Η Apple επενδύει λίγα στην έρευνα
ADAM SATARIANO / BLOOMBERG
Η Apple έχει διπλασιάσει τον προϋπολογισμό του τομέα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) από το 2013, αλλά εξακολουθεί να δαπανά μικρότερο ποσοστό από τα έσοδά της σε σχέση με κάθε άλλη αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας.
Η Σίλικον Βάλεϊ είναι εξοικειωμένη με τη δαπάνη αστρονομικών ποσών. Η Alphabet, μητρική εταιρεία της μηχανής αναζήτησης Google, κατασκευάζει αυτόνομα οχήματα, φάρμακα παράτασης του κύκλου ζωής και ρομπότ στη μορφή ζώων. Το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης Facebook αναπτύσσει ακουστικά αναπαράστασης της ψηφιακής πραγματικότητας, ενώ ο κολοσσός λογισμικού Microsoft ανακοίνωσε τη δημιουργία γυαλιών που δημιουργούν τρισδιάστατα ολογράμματα και κυνηγά καινοτομίες στην κατασκευή λογισμικών συστημάτων μεταφράσεων. Και το λογισμικό Watson της ΙΒΜ είναι έτοιμο να αναμετρηθεί με τους παίκτες σκακιού.
Εάν αναλογιστεί κανείς τους πόρους που διαθέτει η Apple, αφιερώνει πολύ λίγα κεφάλαια στην έρευνα και την τεχνολογία. Δαπάνησε μόνο το 3,5%, από έσοδα 233 δισ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2015, στην έρευνα και τεχνολογία – ένα αρκετά χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας στις ΗΠΑ. Aντίθετα, η Facebook δαπάνησε το 21% στην έρευνα και την τεχνολογία και η Alphabet το 15%.
Η επιτυχία της Apple αντιτίθεται στην πεποίθηση πως μια κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας υποχρεούται να επενδύει ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεών της στην έρευνα και την τεχνολογία. Η Apple ουδέποτε παραδόθηκε σε αυτήν τη φιλοσοφία. Ο Στιβ Τζομπς είχε πει το 1998 ότι η «καινοτομία δεν έχει να κάνει με το πόσα δολάρια ξοδεύεις στην έρευνα και την τεχνολογία». Του άρεσε, δε, να υπογραμμίζει πως όταν παρουσιάστηκε ο πρώτος υπολογιστής Mac, η ΙΒΜ δαπανούσε 100 φορές περισσότερα στην έρευνα σε σχέση με την Apple. Κάτω από την εταιρική διακυβέρνηση του διευθύνοντος συμβούλου Τιμ Κουκ, η Αpple στηρίζεται αρκετά στις καινοτομίες των προμηθευτών της, δίνοντας βάρος σε καίρια τεχνολογία όπως είναι οι ημιαγωγοί, σύμφωνα με τον Ραμ Μουντάμπι, καθηγητή διοίκησης επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Τεμπλ της Φιλαδέλφειας. Το μέγεθος της Apple προσφέρει κίνητρα στους προμηθευτές για να της προσφέρουν τις μεγαλύτερες καινοτομίες τους, σημειώνει ο κ. Μουντάμπι, ο οποίος μελετά τις επιτυχημένες εταιρείες με χαμηλό προϋπολογισμό στην έρευνα και την τεχνολογία. Η προοπτική ενσωμάτωσης ενός τσιπ, μιας οθόνης ή μιας κάμερας στο επόμενο iPhone της Αpple παροτρύνει τις άλλες εταιρείες που συνεργάζονται με αυτήν να εντείνουν την έρευνά τους. Η Apple πούλησε πέρυσι 230 εκατ. συσκευές iPhone και δεσμεύτηκε ότι θα δαπανήσει 29,5 δισ. δολάρια μέσα στους επόμενους 12 μήνες σε τσιπ, οθόνες, κάμερες και επεξεργαστές γραφιστικών από τα 24,5 δισ. δολάρια που ίσχυαν ένα χρόνο πριν. «Οι προμηθευτές ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να συνεργαστούν με την Apple και μέρος αυτού του ανταγωνισμού εξελίσσεται στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας», σχολιάζει ο κ. Μουντάμπι.
Η Apple γνωρίζει, βέβαια, πολύ καλά πως δεν μπορεί να στηρίζεται στους προμηθευτές της για τα πάντα. Αύξησε τις δαπάνες για έρευνα αρκετά την τελευταία τριετία, φθάνοντας τα 8,1 δισ. δολάρια το 2015 από τα 6 δισ. το 2014 και τα 4,5 δισ. το 2013. Μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της ήταν στην κατασκευή των ημιαγωγών στα μοντέλα iPhone και iPad.
Η Apple δεν δαπανά μόνο στην έρευνα. Οι δαπάνες σε αναβάθμιση του λογισμικού ανέρχονται σε 11,2 δισ. δολάρια το 2015. Αυτές οι δαπάνες, οι οποίες περιλαμβάνουν την κατασκευή νέων κτιρίων διαστημικού τύπου για τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, θα φθάσουν τα 15 δισ. δολάρια το 2016. Ενώ άλλες εταιρείες επιδεικνύουν τα ερευνητικά τους προγράμματα, η Apple εργάζεται με διακριτικότητα, δηλώνει ο Χόταρς Ντεντιού, ιδρυτής της εταιρείας ερευνών Asymco.
Η Σίλικον Βάλεϊ είναι εξοικειωμένη με τη δαπάνη αστρονομικών ποσών. Η Alphabet, μητρική εταιρεία της μηχανής αναζήτησης Google, κατασκευάζει αυτόνομα οχήματα, φάρμακα παράτασης του κύκλου ζωής και ρομπότ στη μορφή ζώων. Το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης Facebook αναπτύσσει ακουστικά αναπαράστασης της ψηφιακής πραγματικότητας, ενώ ο κολοσσός λογισμικού Microsoft ανακοίνωσε τη δημιουργία γυαλιών που δημιουργούν τρισδιάστατα ολογράμματα και κυνηγά καινοτομίες στην κατασκευή λογισμικών συστημάτων μεταφράσεων. Και το λογισμικό Watson της ΙΒΜ είναι έτοιμο να αναμετρηθεί με τους παίκτες σκακιού.
Εάν αναλογιστεί κανείς τους πόρους που διαθέτει η Apple, αφιερώνει πολύ λίγα κεφάλαια στην έρευνα και την τεχνολογία. Δαπάνησε μόνο το 3,5%, από έσοδα 233 δισ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2015, στην έρευνα και τεχνολογία – ένα αρκετά χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας στις ΗΠΑ. Aντίθετα, η Facebook δαπάνησε το 21% στην έρευνα και την τεχνολογία και η Alphabet το 15%.
Η επιτυχία της Apple αντιτίθεται στην πεποίθηση πως μια κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας υποχρεούται να επενδύει ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεών της στην έρευνα και την τεχνολογία. Η Apple ουδέποτε παραδόθηκε σε αυτήν τη φιλοσοφία. Ο Στιβ Τζομπς είχε πει το 1998 ότι η «καινοτομία δεν έχει να κάνει με το πόσα δολάρια ξοδεύεις στην έρευνα και την τεχνολογία». Του άρεσε, δε, να υπογραμμίζει πως όταν παρουσιάστηκε ο πρώτος υπολογιστής Mac, η ΙΒΜ δαπανούσε 100 φορές περισσότερα στην έρευνα σε σχέση με την Apple. Κάτω από την εταιρική διακυβέρνηση του διευθύνοντος συμβούλου Τιμ Κουκ, η Αpple στηρίζεται αρκετά στις καινοτομίες των προμηθευτών της, δίνοντας βάρος σε καίρια τεχνολογία όπως είναι οι ημιαγωγοί, σύμφωνα με τον Ραμ Μουντάμπι, καθηγητή διοίκησης επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Τεμπλ της Φιλαδέλφειας. Το μέγεθος της Apple προσφέρει κίνητρα στους προμηθευτές για να της προσφέρουν τις μεγαλύτερες καινοτομίες τους, σημειώνει ο κ. Μουντάμπι, ο οποίος μελετά τις επιτυχημένες εταιρείες με χαμηλό προϋπολογισμό στην έρευνα και την τεχνολογία. Η προοπτική ενσωμάτωσης ενός τσιπ, μιας οθόνης ή μιας κάμερας στο επόμενο iPhone της Αpple παροτρύνει τις άλλες εταιρείες που συνεργάζονται με αυτήν να εντείνουν την έρευνά τους. Η Apple πούλησε πέρυσι 230 εκατ. συσκευές iPhone και δεσμεύτηκε ότι θα δαπανήσει 29,5 δισ. δολάρια μέσα στους επόμενους 12 μήνες σε τσιπ, οθόνες, κάμερες και επεξεργαστές γραφιστικών από τα 24,5 δισ. δολάρια που ίσχυαν ένα χρόνο πριν. «Οι προμηθευτές ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να συνεργαστούν με την Apple και μέρος αυτού του ανταγωνισμού εξελίσσεται στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας», σχολιάζει ο κ. Μουντάμπι.
Η Apple γνωρίζει, βέβαια, πολύ καλά πως δεν μπορεί να στηρίζεται στους προμηθευτές της για τα πάντα. Αύξησε τις δαπάνες για έρευνα αρκετά την τελευταία τριετία, φθάνοντας τα 8,1 δισ. δολάρια το 2015 από τα 6 δισ. το 2014 και τα 4,5 δισ. το 2013. Μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της ήταν στην κατασκευή των ημιαγωγών στα μοντέλα iPhone και iPad.
Η Apple δεν δαπανά μόνο στην έρευνα. Οι δαπάνες σε αναβάθμιση του λογισμικού ανέρχονται σε 11,2 δισ. δολάρια το 2015. Αυτές οι δαπάνες, οι οποίες περιλαμβάνουν την κατασκευή νέων κτιρίων διαστημικού τύπου για τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, θα φθάσουν τα 15 δισ. δολάρια το 2016. Ενώ άλλες εταιρείες επιδεικνύουν τα ερευνητικά τους προγράμματα, η Apple εργάζεται με διακριτικότητα, δηλώνει ο Χόταρς Ντεντιού, ιδρυτής της εταιρείας ερευνών Asymco.
No comments:
Post a Comment