Τα νέα ξενοδοχεία της Αθήνας
Ακούγεται παράδοξο, αλλά δεν είναι: ενώ στη χώρα ισχύουν περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων, το πολιτικό και οικονομικό σκηνικό παραμένει δηλητηριωδώς αβέβαιο και έχουμε μπροστά μας έναν ακόμη δύσκολο χειμώνα, η τουριστική βιομηχανία, η μόνη που μοιάζει αλώβητη στην ύφεση και διασώζει χιλιάδες θέσεις εργασίας κάθε χρόνο, βρίσκεται πίσω από το επενδυτικό κρεσέντο της ξενοδοχειακής αγοράς της Αθήνας. Υστερα από μια οδυνηρή τριετία (2010-2013), κατά την οποία πολλά και γνωστά ξενοδοχεία στο κέντρο της πρωτεύουσας έκλεισαν, οι αρχιτέκτονες, οι ντιζάινερ και τα κομπρεσέρ έπιασαν και πάλι δουλειά, συνεπικουρούμενοι από τη θεαματική ανάκαμψη της πρωτεύουσας ως τουριστικού προορισμού. Εξι, τουλάχιστον, νέα ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών λειτουργούν ή αναμένεται να λειτουργήσουν τα επόμενα δύο χρόνια. Τα περισσότερα συγκεντρώνονται στον άξονα Συντάγματος - Ομονοίας, γεγονός απολύτως καλοδεχούμενο, καθώς ενισχύονται περιοχές που εμπορικά είχαν πληγεί με σφοδρότητα τα προηγούμενα χρόνια. Εκτός επενδυτικού χάρτη παραμένουν, προς το παρόν, πάλαι ποτέ ακμάζουσες ξενοδοχειακές «πιάτσες» κάτω από την Ομόνοια, καθώς τα «καλά νέα» δύσκολα θα φτάσουν σε γειτονιές που παλεύουν ακόμα με την υποβάθμιση και την ανασφάλεια.
Ντιζάιν με φόντο την Ακρόπολη
Η αλήθεια είναι ότι έλειπε ένα ξενοδοχείο από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Η επιλογή των ανθρώπων που διαχειρίζονται ήδη μια μονάδα πέντε αστέρων στη Φολέγανδρο, το Anemi Hotel, να επενδύσουν και στη γεμάτη ευκαιρίες αλλά και ευμετάβλητη αγορά της Αθήνας αποδεικνύεται μέχρι στιγμής «ρουά ματ»: από τον Απρίλιο του 2015, όταν άνοιξε τις πόρτες του στους πρώτους πελάτες, η πληρότητα του «AthensWas» κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για ένα καλό, design ξενοδοχείο στον μεγάλο τουριστικό πεζόδρομο της πρωτεύουσας, σε άμεση οπτική επαφή με τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Η λευκή σύγχρονη πολυκατοικία με οροφοδιαμερίσματα πολυτελείας πέρασε στα χέρια της εταιρείας «Επιλογή Κτιρίων - K. Mπενακόπουλος Α.Ε.». Το ντιζάιν θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στο σχεδιασμό της νέας μονάδας, αλλά χωρίς τις υπερβολές και τον «μεγαλοϊδεατισμό» άλλων, όχι τόσο μακρινών, εποχών. Με τη συνεργασία και την αποφασιστική συμβολή του ελληνικού γραφείου design «Stagedesignoffice», του Σταύρου Παπαγιάννη και του Γιώργου Κυριαζή, προκρίθηκε ένας ήρεμος, αβίαστος «κλασικός μοντερνισμός» στα ίχνη της Αθήνας του 1960, με τις απαραίτητες, φυσικά, προσαρμογές. Οχι, δεν πρόκειται για κάποια υπαινικτική, έστω, αναβίωση σκηνικών από ταινίες του Γιάννη Δαλιανίδη, αλλά τόσο οι λιτές γραμμές του ξενοδοχείου όσο και οι διακοσμητικές προτάσεις ή τα αναβαπτισμένα μοτίβα μιας τουριστικής αλλά μοντέρνας και δυναμικής Ελλάδας υποστηρίζουν αυτό το ανάλαφρο αλλά ζεστό κλίμα μιας άλλης εποχής, κατά την οποία η Αθήνα πίστευε τόσο πολύ στο μέλλον. Το παιχνίδι ανάμεσα στη διακριτική πολυτέλεια και το στοίχημα της οικειότητας επαναλαμβάνεται διαρκώς.
Ελληνικά μάρμαρα σε απρόσμενες αποχρώσεις «συνομιλούν» χαμηλόφωνα με το ξύλο της ελληνικής καρυδιάς. Στα δωμάτια και στις σουίτες εμβληματικά έπιπλα του 20ού αιώνα, όπως οι πολυθρόνες LC3 που σχεδίασε το 1928 ο Le Corbusier, το περίφημο ντιβάνι της Eileen Gray (1925) ή το διάσημο τραπεζάκι καθιστικού που σχεδίασε ο Warren Platner το 1966, συνδυάζονται με πιο σύγχρονες δημιουργίες του διεθνούς ντιζάιν. Στα δυνατά «όπλα» του νέου ξενοδοχείου συγκαταλέγονται οπωσδήποτε οι πολύ αθηναϊκές, γενναιόδωρες βεράντες και των 21 δωματίων, με φυσικές «κουρτίνες» από γιασεμιά, γλυσίνες και άλλα αναρριχητικά φυτά της ελληνικής χλωρίδας, καθώς και το rooftop μπαρ και εστιατόριο με θέα που κόβει την ανάσα. Η κ. Ερρικα Μπενακοπούλου, πολιτικός μηχανικός, διευθύνει το ξενοδοχείο. «Εχοντας γνωρίσει πια καλά την έννοια της φιλοξενίας με το πρώτο μας ξενοδοχείο στη Φολέγανδρο, είχε ωριμάσει και η επιθυμία μου για επέκταση της εταιρείας στον τουριστικό κλάδο, με τη δημιουργία ενός δεύτερου ξενοδοχείου. Ο λόγος δεν ήταν μόνο διότι ο τουρισμός είναι ένας από τους λίγους τομείς που αντιστέκεται στην κρίση που περνά η χώρα μας, αλλά και γιατί βρίσκω πραγματικά ελκυστικό το να προσφέρεις υψηλής ποιότητας φιλοξενία σε επισκέπτες που είτε έχουν επιλέξει την Ελλάδα για τις διακοπές τους είτε χρειάζεται να διαμείνουν στη χώρα μας για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Oλα τα παραπάνω μαζί με την αγάπη μου για δημιουργία γέννησαν το ΑthensWas, ένα έργο που από την πρώτη στιγμή πίστεψα στην επιτυχία του λόγω της μοναδικής του θέσης, γι’ αυτό και το θεώρησα επένδυση χωρίς ρίσκο».
Η Coco-mat «δένει» στο Κολωνάκι
Τα συνεργεία δουλεύουν ασταμάτητα στο νούμερο 36 της Πατριάρχου Ιωακείμ, εκεί όπου οι πιο παρατηρητικοί από τους Αθηναίους που αγαπούν την πόλη τους θυμούνται μια ωραία μοντέρνα πολυκατοικία της δεκαετίας του ’30. Στην καρδιά του Κολωνακίου, λοιπόν, παίρνει σάρκα και οστά το δεύτερο ξενοδοχείο της Coco-mat στην Αθήνα, μετά το «Hotel Nafsika» στην Κηφισιά, που λειτουργεί από το 2012. Το ευχάριστο πανδαιμόνιο που επικρατεί σε καθέναν από τους έξι ορόφους του κτιρίου εξηγείται από το γεγονός ότι η γνωστή, επιτυχημένη ελληνική επιχείρηση με τον έντονο εξαγωγικό χαρακτήρα θέλει να θέσει σε λειτουργία τη νέα μονάδα της μέσα στον Νοέμβριο. Και αν αναρωτιέστε τι σχέση έχει μια εταιρεία που έκανε διεθνώς όνομα για τα φυσικά της στρώματα και τα προϊόντα ύπνου με το να φτιάχνει και να διαχειρίζεται ξενοδοχεία, ο κ. Γιώργος Περτέσης βρίσκει, εκ μέρους της Coco-mat, την απάντηση ευχάριστα «αυτονόητη»: «Αν ένα ξενοδοχείο δεν εξασφαλίζει πριν από όλα τα άλλα καλό ύπνο...» - και με ενημερώνει για την παράδοση που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στο χώρο των ξενοδοχείων με περισσότερα από 70 σημεία σε όλο τον κόσμο, όπου η Coco-mat προσφέρει την τεχνογνωσία της, δηλαδή στρώματα υψηλής ποιότητας. Η εμπειρία που συσσωρεύθηκε τα τελευταία χρόνια οδήγησε στο επόμενο βήμα, που είναι η δημιουργία των Coco-mat Hotels. Η μονάδα στο κέντρο της Αθήνας θα είναι η τελευταία άφιξη στο νέο κεφάλαιο της εταιρείας και, υποπτευόμαστε, η πιο προβεβλημένη. Εδώ πρόκειται να εφαρμοστεί κάθε λέξη από τη φιλοσοφία της εταιρείας, που θέλει να κάνει τους πελάτες των ξενοδοχείων της να νιώθουν σαν στο σπίτι τους. «Στόχος μας είναι να τους κάνουμε να κατεβαίνουν από το δωμάτιό τους για πρωινό με το μπουρνούζι και τις παντόφλες τους», μου λέει ο κ. Γιώργος Περτέσης, ακόμη κι αν ξέρει πολύ καλά ότι ένας καθόλου αμελητέος αριθμός των ενοίκων του ξενοδοχείου της Πατριάρχου Ιωακείμ θα είναι άνθρωποι των επιχειρήσεων. «Γνωρίζουμε πού απευθυνόμαστε και θέλουμε να μεταδώσουμε στον κόσμο που θα μας εμπιστευθεί μια διαφορετική αντίληψη στην έννοια “ξενοδοχείο”». Αυτό σημαίνει ανοικτή υποδοχή (reception) χωρίς πάγκο και ανοικτή κουζίνα, με τους πελάτες να έχουν τη δυνατότητα να ανοίγουν το ψυγείο και να παίρνουν ό,τι θέλουν για το πρωινό τους και όχι μόνο, αρκεί να καταγράφουν τις προμήθειές τους (Honesty Bar).
Από την ωραία, μοντέρνα πολυκατοικία του 1935 δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο πέρα από την όψη με τις χαρακτηριστικές καμπύλες, το κλιμακοστάσιο και το σκελετό του κτιρίου στο εσωτερικό. Βασικό αρχιτεκτονικό εύρημα της πρόσοψης τα συρόμενα πετάσματα από ξύλο (κέδρος), που επιτρέπουν στους ενοίκους των δωματίων να ρυθμίζουν την έκθεσή τους στο φως του ήλιου αλλά και στα βλέμματα των Αθηναίων που ζουν ή εργάζονται στις αντικριστές πολυκατοικίες. Εξωτερικά, το «παιχνίδι» με τα πετάσματα διαμορφώνει μια όψη που δεν είναι ποτέ ίδια, ενώ την ίδια στιγμή υπογραμμίζεται διακριτικά η νέα εποχή του κτιρίου. Δεύτερο «σήμα κατατεθέν» του ξενοδοχείου ο μικρός καταρράκτης δίπλα από την είσοδο, όπου τα «λουκέτα του έρωτα» των ερωτοχτυπημένων της Αθήνας θα βάλουν την ελληνική πρωτεύουσα στο χάρτη της μόδας του «lock your love». Tο νέο boutique hotel της Αθήνας θα διαθέτει 38 δωμάτια και σουίτες, ενώ στο lobby θα λειτουργεί το υφιστάμενο κατάστημα της εταιρείας.
Τα ξενοδοχεία του 2016
Το μεγαλύτερο project αυτήν τη στιγμή στην ξενοδοχειακή αγορά του κέντρου της Αθήνας είναι η μετατροπή του παλιού κτιρίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην οδό Μητροπόλεως σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων. Το εμβληματικό οικοδόμημα του αρχιτέκτονα Πάτροκλου Καραντινού εκμισθώθηκε από την εταιρεία Aγία Δύναμις Α.Ε., ύστερα από διαγωνισμό της Εκκλησίας της Ελλάδος. Σε αυτήν συμμετέχουν εταιρείες που εκμεταλλεύονται ξενοδοχεία του Ομίλου Ηλέκτρα και η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το ξενοδοχείο Athens Gate. Αρχικά, επιθυμία των επενδυτών ήταν να επινοηθεί νέα, «κλασική» πρόσοψη, αλλά το σχέδιο απορρίφθηκε κι έτσι το μοντέρνο αρχιτεκτονικό ύφος θα διατηρηθεί υποχρεωτικά. Η επένδυση αναμένεται να φθάσει έως τα 15 εκατ. ευρώ. Η δυναμικότητα του ξενοδοχείου 5 αστέρων θα φθάσει σε 220 δωμάτια, ενώ μεταξύ άλλων θα διαθέτει πισίνα, εστιατόριο, κέντρο ευεξίας και συνεδριακό χώρο. Πάντως, πολύ κοντά στο παλιό υπουργείο, στον πεζόδρομο της οδού Πετράκη, λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες ένα ακόμη νέο ξενοδοχείο, το «Athens Status», γεγονός ενδεικτικό της δυναμικής της περιοχής.
Νέα ζωή προαλείφεται και για το πρώην ξενοδοχείο Fashion House Hotel στην Ομόνοια, που λειτούργησε από τον όμιλο της Grecotel λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε μια εντυπωσιακή μεταμόρφωση του ακόμη αρχαιότερου «Αστυ» στην αρχή της οδού Πειραιώς. Θα είναι δυναμικότητας περίπου 120 δωματίων στο κέντρο της Αθήνας και θα λειτουργήσει από την εταιρεία Mage Hotels and Resorts ως ξενοδοχείο 4 αστέρων μέσα στο 2016. Νέα εποχή και για το πρώην ξενοδοχείο Athens Lycabettus στην οδό Βαλαωρίτου, με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ιδιοκτήτρια του ακινήτου, να έχει κινήσει εκ νέου τις διαδικασίες εκμίσθωσης του επταώροφου συγκροτήματος για χρήση ξενοδοχειακής μονάδας. Το κτίριο έχει συνολική επιφάνεια 1.493 τ.μ. και μπορεί να ανακαινισθεί με τη συναίνεση της εκμισθώτριας εταιρείας.
Στα σπάργανα βρίσκεται μία ακόμη σημαντική συμφωνία στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της «Κ», ο όμιλος Χυτήρογλου φέρεται να έχει κλείσει συμφωνία με την Grecotel για τη μίσθωση του κεντρικού κτιρίου της παλιάς αθηναϊκής επιχείρησης, που απέκτησε στις αρχές του 2015 άδεια μετατροπής σε ξενοδοχείο. Πρόκειται για το Μέγαρο Καλλιμασιώτη, κτίριο του 1925 και έργο του αρχιτέκτονα Ανδρέα Κριεζή. Σύμφωνα με την έκθεση του μηχανικού, που υποβλήθηκε το περασμένο φθινόπωρο στο Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος, το κτίριο ήταν αρχικά γερμανικών συμφερόντων και «μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο εδόθη στο ελληνικό κράτος ως πολεμική αποζημίωση, το δε ελληνικό κράτος το μεταβίβασε σε ιδιώτες».
Τα νέα ξενοδοχεία της Αθήνας
➽ Athens Was (λειτουργεί).
➽ Status Hotel (λειτουργεί).
➽ Coco-Mat Hotel (Νοέμβριος 2015).
➽ πρωην υπουργειο παιδειας (άνοιξη 2016).
➽ Πρωην Fashion House Hotel (2016).
➽ Πρωην Athens Lycabettus.
➽ Μεγαρο Καλλιμασιωτη.
Ντιζάιν με φόντο την Ακρόπολη
Η αλήθεια είναι ότι έλειπε ένα ξενοδοχείο από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Η επιλογή των ανθρώπων που διαχειρίζονται ήδη μια μονάδα πέντε αστέρων στη Φολέγανδρο, το Anemi Hotel, να επενδύσουν και στη γεμάτη ευκαιρίες αλλά και ευμετάβλητη αγορά της Αθήνας αποδεικνύεται μέχρι στιγμής «ρουά ματ»: από τον Απρίλιο του 2015, όταν άνοιξε τις πόρτες του στους πρώτους πελάτες, η πληρότητα του «AthensWas» κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για ένα καλό, design ξενοδοχείο στον μεγάλο τουριστικό πεζόδρομο της πρωτεύουσας, σε άμεση οπτική επαφή με τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Η λευκή σύγχρονη πολυκατοικία με οροφοδιαμερίσματα πολυτελείας πέρασε στα χέρια της εταιρείας «Επιλογή Κτιρίων - K. Mπενακόπουλος Α.Ε.». Το ντιζάιν θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στο σχεδιασμό της νέας μονάδας, αλλά χωρίς τις υπερβολές και τον «μεγαλοϊδεατισμό» άλλων, όχι τόσο μακρινών, εποχών. Με τη συνεργασία και την αποφασιστική συμβολή του ελληνικού γραφείου design «Stagedesignoffice», του Σταύρου Παπαγιάννη και του Γιώργου Κυριαζή, προκρίθηκε ένας ήρεμος, αβίαστος «κλασικός μοντερνισμός» στα ίχνη της Αθήνας του 1960, με τις απαραίτητες, φυσικά, προσαρμογές. Οχι, δεν πρόκειται για κάποια υπαινικτική, έστω, αναβίωση σκηνικών από ταινίες του Γιάννη Δαλιανίδη, αλλά τόσο οι λιτές γραμμές του ξενοδοχείου όσο και οι διακοσμητικές προτάσεις ή τα αναβαπτισμένα μοτίβα μιας τουριστικής αλλά μοντέρνας και δυναμικής Ελλάδας υποστηρίζουν αυτό το ανάλαφρο αλλά ζεστό κλίμα μιας άλλης εποχής, κατά την οποία η Αθήνα πίστευε τόσο πολύ στο μέλλον. Το παιχνίδι ανάμεσα στη διακριτική πολυτέλεια και το στοίχημα της οικειότητας επαναλαμβάνεται διαρκώς.
Ελληνικά μάρμαρα σε απρόσμενες αποχρώσεις «συνομιλούν» χαμηλόφωνα με το ξύλο της ελληνικής καρυδιάς. Στα δωμάτια και στις σουίτες εμβληματικά έπιπλα του 20ού αιώνα, όπως οι πολυθρόνες LC3 που σχεδίασε το 1928 ο Le Corbusier, το περίφημο ντιβάνι της Eileen Gray (1925) ή το διάσημο τραπεζάκι καθιστικού που σχεδίασε ο Warren Platner το 1966, συνδυάζονται με πιο σύγχρονες δημιουργίες του διεθνούς ντιζάιν. Στα δυνατά «όπλα» του νέου ξενοδοχείου συγκαταλέγονται οπωσδήποτε οι πολύ αθηναϊκές, γενναιόδωρες βεράντες και των 21 δωματίων, με φυσικές «κουρτίνες» από γιασεμιά, γλυσίνες και άλλα αναρριχητικά φυτά της ελληνικής χλωρίδας, καθώς και το rooftop μπαρ και εστιατόριο με θέα που κόβει την ανάσα. Η κ. Ερρικα Μπενακοπούλου, πολιτικός μηχανικός, διευθύνει το ξενοδοχείο. «Εχοντας γνωρίσει πια καλά την έννοια της φιλοξενίας με το πρώτο μας ξενοδοχείο στη Φολέγανδρο, είχε ωριμάσει και η επιθυμία μου για επέκταση της εταιρείας στον τουριστικό κλάδο, με τη δημιουργία ενός δεύτερου ξενοδοχείου. Ο λόγος δεν ήταν μόνο διότι ο τουρισμός είναι ένας από τους λίγους τομείς που αντιστέκεται στην κρίση που περνά η χώρα μας, αλλά και γιατί βρίσκω πραγματικά ελκυστικό το να προσφέρεις υψηλής ποιότητας φιλοξενία σε επισκέπτες που είτε έχουν επιλέξει την Ελλάδα για τις διακοπές τους είτε χρειάζεται να διαμείνουν στη χώρα μας για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Oλα τα παραπάνω μαζί με την αγάπη μου για δημιουργία γέννησαν το ΑthensWas, ένα έργο που από την πρώτη στιγμή πίστεψα στην επιτυχία του λόγω της μοναδικής του θέσης, γι’ αυτό και το θεώρησα επένδυση χωρίς ρίσκο».
Η Coco-mat «δένει» στο Κολωνάκι
Τα συνεργεία δουλεύουν ασταμάτητα στο νούμερο 36 της Πατριάρχου Ιωακείμ, εκεί όπου οι πιο παρατηρητικοί από τους Αθηναίους που αγαπούν την πόλη τους θυμούνται μια ωραία μοντέρνα πολυκατοικία της δεκαετίας του ’30. Στην καρδιά του Κολωνακίου, λοιπόν, παίρνει σάρκα και οστά το δεύτερο ξενοδοχείο της Coco-mat στην Αθήνα, μετά το «Hotel Nafsika» στην Κηφισιά, που λειτουργεί από το 2012. Το ευχάριστο πανδαιμόνιο που επικρατεί σε καθέναν από τους έξι ορόφους του κτιρίου εξηγείται από το γεγονός ότι η γνωστή, επιτυχημένη ελληνική επιχείρηση με τον έντονο εξαγωγικό χαρακτήρα θέλει να θέσει σε λειτουργία τη νέα μονάδα της μέσα στον Νοέμβριο. Και αν αναρωτιέστε τι σχέση έχει μια εταιρεία που έκανε διεθνώς όνομα για τα φυσικά της στρώματα και τα προϊόντα ύπνου με το να φτιάχνει και να διαχειρίζεται ξενοδοχεία, ο κ. Γιώργος Περτέσης βρίσκει, εκ μέρους της Coco-mat, την απάντηση ευχάριστα «αυτονόητη»: «Αν ένα ξενοδοχείο δεν εξασφαλίζει πριν από όλα τα άλλα καλό ύπνο...» - και με ενημερώνει για την παράδοση που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στο χώρο των ξενοδοχείων με περισσότερα από 70 σημεία σε όλο τον κόσμο, όπου η Coco-mat προσφέρει την τεχνογνωσία της, δηλαδή στρώματα υψηλής ποιότητας. Η εμπειρία που συσσωρεύθηκε τα τελευταία χρόνια οδήγησε στο επόμενο βήμα, που είναι η δημιουργία των Coco-mat Hotels. Η μονάδα στο κέντρο της Αθήνας θα είναι η τελευταία άφιξη στο νέο κεφάλαιο της εταιρείας και, υποπτευόμαστε, η πιο προβεβλημένη. Εδώ πρόκειται να εφαρμοστεί κάθε λέξη από τη φιλοσοφία της εταιρείας, που θέλει να κάνει τους πελάτες των ξενοδοχείων της να νιώθουν σαν στο σπίτι τους. «Στόχος μας είναι να τους κάνουμε να κατεβαίνουν από το δωμάτιό τους για πρωινό με το μπουρνούζι και τις παντόφλες τους», μου λέει ο κ. Γιώργος Περτέσης, ακόμη κι αν ξέρει πολύ καλά ότι ένας καθόλου αμελητέος αριθμός των ενοίκων του ξενοδοχείου της Πατριάρχου Ιωακείμ θα είναι άνθρωποι των επιχειρήσεων. «Γνωρίζουμε πού απευθυνόμαστε και θέλουμε να μεταδώσουμε στον κόσμο που θα μας εμπιστευθεί μια διαφορετική αντίληψη στην έννοια “ξενοδοχείο”». Αυτό σημαίνει ανοικτή υποδοχή (reception) χωρίς πάγκο και ανοικτή κουζίνα, με τους πελάτες να έχουν τη δυνατότητα να ανοίγουν το ψυγείο και να παίρνουν ό,τι θέλουν για το πρωινό τους και όχι μόνο, αρκεί να καταγράφουν τις προμήθειές τους (Honesty Bar).
Από την ωραία, μοντέρνα πολυκατοικία του 1935 δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο πέρα από την όψη με τις χαρακτηριστικές καμπύλες, το κλιμακοστάσιο και το σκελετό του κτιρίου στο εσωτερικό. Βασικό αρχιτεκτονικό εύρημα της πρόσοψης τα συρόμενα πετάσματα από ξύλο (κέδρος), που επιτρέπουν στους ενοίκους των δωματίων να ρυθμίζουν την έκθεσή τους στο φως του ήλιου αλλά και στα βλέμματα των Αθηναίων που ζουν ή εργάζονται στις αντικριστές πολυκατοικίες. Εξωτερικά, το «παιχνίδι» με τα πετάσματα διαμορφώνει μια όψη που δεν είναι ποτέ ίδια, ενώ την ίδια στιγμή υπογραμμίζεται διακριτικά η νέα εποχή του κτιρίου. Δεύτερο «σήμα κατατεθέν» του ξενοδοχείου ο μικρός καταρράκτης δίπλα από την είσοδο, όπου τα «λουκέτα του έρωτα» των ερωτοχτυπημένων της Αθήνας θα βάλουν την ελληνική πρωτεύουσα στο χάρτη της μόδας του «lock your love». Tο νέο boutique hotel της Αθήνας θα διαθέτει 38 δωμάτια και σουίτες, ενώ στο lobby θα λειτουργεί το υφιστάμενο κατάστημα της εταιρείας.
Τα ξενοδοχεία του 2016
Το μεγαλύτερο project αυτήν τη στιγμή στην ξενοδοχειακή αγορά του κέντρου της Αθήνας είναι η μετατροπή του παλιού κτιρίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην οδό Μητροπόλεως σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων. Το εμβληματικό οικοδόμημα του αρχιτέκτονα Πάτροκλου Καραντινού εκμισθώθηκε από την εταιρεία Aγία Δύναμις Α.Ε., ύστερα από διαγωνισμό της Εκκλησίας της Ελλάδος. Σε αυτήν συμμετέχουν εταιρείες που εκμεταλλεύονται ξενοδοχεία του Ομίλου Ηλέκτρα και η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το ξενοδοχείο Athens Gate. Αρχικά, επιθυμία των επενδυτών ήταν να επινοηθεί νέα, «κλασική» πρόσοψη, αλλά το σχέδιο απορρίφθηκε κι έτσι το μοντέρνο αρχιτεκτονικό ύφος θα διατηρηθεί υποχρεωτικά. Η επένδυση αναμένεται να φθάσει έως τα 15 εκατ. ευρώ. Η δυναμικότητα του ξενοδοχείου 5 αστέρων θα φθάσει σε 220 δωμάτια, ενώ μεταξύ άλλων θα διαθέτει πισίνα, εστιατόριο, κέντρο ευεξίας και συνεδριακό χώρο. Πάντως, πολύ κοντά στο παλιό υπουργείο, στον πεζόδρομο της οδού Πετράκη, λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες ένα ακόμη νέο ξενοδοχείο, το «Athens Status», γεγονός ενδεικτικό της δυναμικής της περιοχής.
Νέα ζωή προαλείφεται και για το πρώην ξενοδοχείο Fashion House Hotel στην Ομόνοια, που λειτούργησε από τον όμιλο της Grecotel λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε μια εντυπωσιακή μεταμόρφωση του ακόμη αρχαιότερου «Αστυ» στην αρχή της οδού Πειραιώς. Θα είναι δυναμικότητας περίπου 120 δωματίων στο κέντρο της Αθήνας και θα λειτουργήσει από την εταιρεία Mage Hotels and Resorts ως ξενοδοχείο 4 αστέρων μέσα στο 2016. Νέα εποχή και για το πρώην ξενοδοχείο Athens Lycabettus στην οδό Βαλαωρίτου, με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ιδιοκτήτρια του ακινήτου, να έχει κινήσει εκ νέου τις διαδικασίες εκμίσθωσης του επταώροφου συγκροτήματος για χρήση ξενοδοχειακής μονάδας. Το κτίριο έχει συνολική επιφάνεια 1.493 τ.μ. και μπορεί να ανακαινισθεί με τη συναίνεση της εκμισθώτριας εταιρείας.
Στα σπάργανα βρίσκεται μία ακόμη σημαντική συμφωνία στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της «Κ», ο όμιλος Χυτήρογλου φέρεται να έχει κλείσει συμφωνία με την Grecotel για τη μίσθωση του κεντρικού κτιρίου της παλιάς αθηναϊκής επιχείρησης, που απέκτησε στις αρχές του 2015 άδεια μετατροπής σε ξενοδοχείο. Πρόκειται για το Μέγαρο Καλλιμασιώτη, κτίριο του 1925 και έργο του αρχιτέκτονα Ανδρέα Κριεζή. Σύμφωνα με την έκθεση του μηχανικού, που υποβλήθηκε το περασμένο φθινόπωρο στο Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος, το κτίριο ήταν αρχικά γερμανικών συμφερόντων και «μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο εδόθη στο ελληνικό κράτος ως πολεμική αποζημίωση, το δε ελληνικό κράτος το μεταβίβασε σε ιδιώτες».
Τα νέα ξενοδοχεία της Αθήνας
➽ Athens Was (λειτουργεί).
➽ Status Hotel (λειτουργεί).
➽ Coco-Mat Hotel (Νοέμβριος 2015).
➽ πρωην υπουργειο παιδειας (άνοιξη 2016).
➽ Πρωην Fashion House Hotel (2016).
➽ Πρωην Athens Lycabettus.
➽ Μεγαρο Καλλιμασιωτη.
No comments:
Post a Comment