Θεόδωρος Γαλιατσάτος, Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων
Με εκτίμηση που αγγίζει διψήφιο ποσοστό ανόδου για τη φετινή τουριστική κίνηση, ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων μιλάει για την προβολή τους μέσω των σύγχρονων μέσων και τεχνολογιών, για τις προσπάθειες που γίνονται να συνδυαστεί ο τουρισμός με άλλους αναπτυσσόμενους κλάδους, όπως ο πολιτισμός και ο πρωτογενής τομέας, και δεν κρύβει το ενδιαφέρον του για ένα δίκτυο μαρινών, το οποίο θα αναβαθμίσει τουριστικά τα νησιά.
Με βάση τις μέχρι σήμερα κρατήσεις, πώς νομίζετε ότι θα εξελιχθεί η φετινή τουριστική κίνηση στα νησιά του Ιονίου;
Εκτιμώντας, πρωτίστως, τις αεροπορικές θέσεις και πτήσεις εξωτερικού και εσωτερικού, αλλά και τις προ-κρατήσεις, σύμφωνα με στοιχεία των tour operators, σηματοδοτείται, ποσοστιαία, διψήφια άνοδος στις αφίξεις σε όλα τα νησιά του Ιονίου.
Ποιες δράσεις υλοποίησε ή σκοπεύει να υλοποιήσει η Περιφέρεια για την προβολή του τουρισμού;
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, προκειμένου να αυξήσει τη ζήτηση σε σταθερές δομές και βάσεις, έκανε το αυτονόητο: κινήθηκε προβάλλοντας το τουριστικό προϊόν της μέσα από σύγχρονες τεχνολογίες και αξιόπιστα μέσα, όπως είναι το CNN, το Travel Channel, η Google, αλλά και με bloggers και δημοσιογράφους. Στην ίδια κατεύθυνση, με εντατική αξιοποίηση της τεχνολογίας και του διαδικτύου, θα εργαστούμε και στο προσεχές μέλλον επιλέγοντας και νέες αγορές. Παράλληλα, αναζητούμε τρόπους για αποτελεσματικότερη παρουσία και ανάδειξη των προορισμών μας στις τουριστικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο.
Ως Περιφέρεια, έχετε αναλάβει πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών στα νησιά;
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε στο δίκτυο των μαρινών, καθώς και στο υπό διαμόρφωση δίκτυο υδατοδρομίων του Ιονίου. Ωστόσο, οι πρωτοβουλίες μας εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, θα οδεύσουν στις αναγκαίες δράσεις και υποδομές. Φυσικά, αφού περάσουν μέσα από διαβούλευση με όλους τους επιχειρηματικούς και κοινωνικούς φορείς, αλλά και τα όργανα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, όπως επιτροπές και Περιφερειακό Συμβούλιο.
Με ποιες ενέργειες μπορείτε να συνδέσετε την τουριστική δραστηριότητα με άλλους κλάδους προς όφελος της τοπικής οικονομίας των νησιών;
Η στρατηγική μας, προκειμένου να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν και να αμβλύνουμε την εποχικότητα, βαδίζει στο μονόδρομο του παντρέματος του σημερινού μοντέλου τουρισμού με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και ιδιαίτερα τον ναυταθλητισμό, τον πρωτογενή τομέα μέσω της προβολής και της ανάδειξης των εκλεκτών προϊόντων της ιόνιας γης και, φυσικά, την αντίστοιχη ποιοτική μεταποίηση. Ιδιαίτερη προσπάθεια καταβάλλεται για τη διαμόρφωση των φυσιολατρικών δρόμων του Ιονίου, από τα ακριτικά Διαπόντια νησιά μέχρι και τη Ζάκυνθο.
Οσον αφορά τις επενδύσεις, βλέπετε να υπάρχει ενδιαφέρον για την υλοποίηση νέων επιχειρηματικών σχεδίων στο χώρο του τουρισμού;
Μετά την αύξηση της τουριστικής ζήτησης, επόμενο είναι να έρθει η ώρα των επενδύσεων, τόσο σε εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου δυναμικού όσο και σε νέο. Ηδη υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον τομέα αυτόν, παρά τη σημερινή αρνητική προς αυτό συγκυρία. Ετσι, όχι μόνο θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αλλά και θα διαχυθούν οι τουριστικές ωφέλειες στο κοινωνικό σύνολο, που είναι και η κυρίαρχη στόχευσή μας.
Εκτιμώντας, πρωτίστως, τις αεροπορικές θέσεις και πτήσεις εξωτερικού και εσωτερικού, αλλά και τις προ-κρατήσεις, σύμφωνα με στοιχεία των tour operators, σηματοδοτείται, ποσοστιαία, διψήφια άνοδος στις αφίξεις σε όλα τα νησιά του Ιονίου.
Ποιες δράσεις υλοποίησε ή σκοπεύει να υλοποιήσει η Περιφέρεια για την προβολή του τουρισμού;
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, προκειμένου να αυξήσει τη ζήτηση σε σταθερές δομές και βάσεις, έκανε το αυτονόητο: κινήθηκε προβάλλοντας το τουριστικό προϊόν της μέσα από σύγχρονες τεχνολογίες και αξιόπιστα μέσα, όπως είναι το CNN, το Travel Channel, η Google, αλλά και με bloggers και δημοσιογράφους. Στην ίδια κατεύθυνση, με εντατική αξιοποίηση της τεχνολογίας και του διαδικτύου, θα εργαστούμε και στο προσεχές μέλλον επιλέγοντας και νέες αγορές. Παράλληλα, αναζητούμε τρόπους για αποτελεσματικότερη παρουσία και ανάδειξη των προορισμών μας στις τουριστικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο.
Ως Περιφέρεια, έχετε αναλάβει πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών στα νησιά;
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε στο δίκτυο των μαρινών, καθώς και στο υπό διαμόρφωση δίκτυο υδατοδρομίων του Ιονίου. Ωστόσο, οι πρωτοβουλίες μας εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, θα οδεύσουν στις αναγκαίες δράσεις και υποδομές. Φυσικά, αφού περάσουν μέσα από διαβούλευση με όλους τους επιχειρηματικούς και κοινωνικούς φορείς, αλλά και τα όργανα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, όπως επιτροπές και Περιφερειακό Συμβούλιο.
Με ποιες ενέργειες μπορείτε να συνδέσετε την τουριστική δραστηριότητα με άλλους κλάδους προς όφελος της τοπικής οικονομίας των νησιών;
Η στρατηγική μας, προκειμένου να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν και να αμβλύνουμε την εποχικότητα, βαδίζει στο μονόδρομο του παντρέματος του σημερινού μοντέλου τουρισμού με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και ιδιαίτερα τον ναυταθλητισμό, τον πρωτογενή τομέα μέσω της προβολής και της ανάδειξης των εκλεκτών προϊόντων της ιόνιας γης και, φυσικά, την αντίστοιχη ποιοτική μεταποίηση. Ιδιαίτερη προσπάθεια καταβάλλεται για τη διαμόρφωση των φυσιολατρικών δρόμων του Ιονίου, από τα ακριτικά Διαπόντια νησιά μέχρι και τη Ζάκυνθο.
Οσον αφορά τις επενδύσεις, βλέπετε να υπάρχει ενδιαφέρον για την υλοποίηση νέων επιχειρηματικών σχεδίων στο χώρο του τουρισμού;
Μετά την αύξηση της τουριστικής ζήτησης, επόμενο είναι να έρθει η ώρα των επενδύσεων, τόσο σε εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου δυναμικού όσο και σε νέο. Ηδη υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον τομέα αυτόν, παρά τη σημερινή αρνητική προς αυτό συγκυρία. Ετσι, όχι μόνο θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αλλά και θα διαχυθούν οι τουριστικές ωφέλειες στο κοινωνικό σύνολο, που είναι και η κυρίαρχη στόχευσή μας.
No comments:
Post a Comment