατής Ανδρεάδης, ο Σπύρος Ντάικος και η Χρύσα Χαλικιοπούλου που κατακτούν τον κόσμο με «ορμητήριο» ένα εργαστήριο στην Κέρκυρα.
Κάθε τσάντα είναι φτιαγμένη στο χέρι, παίρνει το όνομά της από ένα ξεχωριστό μέρος της ναυτικής Ελλάδας, ενώ ο αγοραστής ενημερώνεται για την ιστορία της από το ειδικό βιβλιαράκι που τη συνοδεύει. Ηδη, το 33% των πωλήσεων πραγματοποιείται από ξένους μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος, ενώ έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις για διάθεση των προϊόντων σε Αγγλία και Ελβετία και στη συνέχεια στις ΗΠΑ.
«Σε μια περίοδο που στην Ελλάδα επικρατεί η αρνητική σκέψη, θέλουμε να δείξουμε σε όλους ότι η χώρα μας αντιστέκεται, δημιουργεί, πρωτοπορεί και παράγει "καλά προϊόντα". Με αυτό το σκεπτικό δημιουργήσαμε ένα ελληνικό brand που αφενός σέβεται το περιβάλλον αφετέρου επιστρέφει κάτι στην κοινωνία και στη χώρα» λέει ο Στρατής Ανδρεάδης.
Οπως μας εξηγούν οι εμπνευστές της ιδέας που βασίζεται στην τάση της δημιουργικής ανακύκλωσης (upcycling), τα πρώτα στοιχεία από τις πωλήσεις είναι ενθαρρυντικά καθώς δείχνουν μια δυναμική και κυρίως μεγάλη αγάπη προς το προϊόν και τη φιλοσοφία του. Η καινούργια σειρά της «Salty Bag» ονομάζεται «The Road to Rio» (Ο δρόμος για το Ρίο) και αποτελείται από τσάντες και άλλα αντικείμενα φτιαγμένα από πανιά που χάρισαν διακρίσεις στην ελληνική ιστιοπλοΐα. Ολα τα έσοδα θα διατεθούν για τη στήριξη της συμμετοχής των Ελλήνων ιστιοπλόων στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο, το 2016. «Βάζουμε και εμείς το λιθαράκι μας στην ξεχωριστή προσπάθεια τριών ελληνικών ομάδων για το Ρίο» καταλήγει ο Στρατής Ανδρεάδης.
Οικογενειακή υπόθεση
Τα τρία αδέλφια Χατζηαναστασίου, ο Τζέισον, ο Αλεξ και η Κιμ, αν και «μεγάλωσαν» μέσα στη βιοτεχνία υποδημάτων που διατηρούσε ο πατέρας τους, δεν είχαν ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση. Ωσπου πέρσι το καλοκαίρι η Κιμ, περνώντας από έναν δρόμο στο κέντρο της Αθήνας με καταστήματα που πωλούν υφάσματα αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό. Οι χειροποίητες εσπαντρίγιες ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε.
Τα τρία αδέλφια Χατζηαναστασίου, ο Τζέισον, ο Αλεξ και η Κιμ, αν και «μεγάλωσαν» μέσα στη βιοτεχνία υποδημάτων που διατηρούσε ο πατέρας τους, δεν είχαν ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση. Ωσπου πέρσι το καλοκαίρι η Κιμ, περνώντας από έναν δρόμο στο κέντρο της Αθήνας με καταστήματα που πωλούν υφάσματα αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό. Οι χειροποίητες εσπαντρίγιες ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε.
«Αποφασίσαμε να φτιάξουμε καλοκαιρινά, άνετα παπούτσια για εμάς και τους φίλους μας. Η τεχνογνωσία υπήρχε από τον πατέρα μας και έτσι κατασκευάσαμε δέκα ζευγάρια. Στη συνέχεια κάναμε μια φωτογράφηση και τις "ανεβάσαμε" σε μια σελίδα στο Facebook. Χωρίς να το περιμένουμε, υπήρξε μεγάλη ζήτηση. Κάπως έτσι ξεκίνησε το «The Workshop» πέρσι τον Ιούλιο. Περίπου έναν χρόνο μετά, τα καλοκαιρινά μας παπούτσια έχουν φτάσει -μέσω του e-shop- μέχρι την Αγγλία, τη Γαλλία, τον Καναδά αλλά και την Αυστραλία», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Τζέισον Χατζηαναστασίου.
Η οικογενειακή επιχείρηση λειτουργεί από το 1938. Η τέχνη του χειροποίητου παπουτσιού μεταβιβάστηκε από γενιά σε γενιά και από τη στιγμή που τα τρία αδέλφια ανέλαβαν τη βιοτεχνία, με τη βοήθεια του πατέρα τους, προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.
«Εσπαντρίγιες έφτιαχνε και ο παππούς μας. Η μόδα κάνει κύκλους και εμείς πήραμε κάτι παλιό και το "φέραμε στο σήμερα". Αλλωστε όλοι μας έχουμε γίνει πιο πρακτικοί, καθώς οι καθημερινοί ρυθμοί είναι εξαντλητικοί και τα συγκεκριμένα παπούτσια είναι ιδιαίτερα άνετα. Συνδυάζουμε το ύφασμα με το δέρμα και όλα τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι ελληνικής παραγωγής. Το προϊόν απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και υπάρχει ήδη σε πολλά καταστήματα στην Ελλάδα. Ομως είναι μεγάλο το ποσοστό των πωλήσεων στο εξωτερικό» καταλήγει ο 28χρονος επιχειρηματίας.
Οι φίλες που σχεδιάζουν πετσέτες... έργα τέχνης
Η Μελίνα Πίσπα και η Ελλη Ρούντου πριν από δυο χρόνια αποφάσισαν να υλοποιήσουν την ιδέα τους. Σκέφτηκαν να δημιουργήσουν πρωτότυπες πετσέτες θαλάσσης, υψηλής ποιότητας, που θα κατασκευάζονται εδώ.
«Το προϊόν μας πηγάζει μέσα από τα καλοκαίρια μας. Πηγάζει μέσα από την Ελλάδα» τονίζουν. «Την πετσέτα τη χρησιμοποιούμε περισσότερο από όλα τα καλοκαιρινά αξεσουάρ. Γιατί λοιπόν να μην είναι καλής ποιότητας και υψηλής αισθητικής; Οταν ξεκινήσαμε διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει κάποιο brand που να φτιάχνει μόνο πετσέτες για την παραλία, που να εξειδικεύεται. Ηταν κάτι που έλειπε από την αγορά και έτσι προχωρήσαμε στη δημιουργία της "Sun of a beach". Ακόμη και μέσα στην κρίση γεννιούνται ιδέες. Αρκεί να στηρίζονται στην εξειδίκευση και τη διαφορετικότητα», επισημαίνει η Μελίνα. Οι δυο νέες γυναίκες επιχειρηματίες, που μέσα από τα προϊόντα τους προωθούν την «ελληνική αύρα» όπως χαρακτηριστικά λένε, θέλησαν να βγουν εκτός συνόρων.
Οι πετσέτες τους ταξιδεύουν στο εξωτερικό, όχι μόνο μέσω του e-shop, αλλά βρίσκονται ήδη στα ράφια καταστημάτων ρούχων στην Ιαπωνία, στον Λίβανο, στο Ντουμπάι και στην Πορτογαλία. «Πήραμε μέρος σε μια έκθεση ρούχων που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. Σταθήκαμε τυχερές και εκεί βρήκαμε τους πρώτους μας πελάτες από το εξωτερικό. Τους επόμενους μήνες θα συμμετάσχουμε σε τρεις εκθέσεις. Στη Νέα Υόρκη, στο Μαϊάμι και στη γαλλική πρωτεύουσα».
Η σχεδιάστρια μόδας Μελίνα Πίσπα και η στιλίστρια Ελλη Ρούντου εργάζονται σκληρά γιατί πιστεύουν πολύ στο προϊόν τους, ενώ διαρκώς προσπαθούν με νέες ιδέες να εμπλουτίζουν τις συλλογές τους. «Κάθε χρόνο θα συνεργαζόμαστε με έναν καλλιτέχνη ο οποίος θα μας εμπιστεύεται κάποιο σχέδιό του. Ξεκινάμε φέτος με τον ταλαντούχο street artist "Cacao rocks"» καταλήγουν.
Η Σύρος μάς βάζει τα γυαλιά
Η ιδέα γεννήθηκε στη Σύρο και προήλθε από μια απλή, πρωινή σκέψη. Τότε ο Περικλής Θερριός και η Ελένη Βακονδίου που ζουν στο κυκλαδίτικο νησί, άλλαξαν όλα όσα θεωρούσαν παγιωμένα. Η απόφασή τους για τη δημιουργία ξύλινων γυαλιών ηλίου, έπρεπε να εξεταστεί σοβαρά για να διαπιστώσουν εάν τελικά η ιδέα τους ήταν εφαρμόσιμη. Μετά από εντατική μελέτη και πολλές δοκιμές τα γυαλιά «Zylo» κατασκευάστηκαν και σήμερα πωλούνται σε επιλεγμένα καταστήματα στη χώρα μας ενώ μέσω του δικού τους e-shop «ταξιδεύουν» και στο εξωτερικό.
«Τα γυαλιά μας έχουν φτάσει μέχρι τη Νέα Ζηλανδία, τη Ν. Αφρική, την Αργεντινή, την Ιαπωνία και σε άλλες χώρες. Λαμβάνουμε συνεχώς θετικά σχόλια και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την απήχηση που έχει το προϊόν μας, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Επιθυμούμε να διεισδύσουμε πιο συστηματικά στη διεθνή αγορά, χτίζουμε τα "εργαλεία" μας και μόλις νιώσουμε σίγουροι θα προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Ευελπιστούμε τα γυαλιά μας να βρεθούν σε κάθε γωνιά της γης και να... χαίρονται τον ήλιο» αναφέρει η Ελένη Βακονδίου.
Ο Περικλής και η Ελένη επιστράτευσαν όλες τις γνώσεις τους και τις τεχνικές τους ικανότητες για να καταλήξουν στη φυσική αποτύπωση της ιδέας τους. Oταν τελικά φόρεσαν το πρώτο τους ζευγάρι γυαλιά, ένιωσαν ανακουφισμένοι αλλά παράλληλα προβληματισμένοι για το πώς θα το εξελίξουν. «Μέσα σε λίγους μήνες και μετά από πολλές δοκιμές είχαμε φτάσει μπροστά στην πρώτη σειρά γυαλιών. Επειτα αναζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο το τεχνούργημά μας θα μπορούσε να μετατραπεί σε προϊόν. Εκεί ξεκίνησε η πραγματική δουλειά και τότε άρχισε να χτίζεται η ομάδα της Zylo Eyewear», προσθέτουν οι νέοι επιχειρηματίες.
Τα «συριανά», ξύλινα γυαλιά είναι κατασκευασμένα στο χέρι και κανένα ζευγάρι δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο. Ζυγίζουν από 27 έως 33 γραμμάρια, ανάλογα το σχέδιο, ο χρόνος κατασκευής διαμορφώνεται στις 4 με 7 ημέρες και οι δημιουργοί τους δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα υλικά. «Διαλέγουμε προσεχτικά τα ξύλα μας, τα συναρμολογούμε και τα φινιρίζουμε στο χέρι. Το ξύλο θέλει τον χρόνο του για να διαμορφωθεί και να ξεκουραστεί. Ο σκελετός έχει πολλά στάδια κατασκευής και όλα απαιτούν μεγάλο βαθμό προσοχής. Στο τέλος χρειάζεται περισσότερη φροντίδα και ακρίβεια. Αλλωστε το ξύλο είναι ένα υλικό που σου επιτρέπει να δώσεις μορφή σε αυτό που έχεις στο μυαλό σου, αν διαθέτεις υπομονή και αγαπάς αυτό που κάνεις. Είναι ζωντανό, μυρίζει, σου πληγώνει τα χέρια, αναπνέει μαζί σου και μεγαλώνει ηλικιακά όπως τα πάντα γύρω μας σ' αυτόν τον κόσμο...».
ΚΛΑΡΑ ΓΕΝΙΤΣΑΡΙΩΤΗ
clarayen@pegasus.gr
clarayen@pegasus.gr
No comments:
Post a Comment