Ενώ η Ελλάδα υποφέρει από την ύφεση, δεν λείπουν οι επιχειρήσεις που ανθούν και επεκτείνουν συνεχώς τις δραστηριότητές τους- όπως η Coco-mat του Παύλου Ευμορφίδη που μετρά πλέον 30 καταστήματα στο εξωτερικό.
Αθλητικά παπούτσια, τζιν παντελόνι, λευκό λινό πουκάμισο, μία γυμνασμένη σιλουέτα που κυκλοφορεί μόνο με τα πόδια ή με ποδήλατο- με την πρώτη ματιά δεν θα καταλάβαινες ότι ο Παύλος Ευμορφίδης, ιδρυτής της Coco-mat, είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του είναι ότι μιλάει με όλους στον ενικό, ενώ δεν ενδιαφέρεται καθόλου για αριθμούς, παρά μόνο για τη φιλοσοφία της Coco-mat, όπως λέει στη Deutsche Welle, μετά τα εγκαίνιά του νέου καταστήματος της εταιρίας στο Βερολίνο.
«Εγώ γυρίζω από το ένα κράτος στο άλλο και πηγαίνω και λέω την ιστορία της Coco-mat. Μου αρέσει αυτό. Δεν πίστεψα σε νούμερα, δεν πίστεψα ποτέ, γι αυτό έρχονται κιόλας. Δεν σκέφτηκα ποτέ ότι η Coco-mat θα είναι αυτή που είναι τώρα, να σου πω την αλήθεια. Και οι ρυθμοί είναι λίγο ξέφρενοι. Μερικές φορές τρελαίνομαι, λέω πού να πας εδώ, πήγαινε κι εκεί, και σε αυτά τα εγκαίνια και στα άλλα, και στη Σεούλ, να σε δουν οι άνθρωποι εκεί. Εγώ πιστεύω στα απλά πράγματα. Στο μυαλό μου έχει μείνει ότι όταν κάνεις τα μικρά πράγματα, τα μεγάλα γίνονται μόνα τους» λέει ο Έλληνας επιχειρηματίας.
Πριν από 25 χρόνια άρχισε η ιστορία της Coco-mat. Μία μέρα ο Παύλος Ευμορφίδης, 30 χρονών τότε, είχε ξαπλώσει στην παραλία κάπου στην Πελοπόννησο και αναρωτιόταν τι να κάνει στη ζωή του. Η ξεκούραση πάνω στα φύκια του άρεσε τόσο πολύ, που σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να προσφέρει και στους άλλους μία παρόμοια αίσθηση χαλάρωσης, κατασκευάζοντας στρώματα από φυσικά υλικά.
Ο επιχειρηματίας που …αποφεύγει τις τράπεζες
Έτσι κατέστρωσε τις πρώτες κινήσεις του, δανείστηκε χρήματα από συγγενείς και φίλους και τα κατέθεσε στην τράπεζα. Διαθέτοντας ήδη αυτό το αρχικό κεφάλαιο, πήρε στη συνέχεια ένα δάνειο 300.000 ευρώ από μία άλλη τράπεζα. Οι εμπειρίες που αποκόμισε με τη δανειοδότηση πρέπει να ήταν τόσο αρνητικές, που από τότε δεν ξαναπήρε δάνειο.«Ακούω τράπεζα και φεύγω κι έχω γίνει και καλός δρομέας. Αυτή τη στιγμή έχουμε 70 μαγαζιά. Τώρα είμαστε στο Βερολίνο, σε λίγο ξεκινάμε στο Μιλάνο. Μόνο με ίδια κεφάλαια και με franchising, δηλαδή με ανθρώπους που τους αρέσει να τραβάνε κουπί, να ιδρώνουν σαν εμάς με τα λίγα ή πολλά λεφτά που έχουν. Μπαίνουν στην ομάδα μας και δεν πηγαίνουμε ποτέ στις τράπεζες. Δεν έχουμε καμία απολύτως σχέση με τράπεζα» τονίζει ο Παύλος Ευμορφίδης.
40 καταστήματα διαθέτει η Coco-mat στην Ελλάδα. Από τα 30 καταστήματα του εξωτερικού τα δέκα βρίσκονται στην Κίνα, έξι στην Ολλανδία, τρία στην Ισπανία και τώρα ανοίγει ένα ακόμη στη Βερολίνο. Το 50% του τζίρου της εταιρίας γίνεται πλέον στο εξωτερικό, ενώ στους πελάτες περιλαμβάνονται πολλά ξενοδοχεία. Οι εκθεσιακοί χώροι έχουν μεγάλη έκταση και βρίσκονται συνήθως σε κεντρικά σημεία της πόλης. Στρώματα, κρεβάτια, καναπέδες, πολυθρόνες και όλα τα είδη για την κρεβατοκάμαρα φέρουν πλέον την υπογραφή Coco-mat. Το ντιζάϊν είναι ελκυστικό, αλλά με τιμές όπως π.χ. τα 16.000 ευρώ που στοιχίζει το σύστημα κρεβατιού «Τρίτων», είναι φανερό ότι τα προϊόντα απευθύνονται σε κοινό υψηλού εισοδηματικού επιπέδου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Παύλος Ευμορφίδης δηλώνει ότι, όποιος δει την αλυσίδα παραγωγής, θα καταλάβει ότι οι τιμές είναι λογικές και καθόλου ακριβές. Για παράδειγμα τα φύκια συλλέγονται από τρεις οικογένειες στην ιδιαίτερη πατρίδα του, οι οποίες ζουν από αυτή τη δουλειά. Το φυσικό καουτσούκ και οι ίνες καρύδας προέρχονται από έναν αποκλειστικό προμηθευτή στη Σρι Λάνκα. Χρησιμοποιούνται επίσης ξύλο που δεν έχει υποστεί χημική επεξεργασία, ίνες καλαμιού και βαμβάκι από φυτείες που ανήκουν στην εταιρία, δηλώνει ο ιδρυτής της Coco-mat.
Τα μελλοντικά σχέδια
Μόνο το λινό ύφασμα και το μαλλί από πρόβατο αγοράζονται από άλλους προμηθευτές. Αλλά και αυτό θα μπορούσε να αλλάξει σύντομα, λέει ο Παύλος Ευμορφίδης: «Σύντομα ελπίζω να γίνει ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα, τώρα με την κρίση, και να πλένει τα μαλλιά, είναι έντεκα εκατομμύρια κιλά μαλλιά! Είχαμε φτιάξει στο Παρανέστι της Δράμας μια μονάδα μόνοι μας, δεν μας έφτανε πια. Ελπίζω τώρα αν με ακούει κάποιος να καταλάβει ότι πέντε ευρώ κάνει το μαλλί, έντεκα εκατομμύρια κιλά παράγονται στην Ελλάδα από τα πρόβατα και πετιούνται! Άρα λοιπόν είναι 55 εκατομμύρια πλούτος για την Ελλάδα που κάποιος νέος πρέπει να φτιάξει μία ωραία μονάδα κάπου για να αγοράζουμε από αυτόν…»
Αυτή η νοοτροπία της συνεχούς αναζήτησης αντανακλάται και στα καταστήματα της εταιρίας. Παντού βλέπουμε ελληνικά προϊόντα υψηλών προδιαγραφών: μαρμελάδες, κοσμήματα, καλλυντικά, ρούχα και πολλά ακόμη. Και το καλύτερο: πηγαίνοντας σε ένα κατάστημα της εταιρίας είναι σαν να πας για καφέ με τους φίλους σου, λέει ο Παύλος Ευμορφίδης και υποστηρίζει ότι έτσι τιμά την παράδοση της ελληνικής φιλοξενίας.
«Η φιλοξενία πιστεύω ότι είναι το ιδίωμα του Έλληνα, είναι το χαρακτηριστικό του Έλληνα, είναι ο Έλληνας! Η Coco-mat μεγαλούργησε στο εξωτερικό, γιατί όταν μπαίνει κάποιος του δίνουμε- θα σου δώσαμε κι εσένα πιστεύω- ένα παστέλι, ένα σύκο με καρύδι και ρίγανη. Θα σου δώσουμε ένα χυμό, θα σου πούμε κάτσε μαζί μας. Βλέπεις τα τραπέζια, πελώρια πάντα, έχουμε πάντα φαγητό. Δεν θέλω να αγοράσεις τίποτα, θέλω να σου πω ποιος είμαι. Κι όταν έρθει η ώρα να αγοράσεις, σίγουρα θα αγοράσεις από μας, γιατί έχουμε και τα καλύτερα στρώματα και τις καλύτερες τιμές» υποστηρίζει ο Παύλος Ευμορφίδης.
Παναγιώτης Κουπαράνης / Γιάννης Παπαδημητρίου
Υπεύθ.σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης DW DE
No comments:
Post a Comment