Φοιτητές βρήκαν τον μέντορά τους
Οταν ο Οδυσσέας, βασιλιάς της Ιθάκης, έφυγε για να πολεμήσει στον Τρωικό πόλεμο, εμπιστεύτηκε την ανατροφή του γιου του Τηλέμαχου στον Μέντορα, ο οποίος τον επόπτευε και τον συμβούλευε με σκοπό να τον ετοιμάσει για να αναλάβει τις ευθύνες της οικογένειάς του και να κάνει σωστές επιλογές για τη ζωή του.
Πάνω σε αυτή την ιδέα -του Μέντορα-, του ανθρώπου, δηλαδή, που παρέχει σε έναν άλλον άνθρωπο βοήθεια και συμβουλές για μία χρονική περίοδο, βασίστηκε το πρόγραμμα Mentoring, που εφαρμόζει με τεράστια επιτυχία το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με στόχο να στηρίξει τους φοιτητές του ώστε να μπορέσουν ν' αντιμετωπίσουν καλύτερα την πορεία προς την επαγγελματική τους ζωή.
Στο πλαίσιο αυτό, ένας φοιτητής έχει τον μέντορά του, ο οποίος είναι συνήθως επιτυχημένος επαγγελματίας, που για κάποιο χρονικό διάστημα στηρίζει τον νεότερό του και τον βοηθάει να σχεδιάσει το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό του μέλλον. Οπως τονίζει η υπεύθυνη του προγράμματος Εφη Γερωνυμάκη, «στόχος είναι η υποστήριξη και ο σχεδιασμός σταδιοδρομίας των φοιτητών. Οι μέντορες δεν έχουν κανένα οικονομικό όφελος και λειτουργούν εθελοντικά».
Δημήτρης Καλπάκης - Μαρία Φωτιάδη
Κατευθύνουμε τα παιδιά με βάση τη σημαντική μας εμπειρία
Κατευθύνουμε τα παιδιά με βάση τη σημαντική μας εμπειρία
Οπως τονίζει στο «Εθνος» ο κ. Καλπάκης, «όταν συναντήθηκα για πρώτη φορά με τη φοιτήτρια, θυμήθηκα τον εαυτό μου όταν ήμουν στη δική της θέση, που είχα ανάγκη από βοήθεια αλλά δεν υπήρχε τέτοια δυνατότητα. Είναι γεγονός ότι υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη, δηλαδή ανάμεσα στις σπουδές των παιδιών στα πανεπιστήμια και στην αγορά εργασίας. Γι' αυτό και εμείς οι μεγαλύτεροι έχοντας πια κάποια σημαντική εμπειρία μπορούμε να κατευθύνουμε τα παιδιά, τα οποία έχουν πραγματική δίψα για μεταφορά εμπειρίας. Ετσι, λοιπόν, στην αρχή προσπάθησα να εντοπίσω τα ενδιαφέροντά της, τις δεξιότητες και τις επιθυμίες της όσον αφορά την επαγγελματική της αποκατάσταση. Της εξήγησα το πλαίσιο της δουλειάς, τα υπέρ και τα κατά και προσπάθησα να της δείξω ότι έχει περισσότερες επιλογές από αυτές που νόμιζε. Στόχος μου ήταν να δει το μέλλον της με διαφορετική ματιά και να διευρύνει τις προοπτικές της».
Εμπειρίες
Από την πλευρά της, η φοιτήτρια Μαρία Φωτιάδη τόνισε: «Με τον μέντορά μου κάναμε πολλές συναντήσεις και κουβεντιάζαμε για τις εμπειρίες του από τη δουλειά, κάτι που με βοήθησε να δω το επάγγελμά μου με μια διαφορετική ματιά. Με βοήθησε να καταλάβω ότι μπορώ να αναζητήσω και άλλες προοπτικές εξέλιξης που δεν είχα ποτέ σκεφτεί. Οι συμβουλές του ήταν εξαιρετικά χρήσιμες και θα έλεγα σε όλους να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα γιατί είναι χρήσιμο για μας τους νέους».
Από την πλευρά της, η φοιτήτρια Μαρία Φωτιάδη τόνισε: «Με τον μέντορά μου κάναμε πολλές συναντήσεις και κουβεντιάζαμε για τις εμπειρίες του από τη δουλειά, κάτι που με βοήθησε να δω το επάγγελμά μου με μια διαφορετική ματιά. Με βοήθησε να καταλάβω ότι μπορώ να αναζητήσω και άλλες προοπτικές εξέλιξης που δεν είχα ποτέ σκεφτεί. Οι συμβουλές του ήταν εξαιρετικά χρήσιμες και θα έλεγα σε όλους να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα γιατί είναι χρήσιμο για μας τους νέους».
Απόστολος Πατσιάς - Μαρία Βάβουρα
Χρέος μας να συνεισφέρουμε στην καθοδήγηση των νέων
Χρέος μας να συνεισφέρουμε στην καθοδήγηση των νέων
Οπως ο ίδιος λέει, όλοι έχουμε χρέος να συνεισφέρουμε εθελοντικά στην επαγγελματική καθοδήγηση των νέων ανθρώπων, ιδιαίτερα σήμερα που η εύρεση εργασίας έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολο έργο.
«Είναι πολύ σημαντική η χαρά που νιώθει κανείς όταν διαπιστώνει πως ο καθοδηγούμενος αποκτά υψηλή αυτοπεποίθηση, πίστη στον εαυτό του και τις δυνατότητες του και δύναμη στη διεκδίκηση μιας επαγγελματικής εξέλιξης. Σε αυτή την προσπάθεια το προσωπικό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έδειξε ένα ασυνήθιστα υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό και οργανωτική ικανότητα. Μας εφοδίασε με υλικό και γνώση σημαντική και περιεκτική. Επιστράτευσε ειδικούς, κορυφαίους στον τομέα «της Ψυχολογίας της Εργασίας». Θα θεωρήσω πως είχα κάποια επιτυχία στον ρόλο μου σαν μέντορας τη στιγμή που θα πληροφορηθώ πως η καθοδηγούμενή μου πέτυχε την εργασιακή θέση που επιθυμεί».
Οσο για τη φοιτήτρια, κ. Βάβουρα, λέει τα καλύτερα λόγια για τον μέντορά της υπογραμμίζοντας ότι: «Ηταν για μένα μια πολύτιμη εμπειρία γιατί με βοήθησε να βελτιωθώ σε πολλά θέματα, ενώ διευρύνθηκαν οι ορίζοντές μου, γιατί υιοθέτησα νέο τρόπο αντίληψης επαγγελματικών θεμάτων. Εμαθα από αυτόν να αξιοποιώ ευκαιρίες που δεν ήξερα καν ότι υπάρχουν, αλλά και να δημιουργώ νέες, ενώ ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή μου. Αισθάνομαι πολύ τυχερή γιατί με ενέπνευσε να έχω νέα ενδιαφέροντα, και να παίρνω πρωτοβουλίες για επαγγελματικά θέματα αλλά και για θέματα και σπουδών».
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ ethnos
No comments:
Post a Comment