Friday, 31 May 2013

Ριζικές αλλαγές και βελτιώσειςΒροχή από προτάσεις νόμου κατά του ρατσισμού
Βροχή πέφτουν από χθες τα αντιρατσιστικά νομοσχέδια, καθώς μετά από το σχέδιο νόμου που κατέθεσαν ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ από κοινού, την εκ μέρους του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα αναγγελία κατάθεσης άλλου σχεδίου νόμου από την πλευρά του κόμματός του την προσεχή Δευτέρα και την ανακοίνωση πως και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες προτίθενται να καταθέσουν και αυτοί δική τους πρόταση νόμου, η Νέα Δημοκρατία έλαβε την πρωτοβουλία να καταθέσει σχέδιο νόμου που, όπως υποστηρίζουν τα στελέχη της, σκοπό έχει να αποκλιμακώσει και να εκτονώσει την ένταση, με μια πρόταση ενωτική, επί της οποίας μπορούν να συμφωνήσουν όλοι. 

Το σχέδιο νόμου φέρει τις υπογραφές 86 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και με αυτό επιχειρείται η συμπλήρωση της αντιρατσιστικής νομοθεσίας και η επικαιροποίησή της. 

Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει τέσσερις διατάξεις  με τις οποίες:

Αντικαθίστανται οι παράγραφοι 1 και 2 του νόμου 927/1979, γίνονται προσθήκες στο άρθρο 2 του ίδιου νομοσχεδίου και αντικαθίσταται το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 79 του Ποινικού Κώδικα.

Όπως τονίζεται στην εισηγητική έκθεση της πρότασης νόμου οι συγκεκριμένες αλλαγές γίνονται για να εναρμονιστεί η νομοθεσία μας με την απόφαση πλαίσιο που εξέδωσε το 2008 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και με την οποία συνιστά στα κράτη μέλη να συμμορφωθούν με τις διατάξεις της.

Ειδικότερα, στο άρθρο 1 της πρότασης νόμου αναφέρεται:

Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή δια του Τύπου, μέσω διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, υποκινεί βία ή μίσος που άμεσα στρέφεται κατά προσώπου που προσδιορίζεται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές ή την εθνική ή εθνολογική καταγωγή τιμωρείται με φυλάκιση 3 μηνών έως τριών ετών και χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων ευρώ.

Η νέα διατύπωση διαφέρει από την παλιά, στο ότι βάζει στο στόχαστρό της και την ρατσιστική ή μισαλλόδοξη προπαγάνδα που ασκείται μέσω του Διαδικτύου και στο ότι προβλέπει ελάχιστες ποινές φυλάκισης και χρηματικών προστίμων, που απουσιάζουν απ' την υφιστάμενη διάταξη.

Με τις ποινές της παραγράφου 1 τιμωρείται και όποιος συνιστά η συμμετέχει σε οργάνωση, η οποία επιδιώκει οργανωμένη προπαγάνδα ή δραστηριότητα κάθε μορφής κατά προσώπων με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά.

Στο άρθρο 2 σημειώνεται:

Όποιος με πρόθεση δημόσια, προφορικά ή δια μέσου του Τύπου, μέσω διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, επιδοκιμάζει ή υποτιμά τη σοβαρότητα Γενοκτονιών αναγνωρισμένων από την Ελληνική Βουλή, του Ολοκαυτώματος και των εγκλημάτων του ναζισμού, τα οποία αναγνωρίστηκαν από διεθνή ή ελληνικά δικαστήρια με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, τιμωρείται με τις ποινές του προηγούμενου άρθρου.

Έτσι, η νομοθετική αυτή ρύθμιση, θέτει εξίσου στο στόχαστρό της τους αρνητές του Ολοκαυτώματος και εκείνους που αρνούνται την Γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων, οι οποίες έχουν αναγνωριστεί από την ελληνική Βουλή. Τέτοιες ρυθμίσεις απουσιάζουν επίσης από το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο.

Κατά νομικού προσώπου, του οποίου τα φυσικά πρόσωπα που νομίμως το εκπροσωπούν έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για παραβάσεις του παρόντος νόμου που τελέστηκαν προς όφελος ή για λογαριασμό του, επιβάλλονται διαζευκτικά ή σωρευτικά οι ακόλουθες κυρώσεις:

Διοικητικό πρόστιμο από δέκα έως εκατό χιλιάδες ευρώ
Αποκλεισμός από δημόσιες παροχές, πάσης φύσεως, όπως είναι οι επιχορηγήσεις, οι ενισχύσεις οι επιδοτήσεις και οι προμήθειες για χρονικό διάστημα από έναν έως έξι μήνες.
 
Στο άρθρο 3 του νομοσχεδίου, εισάγεται εξαίρεση για τα προηγούμενα άρθρα, η οποία αφορά το ίδιο το κράτος και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (στα οποία υπάγεται και η Εκκλησία) : «Οι διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του παρόντος νόμου, δεν εφαρμόζονται ως προς το κράτος και τα όργανά του, τα ΝΠΔΔ και τα όργανά τους, και τους διεθνείς οργανισμούς δημοσίου δικαίου».
 
Τέλος, με το άρθρο 4 του νομοσχεδίου, τροποποιείται το άρθρο 79 του Ποινικού Κώδικα, με αναβαθμισμένη τη σημασία των ρατσιστικών κινήτρων ενός εγκλήματος για τα δικαστήρια που το εκδικάζουν: Ενώ στην προηγούμενη διατύπωση του άρθρου 79, η τέλεση ενός εγκλήματος με ρατσιστικά ή μισαλλόδοξα κίνητρα συνιστούσε «επιβαρυντική περίσταση», με τη νέα διάταξη το δικαστήριο επιφορτίζεται να εξετάσει ειδικά εάν η εκτέλεση της πράξης προκλήθηκε από μίσος λόγω της φυλής, του χρώματος, της θρησκείας, των γενεαλογικών καταβολών, ή της εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής του παθόντος. Σημειώνεται επίσης, ότι από τη νέα διατύπωση απουσιάζει η αναφορά στο «μίσος λόγω διαφορετικού γενετήσιου προσανατολισμού», το οποίο συνιστά μέχρι σήμερα, «επιβαρυντική περίσταση». 
 
Η πρόταση ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ 

Με επικεφαλής τους προέδρους των Κοινοβουλευτικών Ομάδων του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλο και της ΔΗΜΑΡ Φ. Κουβέλη κατατέθηκε χθες στη Βουλή η πρόταση νόμου για την αντιμετώπιση των εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας. 

Την πρόταση υπογράφουν συνολικά 27 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ (σ.σ. δεν υπογράφει ο βουλευτής Αχμέτ Χατζηοσμάν) και οι 14 βουλευτές της ΔΗΜΑΡ. Η πρόταση νόμου αποτελείται από εννέα άρθρα και προτείνεται η αντικατάσταση του Ν. 927/1979 με την εισαγωγή ενός επικαιροποιημένου και βελτιωμένου νομοθετήματος προκειμένου να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικότερα οι σοβαρές μορφές εκδήλωσης ρατσιστικών και ξενόφοβων συμπεριφορών.
 
«Aντικατάσταση του Ν. 927/1979» 

«Οι ρατσιστικές και ξενοφοβικές εκδηλώσεις συνιστούν απειλή για τις ομάδες και τα πρόσωπα, που γίνονται στόχος τους, γι' αυτό απαιτείται η παροχή από το κράτος αυξημένου βαθμού προστασίας με τη λήψη ποικίλων μέτρων χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων, και τα μέσα του ποινικού δικαίου, ώστε να επιβάλλονται αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές κυρώσεις τόσο κατά των φυσικών προσώπων τα οποία διαπράττουν τέτοια εγκλήματα, όσο και κατά των νομικών προσώπων που εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο σε αυτά», αναφέρουν στην αιτιολογική έκθεση της πρότασης νόμου για την καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ. 

Ως προς το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και την ανάγκη επικαιροποίησης του, επισημαίνεται ότι «στην ελληνική έννομη τάξη, οι συμπεριφορές που αποβλέπουν σε φυλετικές διακρίσεις έχουν ποινικοποιηθεί, ως ένα βαθμό, από τον ν. 927/1979. Δεδομένου, όμως, ότι ο παραπάνω νόμος έχει εφαρμοστεί ελάχιστα και ήδη κρίνεται ανεπαρκής, ενόψει των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας κατά τη μετάβασή της σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, όπου η ισότιμη προστασία όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους ή τον γενετήσιο-σεξουαλικό προσανατολισμό τους, προβάλλεται ως πρωταρχική υποχρέωση του κράτους. 

Για τον λόγο αυτόν θεωρείται επιβεβλημένη η εισαγωγή ενός επικαιροποιημένου και βελτιωμένου νομοθετήματος, σε αντικατάσταση του προηγουμένου, ώστε να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικότερα οι σοβαρές μορφές εκδήλωσης ρατσιστικών και ξενόφοβων συμπεριφορών».
 
Τα νομικά μέτρα προστασίας και οι κυρώσεις 

Για τις προωθούμενες διατάξεις, αναφέρεται ότι με την πρόταση νόμου «δημιουργείται ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο για την καταπολέμηση των εκδηλώσεων ρατσισμού και της ξενοφοβίας, καθώς και των εγκλημάτων που τελούνται με τέτοια κίνητρα, καλύπτοντας συγκεκριμένες και ειδικότερες πτυχές του θέματος, εισάγοντας νομικά μέσα προστασίας και προβλέποντας αναλογικές και αποτελεσματικές κυρώσεις». Επισημαίνεται ειδικότερα ότι: 

α. Εξασφαλίζεται ότι η διερεύνηση και ποινική δίωξη των εγκλημάτων ρατσισμού και ξενοφοβίας γίνεται αυτεπάγγελτα και δεν εξαρτάται από αναφορές ή καταγγελίες των θυμάτων, τα οποία είναι συχνά ιδιαιτέρως ευάλωτα και διστάζουν να κινήσουν δικαστικές διαδικασίες. 

. Θεσπίζεται η διοικητική ευθύνη των νομικών προσώπων ή ενώσεων προσώπων που εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο σε εκδηλώσεις ρατσισμού και ξενοφοβίας ή στη διάπραξη εγκλημάτων με τέτοια κίνητρα. 

γ. Επεκτείνεται η προστασία και σε ομάδες ή πρόσωπα που δεν προσδιορίζονται μόνο με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή τους, αλλά και τον γενετήσιο- σεξουαλικό τους προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου. Επίσης, εκτός από τις προσβολές εναντίον ομάδων ή προσώπων, αξιόποινες θεωρούνται και οι ρατσιστικές και ξενοφοβικές εκδηλώσεις που στρέφονται κατά πραγμάτων (κινητών ή ακινήτων), τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τις παραπάνω ομάδες ή πρόσωπα (όπως π.χ. θρησκευτικά αντικείμενα, εθνικά σύμβολα, οίκοι λατρείας, χώροι διαμονής, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, κλπ).

δ. Παρέχεται το δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής νομικών προσώπων ή ενώσεων προσώπων, που εδρεύουν στην Ελλάδα, σε δίκες που αφορούν εγκλήματα του παρόντος και μόνο για την υποστήριξη της κατηγορίας, υπό την προϋπόθεση να περιλαμβάνονται, με οποιοδήποτε συμβουλευτικό καθεστώς (γενικό, ειδικό, roster) στον σχετικό κατάλογο που τηρείται από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ECOSOC).
 
Εννέα άρθρα 

Η πρόταση νόμου περιλαμβάνει εννέα άρθρα στα οποία προβλέπονται, μεταξύ άλλων τα εξής: 

- Η Eλληνική Πολιτεία στο πλαίσιο της καταπολέμησης, μέσω του ποινικού δικαίου, των ιδιαίτερα σοβαρών εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας, σέβεται απολύτως τα θεμελιώδη δικαιώματα και αρχές που αναγνωρίζονται από τις διεθνείς συνθήκες και λαμβάνει κάθε αναγκαίο και ανάλογο μέτρο. 

- Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του Τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, παροτρύνει, προκαλεί ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή μίσος, κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000- 20.000) ευρώ. Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται όποιος με πρόθεση, και με τα μέσα και τους τρόπους που αναφέρονται στην παράγραφο 1, παροτρύνει, προκαλεί ή διεγείρει σε διάπραξη φθοράς ή βλάβης πραγμάτων, που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τις παραπάνω ομάδες ή πρόσωπα. 

- Προβλέπεται η ποινικοποίηση των ξενόφοβων και ρατσιστικών συμπεριφορών που εκδηλώνονται με αφορμή τον εγκωμιασμό ή την κακόβουλη άρνηση ή την εκμηδένιση της σημασίας των εγκλημάτων γενοκτονίας, των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και των εγκλημάτων πολέμου, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 6, 7 και 8 του Καταστατικού του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου, το οποίο έχει κυρωθεί με το Ν. 3003/2002, ή στο άρθρο 6 του Καταστατικού του Διεθνούς Στρατοδικείου που προσαρτάται στη Συμφωνία του Λονδίνου της 8ης Αυγούστου 1945, εφ' όσον θεωρούνται πρόσφορες να οδηγήσουν στη θυματοποίηση ομάδων ή προσώπων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 3. Η ποινική απαξία των συγκεκριμένων συμπεριφορών συνίσταται στην κακόβουλη άρνηση ή εκμηδένιση ιστορικών γεγονότων, χωρίς, σε καμία περίπτωση, να επιδιώκεται η απαγόρευση ή ιδεολογική χειραγώγηση της επιστημονικής έρευνας. Γι' αυτό άλλωστε οι πράξεις αυτές τιμωρούνται μόνον εφ' όσον έχουν αναγνωριστεί ως εγκλήματα με αμετάκλητη απόφαση είτε ελληνικού είτε διεθνούς δικαστηρίου. 

- Προβλέπεται η επιβολή αυστηρών διοικητικών κυρώσεων σε βάρος νομικών προσώπων ή ενώσεων προσώπων που εμπλέκονται σε αδικήματα ρατσισμού και ξενοφοβίας, κατά το πρότυπο μιας σειράς αντίστοιχων ρυθμίσεων που έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια στην ελληνική νομοθεσία σε εκπλήρωση διεθνών συμβατικών μας υποχρεώσεων. Η παρούσα διάταξη δεν περιορίζεται στις πράξεις που τελούνται «προς όφελος» του εμπλεκόμενου νομικού προσώπου (όπως προβλέπεται στην απόφαση- πλαίσιο), αλλά καλύπτει όλες τις περιπτώσεις αδικημάτων που τελέσθηκαν «μέσω ή προς όφελος ή για λογαριασμό» νομικού προσώπου από φυσικό πρόσωπο που έχει εξουσία εκπροσώπησης ή εξουσιοδότηση για τη λήψη αποφάσεων ή κατέστησαν δυνατές από έλλειψη εποπτείας ή ελέγχου ενός τέτοιου προσώπου, ανεξαρτήτως δηλαδή της ύπαρξης σκοπού προσπορισμού οποιουδήποτε οφέλους υπέρ του νομικού προσώπου. Οι διοικητικές κυρώσεις επιβάλλονται με απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μπορούν δε, να είναι i) πρόστιμο από 15.000 έως 200.000 ευρώ, ii) ανάκληση ή αναστολή της άδειας λειτουργίας του για χρονικό διάστημα από έναν έως έξι μήνες ή απαγόρευση άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας για το ίδιο χρονικό διάστημα και iii) αποκλεισμός από δημόσιες παροχές, επιχορηγήσεις, ενισχύσεις, επιδοτήσεις ή αναθέσεις έργων και υπηρεσιών για το ίδιο χρονικό διάστημα. Περαιτέρω, εάν η πράξη φέρεται ότι τελέστηκε σε εκπομπή ραδιοφωνική ή τηλεοπτική, οι κυρώσεις που προβλέπονται από το παρόν άρθρο επιβάλλονται, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 15 παρ. 2 του Συντάγματος, από το ΕΣΡ, προς το οποίο διαβιβάζεται ο φάκελος από τον υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. 

- Ρυθμίζεται η παράσταση πολιτικής αγωγής σε δίκες που αφορούν τα εγκλήματα του παρόντος νόμου και κατοχυρώνεται το σχετικό δικαίωμα νομικών προσώπων ή ενώσεων προσώπων που εδρεύουν στην Ελλάδα, ενώ τίθεται ως προϋπόθεση να περιλαμβάνονται, με οποιοδήποτε συμβουλευτικό καθεστώς (γενικό, ειδικό, roster), στον σχετικό κατάλογο που εκπονείται με τρόπο αντικειμενικό και διαφανή από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ECOSOC). 

- Προβλέπεται η εξασφάλιση της παρουσίας σε όλη τη διάρκεια της ποινικής διαδικασίας και μέχρι την έκδοση απόφασης από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, των αλλοδαπών θυμάτων ή ουσιωδών μαρτύρων. Τα παραπάνω πρόσωπα, εάν βρίσκονται παράνομα στη χώρα, δεν απελαύνονται μέχρι την έκδοση απόφασης από το πρωτοβάθμιο ποινικό δικαστήριο, υπό τον όρο ότι αυτά δεν αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια τάξη ή ασφάλεια. 

- Καταργούνται ο προγενέστερος ν. 927/1979, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, καθώς και το άρθρο 39 §4 του ν. 2910/2001. 

- Καθορίζεται η έναρξη ισχύος του νόμου από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ 

Για «επικοινωνιακούς αντιπερισπασμούς ερασιτεχνικής φύσης» κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενος στη στάση της απέναντι στο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο.
 
Ο ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοίνωσή του, τονίζει ότι η κυβέρνηση είναι αδύναμη να εξηγήσει ακόμα και στους κυβερνητικούς της εταίρους την υπαναχώρησή της για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο και τον ενταφιασμό του με τις ευλογίες της Χρυσής Αυγής. Επίσης, προσθέτει ότι η υιοθέτηση, εκ μέρους του κυβερνητικού κόμματος, της ατζέντας και των θέσεων της Χρυσής Αυγής, που εκθέτουν και διεθνώς τη χώρα, δεν κρύβεται πίσω από προσθήκες στο υπάρχον νομικό πλαίσιο, στις οποίες σύρθηκε μεν η ΝΔ, αλλά κάθε άλλο παρά επαρκείς είναι στη σημερινή συγκυρία για να απαντήσουν στην άνοδο της ρατσιστικής βίας. Για το κόμμα, όμως, που έχει κάνει σημαία του τη θεωρία των δύο άκρων, αυτά είναι ψιλά γράμματα, συμπληρώνει.
 
Για το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, αναφέρει ότι «τελώντας υπό μνημονιακή ομηρία, διαμηνύουν σε όλους τους τόνους ότι δεν σκοπεύουν να αμφισβητήσουν την κυβερνητική συνοχή, παραδεχόμενοι έτσι το πλήρες στρατηγικό τους αδιέξοδο».
 
Η πρόταση νόμου την οποία καταθέτουν από κοινού τα δύο κόμματα, αλλά και η ξεχωριστή πρόταση νόμου της ΝΔ, όχι μόνο δεν κρύβει τις αντιφάσεις και τα κυβερνητικά αδιέξοδα, αλλά τα αναδεικνύει στο έπακρον, καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ. 

Το ΚΚΕ 

«Επιβεβαιώνεται ότι η στάση των άλλων κομμάτων, γύρω από το λεγόμενο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο υπηρετεί κομματικές και εκλογικές σκοπιμότητες και όχι την πραγματική ανάγκη αντιμετώπισης του ρατσισμού, του ναζισμού και της οργανωμένης έκφρασης αυτών των ιδεολογιών, που στην Ελλάδα είναι κυρίως η Χρυσή Αυγή», επισημαίνει σε σχόλιό του, το ΚΚΕ. 

«Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή έχει ξεκαθαρίσει ότι είναι κάθετα αντίθετο με κάθε σχέδιο ή πρόταση νόμου που ενσωματώνει την αντιδραστική απόφαση-πλαίσιο της ΕΕ, επιβάλλει την υποταγή στην ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων και το ξαναγράψιμο της ιστορίας στα μέτρα των ιμπεριαλιστών, ανοίγει το δρόμο για την ποινικοποίηση των ριζοσπαστικών ιδεών και της λαϊκής πάλης» αναφέρεται στο σχόλιο του κόμματος, το οποίο καταλήγει αναφέροντας πως «το ΚΚΕ θα τοποθετηθεί αναλυτικά επί του συνόλου και των άρθρων των παραπάνω προτάσεων νόμου το αμέσως επόμενο διάστημα». 

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες 

Πρωτοβουλία για τον αντιρατσιστικό νόμο θα αναλάβουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, διότι «το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για τον ρατσισμό δεν επαρκεί, ιδιαίτερα λόγω της εμφάνισης φαινομένων ρατσισμού και νεοναζισμού στη χώρα», όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους, ενώ έγινε γνωστό ότι η πρωτοβουλία δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί και μπορεί να συνίσταται είτε στην κατάθεση ξεχωριστού νομοσχεδίου, είτε στην κατάθεση τροπολογιών στα νομοσχέδια που πρόκειται να κατατεθούν από τα άλλα κόμματα. 

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες κατηγορούν τους κυβερνητικούς εταίρους πως αντί να καλύψουν τα νομοθετικά κενά και να επικαιροποιήσουν την υφιστάμενη νομοθεσία, «διαγκωνίζονται, θέτοντας σε κίνδυνο και τις εθνικές θέσεις, όπως την αναγνώριση των γενοκτονιών και την ελεύθερη έκφραση, αλλά και προσπαθούν να καλύψουν στελέχη τους που στο παρελθόν εξέθεσαν σοβαρά τη χώρα με τη συμπεριφορά τους». 

Η ΕΕ 

Την εκτίμηση ότι η υιοθέτηση νόμου από την Ελλάδα για την καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, θα αποτελούσε «σημαντικό βήμα» για την εφαρμογή της σχετικής ευρωπαϊκής απόφασης - πλαίσιο, εξέφρασε σήμερα ο εκπρόσωπος της επιτρόπου εσωτερικών υποθέσεων Σεσίλια Μάλστρομ. 

Ο Μ. Τσερκόνε αποσαφήνισε ότι η κοινοτική επίτροπος ουδέποτε παρενέβη για την ουσία ή τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν στην Ελλάδα και τόνισε ότι είναι θέμα των ελληνικών αρχών να τοποθετηθούν επί του ζητήματος. 

Το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο
Στο μεταξύ, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος (ΚΙΣΕ) κάλεσε «όλες τις δημοκρατικές δυνάμεις της χώρας να υπερβούν τις μεταξύ τους διαφορές και να υπερψηφίσουν ένα νόμο που θα δείχνει μηδενική ανοχή στη ρατσιστική βία, στην ξενοφοβία, στον αντισημιτισμό και στη διάψευση του Ολοκαυτώματος». WWW.ELZONI.GR

«Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά στην μεταπολεμική ιστορία της χώρας μας, υπάρχει ανάγκη για την αντιμετώπιση των ακραίων πρακτικών και ιδεολογιών» επισημαίνει. 

«Θεωρούμε ζωτικής σημασίας θέμα την ενίσχυση της Παιδείας μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που θα δώσουν στους νέους, κυρίως, τη γνώση και τη δύναμη της κρίσης ώστε να μην επιτρέψουν στην αυριανή κοινωνία να διολισθήσει στις ιδεολογίες εκείνες που έγραψαν τις μελανότερες και απεχθέστερες σελίδες της ευρωπαϊκής ιστορίας στέλνοντας στο βιομηχανοποιημένο θάνατο αθώους ανθρώπους, μεταξύ των οποίων και 6.000.000 Εβραίους», καταλήγει η ανακοίνωση του ΚΙΣΕ.

No comments:

Post a Comment