Της υποκρισίας το ανάγνωσμα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016. Τα Θεοφάνια. Μόλις γύρισα από την εκκλησία του Αγίου Διονυσίου, όπου παρακολούθησα τη Θεία Λειτουργία και την τελετή του Αγιασμού. Αποφάσισα να γράψω το σημείωμα αυτό διότι, για άλλη μία φορά, διαπίστωσα ότι στους πολιτικούς μας περισσεύει η υποκρισία και θεωρούν ότι οι πολίτες, οι οποίοι είναι δυνητικά ψηφοφόροι τους, είναι εντελώς ηλίθιοι. Εξηγούμαι. Στο τέλος της κανονικής Λειτουργίας και λίγο πριν αρχίσει η τελετή του Αγιασμού των Υδάτων, εμφανίστηκαν οι «επίσημοι», δηλαδή οι πολιτικοί μας και οι αξιωματικοί μας. Παρών, φυσικά, ο πρώτος πολίτης της χώρας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος παρακολούθησε την τελετή όρθιος. Παρών, επίσης, και ο δήμαρχος Αθηναίων. Φυσικά από την τελετή δεν μπορούσαν να λείπουν υπουργοί, βουλευτές και πολιτευόμενοι από διάφορα κόμματα. Οταν ολοκληρώθηκε η τελετή του Αγιασμού, ο μητροπολίτης κάλεσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον ευλόγησε με τον Αγιασμό, ο δε Πρόεδρος της Δημοκρατίας προσκύνησε τον σταυρό που του πρότεινε ο μητροπολίτης. Στη συνέχεια, αφού αποχώρησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο μητροπολίτης προσκάλεσε τους υπόλοιπους επισήμους για την καθιερωμένη ευλογία. Και εδώ ξεκινάει η υποκρισία. Αλλος έφυγε χωρίς να δεχθεί την ευλογία. Αλλος δέχθηκε την ευλογία, αλλά δεν προσκύνησε τον σταυρό που του πρότεινε ο μητροπολίτης. Οι περισσότεροι πάντως δέχθηκαν την ευλογία και προσκύνησαν τον σταυρό. Επειδή και σε προηγούμενα χρόνια παρατήρησα την ίδια συμπεριφορά από ορισμένους πολιτικούς, για άλλη μία φορά αγανάκτησα με την υποκρισία τους. Πέρυσι, μάλιστα, στη ίδια περίπτωση, ο μητροπολίτης καυτηρίασε έντονα (με ένα πεντάλεπτο κήρυγμα εκτός προγράμματος) τη συγκεκριμένη συμπεριφορά ορισμένων επισήμων, οι οποίοι δέχθηκαν μεν την ευλογία, αρνήθηκαν όμως επιδειχτικά να προσκυνήσουν τον σταυρό. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ή να μην πιστεύει στον Θεό. Σε δημοκρατική χώρα ζούμε όπου δεν υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με την πίστη του καθενός. Αφού, λοιπόν, κάποιος είναι δηλωμένος άθεος, γιατί πάει στον ναό του Θεού; Αν το αξίωμα του επιβάλλει την παρουσία του, τότε ας συμπεριφερθεί σαν τον πρωθυπουργό, ο οποίος φάνηκε πιο ειλικρινής στο θέμα αυτό. Δεν πήγε στην εκκλησία, αλλά πήγε μόνο στη Δεξαμενή για τον Αγιασμό των Υδάτων, ώστε να μην αντιμετωπίσει το προσκύνημα του σταυρού.
Μέχρι πότε οι πολιτικοί θα μας συμπεριφέρονται σαν να είμαστε χαϊβάνια; Δηλαδή, θέλουν να έχουν και «την πίτα σωστή και τον σκύλο χορτάτο». Για να το πούμε πιο καθαρά. Θέλουν να δηλώνουν άθεοι, αλλά δεν θέλουν να χάσουν και αυτούς που πιστεύουν στον Θεό. Εξάλλου, στην περίπτωση αυτή ισχύει και το βιβλικό: «Ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν ή γαρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει ή ενός ανθέξεται και του έτερου καταφρονήσει». Οπως καταλαβαίνετε, η τελετή του Αγιασμού ήταν απλά η αφορμή για την ανάδειξη της υποκρισίας των πολιτικών μας. Πριν από μερικές μέρες είχαμε μια πιο σημαντική εκδήλωση της υποκρισίας τους. Οταν κλήθηκαν να ψηφίσουν για το σύμφωνο συμβίωσης, πολλοί ακολούθησαν τη μεσοβέζική οδό. Δεν πήγαν να ψηφίσουν ώστε να μην πάρουν ξεκάθαρη θέση και να τα έχουν καλά με όλους. Ετσι νομίζουν, γιατί μας θεωρούν ηλίθιους.
Μέχρι πότε οι πολιτικοί θα μας συμπεριφέρονται σαν να είμαστε χαϊβάνια; Δηλαδή, θέλουν να έχουν και «την πίτα σωστή και τον σκύλο χορτάτο». Για να το πούμε πιο καθαρά. Θέλουν να δηλώνουν άθεοι, αλλά δεν θέλουν να χάσουν και αυτούς που πιστεύουν στον Θεό. Εξάλλου, στην περίπτωση αυτή ισχύει και το βιβλικό: «Ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν ή γαρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει ή ενός ανθέξεται και του έτερου καταφρονήσει». Οπως καταλαβαίνετε, η τελετή του Αγιασμού ήταν απλά η αφορμή για την ανάδειξη της υποκρισίας των πολιτικών μας. Πριν από μερικές μέρες είχαμε μια πιο σημαντική εκδήλωση της υποκρισίας τους. Οταν κλήθηκαν να ψηφίσουν για το σύμφωνο συμβίωσης, πολλοί ακολούθησαν τη μεσοβέζική οδό. Δεν πήγαν να ψηφίσουν ώστε να μην πάρουν ξεκάθαρη θέση και να τα έχουν καλά με όλους. Ετσι νομίζουν, γιατί μας θεωρούν ηλίθιους.
*Ο κ. Ανδρέας Δρυμιώτης είναι σύμβουλος επιχειρήσεων.
No comments:
Post a Comment