Wednesday, 13 March 2013


Οικονομία

Η ευρωκρίση έπληξε και το τουριστικό ίματζ

Η συζήτηση για την ευρωκρίση έβλαψε το ελληνικό ίματζ, εκτιμά ο Σόρεν Χάρτμαν. Ο διευθυντής της REWE-Touristik προτείνει βελτιώσεις στις υποδομές και μια εκστρατεία για την προβολή της σύγχρονης Ελλάδας.
Τα διεθνή μηνύματα για την πορεία του ελληνικού τουρισμού που εξέπεμψε η γερμανική αγορά είναι θετικά. Οι μεγάλοι tour operator καταγράφουν αύξηση της ζήτησης για ελληνικούς προορισμούς και όλα δείχνουν ότι οι απώλειες του 2012 θα καλυφθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2013. Οι Γερμανοί δεν ανησυχούν πλέον. Οι εικόνες των επεισοδίων, των καμένων κάδων και των συγκρούσεων στο κέντρο της Αθήνας δεν είναι πλέον επίκαιρες. Το ίδιο ισχύει και για τα αντιγερμανικά συνθήματα στα πλακάτ κάποιων «αγανακτισμένων» πολιτών. Ακόμη και τα φωτομοντάζ που παρουσίαζαν την καγκελάριο Μέρκελ με ναζιστική στολή φαίνεται να αποτελούν μακρινή ανάμνηση. Η συζήτηση για την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη και τα προσβλητικά δημοσιεύματα των γερμανικών εφημερίδων για τους Έλληνες έχουν αραιώσει πλέον. Η εικόνα της Ελλάδας αποκαθίσταται σταδιακά, εκτιμούν οι ειδικοί και η τουριστική Ελλάδα επιστρέφει στην κορυφή των προτιμήσεων.
«Το πρόβλημα περιορίζεται στην ευρωζώνη»
Ο γενικός διευθυντής της REWE-Touristik Σόρεν Χάρτμαν Ο γενικός διευθυντής της REWE-Touristik Σόρεν Χάρτμαν
Τελικά αντιμετωπίζει πρόβλημα η Ελλάδα με την διεθνή της εικόνα; «Ναι», λέει ο γενικός διευθυντής της REWE-Touristik Σόρεν Χάρτμαν και εξηγεί: «Το πρόβλημα περιορίζεται όμως στην ευρωζώνη. Παρατηρούμε μια συναρπαστική εξέλιξη. Δεν έχει μειωθεί η ζήτηση για την Ελλάδα σε διεθνές επίπεδο, αλλά μόνο εντός της ευρωζώνης, δηλαδή εκεί που συζητήθηκε έντονα το θέμα της Ελλάδας και το ζήτημα της επιβίωσης του ευρώ».
Σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στη Ρωσία σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης για ελληνικούς προορισμούς, επειδή εκεί δεν ετέθη το ζήτημα του ευρώ και δεν συζητήθηκε αρνητικά η Ελλάδα. «Υπό την έννοια αυτή μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι η συζήτηση για την «ευρωκρίση» στην Ελλάδα έβλαψε το ίματζ της χώρας. Πιστεύω, όμως, βραχυπρόθεσμα», παρατηρεί ο γερμανός μάνατζερ. 
Στο μεταξύ, επισημαίνει ο Σόρεν Χάρτμαν, η εικόνα της Ελλάδας έχει αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό και η συμπάθεια υπερτερεί του προβληματισμού για την «ευρωκρίση». Τουλάχιστον για όσους γνωρίζουν την Ελλάδα και τις ομορφιές της. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της REWE-Touristik, «στα τρία χρόνια αυτά της κρίσης κοινωνικοποιήθηκε στη Γερμανία και σε άλλες χώρες της ευρωζώνης μια γενεά νέων ανθρώπων με αρνητικές παραστάσεις για την Ελλάδα. Αυτοί οι άνθρωποι πολύ δύσκολα θα γίνουν "οπαδοί" της τουριστικής Ελλάδας».
«Η Ελλάδα καλείται σήμερα να καλύψει το χαμένο έδαφος»
Ο πρόεδρος του γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων, DRV, Γιούργκεν Μπύχι.Ο πρόεδρος του γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων, DRV, Γιούργκεν Μπύχι.
Αλλά το πρόβλημα του ίματζ δεν περιορίζεται στην «ευρωκρίση», στις απεργίες και τις συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας στους δρόμους της Αθήνας. Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι «παρωχημένο» και ότι χρειάζεται εκσυγχρονισμό, καθώς ο ανταγωνισμός από τις γειτονικές χώρες εντείνεται. Την άποψη αυτή συμμερίζεται σε κάποιο βαθμό και ο πρόεδρος του γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων, DRV, Γιούργκεν Μπύχι. «Εν μέρει συμφωνώ με αυτή τη διαπίστωση και παρόμοιες είναι οι διαπιστώσεις των πελατών και των tour operator. Θα πρέπει να δει κανείς τι κάνουν οι ανταγωνιστές της Ελλάδας αυτά τα χρόνια. Η Ελλάδα έχει σήμερα το πρόβλημα του πρόωρου τοκετού. Οι ελληνικοί προορισμοί είναι εδώ και πολλά χρόνια ελκυστικοί και δέχονται εκατομμύρια τουρίστες. Όμως, στο μεταξύ, έχουν αναδειχθεί νέοι τουριστικοί προορισμοί με σύγχρονες υποδομές και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και πιθανότατα πιο κοντά σε αυτό που επιθυμούν οι πελάτες. Υπό την έννοια αυτή η Ελλάδα καλείται σήμερα να καλύψει λίγο από το χαμένο έδαφος», επισημαίνει ο Γιούργκεν Μπύχι.
Στην Τουρκία εξυπηρετείται το 80-90% των επισκεπτών από ένα αεροδρόμιο
Η εικόνα της Ελλάδας αποκαθίσταται σταδιακάΗ εικόνα της Ελλάδας αποκαθίσταται σταδιακά
Την άποψη του προέδρου του DRV για τις υποδομές της Ελλάδας συμμερίζεται και ο γενικός διευθυντής της REWE-Touristik, o οποίος όμως διευκρινίζει: «Εάν λέγοντας „υποδομές“, εννοούμε αεροδρόμια και δρόμους, σίγουρα η Ελλάδα έχει πολύ χαμένο έδαφος να καλύψει. Αλλά αυτό ίσχυε και για την εποχή πριν από την κρίση. Η έλλειψη υποδομών οφείλεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει πολλά νησιά, μικρά και μεγάλα, τα οποία χρειάζονται όλα τις δικές τους υποδομές. Στην Τουρκία, για παράδειγμα, εξυπηρετείται το 80-90% των επισκεπτών από ένα αεροδρόμιο. Είναι σαφές ότι είναι πολύ πιο εύκολο να συντηρεί μια χώρα ένα μεγάλο αεροδρόμιο από δέκα ή δεκαπέντε. Παρόλα αυτά οι Τούρκοι είναι στο ζήτημα των υποδομών πολύ μπροστά σε σχέση με την Ελλάδα, αλλά αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι η οικονομία τους είναι καλύτερη από την ελληνική», εκτιμά ο Σόρεν Χάρτμαν.
Απαιτείται ένα ίματζ που θα συνδέει τη σύγχρονη με την Αρχαία Ελλάδα
Από την επίσκεψη της καγκελαρίου Μέρκελ στο περίπτερο του ΕΟΤ στην ΙΤΒ.Από την επίσκεψη της καγκελαρίου Μέρκελ στο περίπτερο του ΕΟΤ στην ΙΤΒ.
Ο διευθυντής της REWE-Touristik υπενθυμίζει ότι οι αρμόδιοι πολιτικοί φορείς στην Ελλάδα δεν έχουν πολλά περιθώρια κινήσεων εξαιτίας της δημοσιονομικής και οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. «Εάν υπήρχαν οι απαιτούμενοι πόροι, θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα σε δύο σημεία: 1) Εκσυγχρονισμός των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. Εδώ είναι αναγκαία η χορήγηση δανείων με ευνοϊκούς όρους, κάτι μάλλον αδύνατο στη σημερινή Ελλάδα. 2) Βελτίωση των υποδομών, δρόμων και αεροδρομίων. Θα πρέπει να βελτιωθεί η εικόνα που βλέπει ο τουρίστας όταν έρχεται και όταν φεύγει. Τέλος, θα πρέπει να ξεκινήσει μια νέα εκστρατεία προκειμένου να αποκτήσει ένα εντελώς νέο ίματζ η Ελλάδα, ένα ίματζ που θα συνδέει τη σύγχρονη Ελλάδα με την Αρχαία. Αλλά για όλα αυτά απαιτούνται χρήματα», καταλήγει ο Σόρεν Χάρτμαν.
Σταμάτης Ασημένιος                                           dw de
Υπεύθυνος Σύνταξης: Στέφανος Γεωργακόπουλος

No comments:

Post a Comment