«Αργεί» το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Γερμανία
Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό ειδικών, πολιτικών και κοινού για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στην πράξη η ιδέα αυτή δεν φαίνεται να προχωρά στη Γερμανία. Το Βερολίνο προσπαθεί να αλλάξει την κατάσταση.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποτελεί ακόμη για τη Γερμανία «άπιαστο όνειρο» μιας και πολλά έχουν λεχθεί και γραφεί για την εισαγωγή και καθιέρωσή του στις γερμανικές πόλεις, ωστόσο στην πράξη έχουν γίνει ελάχιστα. Η Γερμανία έχει καθυστερήσει πολύ, σε σχέση με άλλες χώρες, κυρίως τη Γαλλία, στο θέμα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η γερμανική κυβέρνηση θέλει ωστόσο να αλλάξει αυτήν την κατάσταση, έστω κι αν έχει ήδη αργήσει πολύ, ενισχύοντας την κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους γερμανικούς δρόμους.
Σύμφωνα με τους στόχους της καγκελαρίου Μέρκελ, που είχε θέσει αρχικά το 2009, μέχρι το 2020 θα πρέπει να κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους ένα εκατομ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ίδια επανήλθε στο θέμα πριν λίγες μέρες, τονίζοντας ότι «ο στόχος είναι φιλόδοξος», εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι θα επιτευχθεί. Ωστόσο, την ίδια αισιοδοξία δεν συμμερίζεται ο Φερντινάντ Ντουντενχέφερ, διευθυντής του ερευνητικού Κέντρου Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Ντούισμπουργκ–Έσσεν, ο οποίος σχολίασε γλαφυρά πως οι «ευσεβείς πόθοι» της καγκελαρίου Μέρκελ θα μπορούσαν να φτάσουν ακόμη και τα… «10.000 στο φεγγάρι μέχρι το 2020».
Κίνητρα στην τοπική αυτοδιοίκηση
Μέχρι στιγμής πάντως τα μεγέθη εμπνέουν ανησυχία, αφού σε κυκλοφορία βρίσκονται σήμερα μόλις 16.900 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία. Με άλλα λόγια ο αριθμός αντιστοιχεί σε τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι 10.000 συμβατικών οχημάτων. Την ίδια ώρα στη Γαλλία ο ίδιος αριθμός ανέρχεται σε δέκα.
Το Βερολίνο πάντως δείχνει να έχει πάρει στα σοβαρά το θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κι έτσι σύμφωνα με νέο νόμο που έχει ήδη στα «σκαριά», αναμένεται να δοθεί περαιτέρω ώθηση στον τομέα, πέρα από τη μείωση της τιμής των διοδίων για τα ηλεκτρικά οχήματα, που ισχύει ήδη. Σύμφωνα με τα νέα πλάνα της γερμανικής κυβέρνησης αναμένεται να δοθεί στους δήμους η δυνατότητα να προωθήσουν σε τοπικό επίπεδο την κυκλοφορία λεωφορείων που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια, δημιουργώντας περισσότερες ειδικές θέσεις πάρκινγκ για επαναφόρτιση εντός των πόλεων αλλά επίσης και για διευκόλυνση της στάθμευσής τους. Παράλληλα εξετάζονται και ειδικές φορολογικές ελαφρύνσεις για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε τοπικό επίπεδο, αν και σε ομοσπονδιακό η χορήγηση επιπρόσθετων οικονομικών διευκολύνσεων απέχει προς το παρόν αρκετά από τις προθέσεις της κυβέρνησης.
Δήμητρα Κυρανούδη (afp, dpa) dw de
No comments:
Post a Comment