Πιθανός ένας «βορειοαφρικανικός διάδρομος»;
Μετά το κλείσιμο της βαλκανικής οδού χιλιάδες πρόσφυγες αναμένεται ότι θα προσπαθήσουν να διασχίσουν την Μεσόγειο από τη Λιβύη προς την Ιταλία. Θα βοηθούσαν νέα συμφωνίες κατά το πρότυπο της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας;
Η προσφυγική κρίση δεν ξεκίνησε όταν είδαμε τους πρόσφυγες να κινούνται μαζικά μέσω του βαλκανικού διαδρόμου προς την δυτική Ευρώπη. Ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, με τα φορτωμένα από διακινητές πλοία να προσπαθούν να διανύσουν την θάλασσα μεταξύ λιβυκών ακτών και του ιταλικού νησιού Λαμπεντούζα. Θυμίζουμε ότι τη νύχτα μεταξύ 18 και 19 Απριλίου ένα πλοιάριο βυθίστηκε στο ταξίδι προς την Ιταλία με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 700 άνθρωποι. Μόλις 28 κατάφεραν να διασωθούν.
Επικίνδυνες εναλλακτικές διαδρομές
Το ταξίδι προσφύγων και μεταναστών από τις βορειοαφρικανικές ακτές στην Ιταλία είναι πολύ πιο επικίνδυνο και πολύ πιο ακριβό για τους πρόσφυγες από ότι το ταξίδι μέσω Τουρκίας και Ελλάδας. Κυρίως Σύριοι και Ιρακινοί επέλεξαν να ταξιδέψουν μέσω Τουρκίας και Ελλάδας. Όμως μετά το κλείσιμο του βαλκανικού διαδρόμου και την επαναπροώθηση προσφύγων στην Τουρκία πολλοί πρόσφυγες είναι υποχρεωμένοι να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές για να έρθουν στην Ευρώπη.
Η εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας των ΗΕ για ζητήματα νότιας Ευρώπης Καρλότα Σάμι προειδοποιεί για νέα μαζικό κύμα προσφύγων από την Λιβύη προς την Ιταλία. Η Διεθνής Οργάνωση Μετανάστευσης υπολογίζει ότι τους πρώτους μήνες του χρόνου περίπου 16.000 άνθρωποι πέρασαν το πέλαγο που χωρίζει Ιταλία και Λιβύη, 60% περισσότεροι από ότι κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας πρότυπο για τις βοριοαφρικανικές χώρες;
Ο γερμανός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ θεωρεί ότι η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πρότυπο για αντίστοιχες συμφωνίες με τις βοριοαφρικανικές χώρες. Αυτό σημαίνει επαναπροωθήσεις προσφύγων στις χώρες της βόρειας Αφρικής και ως αντάλλαγμα την υποδοχή συγκεκριμένου αριθμού προσφύγων. Ωστόσο ο γερμανός υπουργός παραδέχεται ότι τέτοιες συμφωνίες θα είναι πολύ πιο πολύπλοκες από εκείνη που υπεγράφη μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας.
Ήδη πάντως οι διακινητές ανακοινώνουν στο Facebook ότι θα εντείνουν την μεταφορά προσφύγων από τη Λιβύη προς την Ιταλία μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Όμως ο εκπρόσωπος του γερμανικού πολεμικού ναυτικού για ζητήματα αποστολών Μπάστιαν Φίσμπορν προειδοποιεί ότι την άνοιξη τα ταξίδια στο ανοιχτό πέλαγος εξακολουθούν να είναι πολύ επικίνδυνα, επισημαίνοντας ότι η απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα πλοιάρια με τους πρόσφυγες κυμαίνεται από 450 μέχρι 600 χιλιόμετρα.
150.000-200.000 άνθρωποι υπολογίζεται ότι περιμένουν στις πόλεις περιμετρικά της Τρίπολης στη Λιβύη για να ξεκινήσουν το ταξίδι προς την Ιταλία όταν βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες, έγραφε πρόσφατα η γερμανική εφημερίδα Welt am Sonntag. Ανάμεσά τους είναι όλο και περισσότεροι Σύριοι. Η υπεύθυνη για την Εξωτερικών Πολιτική της ΕΕ Φεντερίκα Μογκερίνι προειδοποεί μάλιστα για 450.000 πρόσφυγες, οι οποίοι λόγω της ασταθούς πολιτικής κατάστασης στην Λιβύη ενδέχεται να ξεκινήσουν το ταξίδι της προς την Ευρώπη διασχίζοντας την Μεσόγειο.
Νίνα Νίμπεργκαλ / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Η προσφυγική κρίση δεν ξεκίνησε όταν είδαμε τους πρόσφυγες να κινούνται μαζικά μέσω του βαλκανικού διαδρόμου προς την δυτική Ευρώπη. Ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, με τα φορτωμένα από διακινητές πλοία να προσπαθούν να διανύσουν την θάλασσα μεταξύ λιβυκών ακτών και του ιταλικού νησιού Λαμπεντούζα. Θυμίζουμε ότι τη νύχτα μεταξύ 18 και 19 Απριλίου ένα πλοιάριο βυθίστηκε στο ταξίδι προς την Ιταλία με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 700 άνθρωποι. Μόλις 28 κατάφεραν να διασωθούν.
Επικίνδυνες εναλλακτικές διαδρομές
Το ταξίδι προσφύγων και μεταναστών από τις βορειοαφρικανικές ακτές στην Ιταλία είναι πολύ πιο επικίνδυνο και πολύ πιο ακριβό για τους πρόσφυγες από ότι το ταξίδι μέσω Τουρκίας και Ελλάδας. Κυρίως Σύριοι και Ιρακινοί επέλεξαν να ταξιδέψουν μέσω Τουρκίας και Ελλάδας. Όμως μετά το κλείσιμο του βαλκανικού διαδρόμου και την επαναπροώθηση προσφύγων στην Τουρκία πολλοί πρόσφυγες είναι υποχρεωμένοι να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές για να έρθουν στην Ευρώπη.
Η εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας των ΗΕ για ζητήματα νότιας Ευρώπης Καρλότα Σάμι προειδοποιεί για νέα μαζικό κύμα προσφύγων από την Λιβύη προς την Ιταλία. Η Διεθνής Οργάνωση Μετανάστευσης υπολογίζει ότι τους πρώτους μήνες του χρόνου περίπου 16.000 άνθρωποι πέρασαν το πέλαγο που χωρίζει Ιταλία και Λιβύη, 60% περισσότεροι από ότι κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας πρότυπο για τις βοριοαφρικανικές χώρες;
Ο γερμανός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ θεωρεί ότι η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πρότυπο για αντίστοιχες συμφωνίες με τις βοριοαφρικανικές χώρες. Αυτό σημαίνει επαναπροωθήσεις προσφύγων στις χώρες της βόρειας Αφρικής και ως αντάλλαγμα την υποδοχή συγκεκριμένου αριθμού προσφύγων. Ωστόσο ο γερμανός υπουργός παραδέχεται ότι τέτοιες συμφωνίες θα είναι πολύ πιο πολύπλοκες από εκείνη που υπεγράφη μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας.
Ήδη πάντως οι διακινητές ανακοινώνουν στο Facebook ότι θα εντείνουν την μεταφορά προσφύγων από τη Λιβύη προς την Ιταλία μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Όμως ο εκπρόσωπος του γερμανικού πολεμικού ναυτικού για ζητήματα αποστολών Μπάστιαν Φίσμπορν προειδοποιεί ότι την άνοιξη τα ταξίδια στο ανοιχτό πέλαγος εξακολουθούν να είναι πολύ επικίνδυνα, επισημαίνοντας ότι η απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα πλοιάρια με τους πρόσφυγες κυμαίνεται από 450 μέχρι 600 χιλιόμετρα.
150.000-200.000 άνθρωποι υπολογίζεται ότι περιμένουν στις πόλεις περιμετρικά της Τρίπολης στη Λιβύη για να ξεκινήσουν το ταξίδι προς την Ιταλία όταν βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες, έγραφε πρόσφατα η γερμανική εφημερίδα Welt am Sonntag. Ανάμεσά τους είναι όλο και περισσότεροι Σύριοι. Η υπεύθυνη για την Εξωτερικών Πολιτική της ΕΕ Φεντερίκα Μογκερίνι προειδοποεί μάλιστα για 450.000 πρόσφυγες, οι οποίοι λόγω της ασταθούς πολιτικής κατάστασης στην Λιβύη ενδέχεται να ξεκινήσουν το ταξίδι της προς την Ευρώπη διασχίζοντας την Μεσόγειο.
Νίνα Νίμπεργκαλ / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Μετά το κλείσιμο της βαλκανικής οδού χιλιάδες πρόσφυγες αναμένεται ότι θα προσπαθήσουν να διασχίσουν την Μεσόγειο από τη Λιβύη προς την Ιταλία. Θα βοηθούσαν νέα συμφωνίες κατά το πρότυπο της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας;
Η προσφυγική κρίση δεν ξεκίνησε όταν είδαμε τους πρόσφυγες να κινούνται μαζικά μέσω του βαλκανικού διαδρόμου προς την δυτική Ευρώπη. Ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, με τα φορτωμένα από διακινητές πλοία να προσπαθούν να διανύσουν την θάλασσα μεταξύ λιβυκών ακτών και του ιταλικού νησιού Λαμπεντούζα. Θυμίζουμε ότι τη νύχτα μεταξύ 18 και 19 Απριλίου ένα πλοιάριο βυθίστηκε στο ταξίδι προς την Ιταλία με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 700 άνθρωποι. Μόλις 28 κατάφεραν να διασωθούν.
Επικίνδυνες εναλλακτικές διαδρομές
Το ταξίδι προσφύγων και μεταναστών από τις βορειοαφρικανικές ακτές στην Ιταλία είναι πολύ πιο επικίνδυνο και πολύ πιο ακριβό για τους πρόσφυγες από ότι το ταξίδι μέσω Τουρκίας και Ελλάδας. Κυρίως Σύριοι και Ιρακινοί επέλεξαν να ταξιδέψουν μέσω Τουρκίας και Ελλάδας. Όμως μετά το κλείσιμο του βαλκανικού διαδρόμου και την επαναπροώθηση προσφύγων στην Τουρκία πολλοί πρόσφυγες είναι υποχρεωμένοι να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές για να έρθουν στην Ευρώπη.
Η εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας των ΗΕ για ζητήματα νότιας Ευρώπης Καρλότα Σάμι προειδοποιεί για νέα μαζικό κύμα προσφύγων από την Λιβύη προς την Ιταλία. Η Διεθνής Οργάνωση Μετανάστευσης υπολογίζει ότι τους πρώτους μήνες του χρόνου περίπου 16.000 άνθρωποι πέρασαν το πέλαγο που χωρίζει Ιταλία και Λιβύη, 60% περισσότεροι από ότι κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας πρότυπο για τις βοριοαφρικανικές χώρες;
Ο γερμανός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ θεωρεί ότι η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πρότυπο για αντίστοιχες συμφωνίες με τις βοριοαφρικανικές χώρες. Αυτό σημαίνει επαναπροωθήσεις προσφύγων στις χώρες της βόρειας Αφρικής και ως αντάλλαγμα την υποδοχή συγκεκριμένου αριθμού προσφύγων. Ωστόσο ο γερμανός υπουργός παραδέχεται ότι τέτοιες συμφωνίες θα είναι πολύ πιο πολύπλοκες από εκείνη που υπεγράφη μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας.
Ήδη πάντως οι διακινητές ανακοινώνουν στο Facebook ότι θα εντείνουν την μεταφορά προσφύγων από τη Λιβύη προς την Ιταλία μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Όμως ο εκπρόσωπος του γερμανικού πολεμικού ναυτικού για ζητήματα αποστολών Μπάστιαν Φίσμπορν προειδοποιεί ότι την άνοιξη τα ταξίδια στο ανοιχτό πέλαγος εξακολουθούν να είναι πολύ επικίνδυνα, επισημαίνοντας ότι η απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα πλοιάρια με τους πρόσφυγες κυμαίνεται από 450 μέχρι 600 χιλιόμετρα.
150.000-200.000 άνθρωποι υπολογίζεται ότι περιμένουν στις πόλεις περιμετρικά της Τρίπολης στη Λιβύη για να ξεκινήσουν το ταξίδι προς την Ιταλία όταν βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες, έγραφε πρόσφατα η γερμανική εφημερίδα Welt am Sonntag. Ανάμεσά τους είναι όλο και περισσότεροι Σύριοι. Η υπεύθυνη για την Εξωτερικών Πολιτική της ΕΕ Φεντερίκα Μογκερίνι προειδοποεί μάλιστα για 450.000 πρόσφυγες, οι οποίοι λόγω της ασταθούς πολιτικής κατάστασης στην Λιβύη ενδέχεται να ξεκινήσουν το ταξίδι της προς την Ευρώπη διασχίζοντας την Μεσόγειο.
Νίνα Νίμπεργκαλ / Στέφανος Γεωργακόπουλος
No comments:
Post a Comment