ΑΠΟΘΗΚΕΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
- Δεν έχετε κανένα αποθηκευμένο άρθρο
Το... ψυχογράφημα του ανεύθυνου οδηγού
Μιλούν στο κινητό, πιάνουν τιμόνι έχοντας πιει ένα ποτηράκι παραπάνω, δεν φοράνε ζώνη ασφαλείας, βρίζουν, ενώ οδηγούν, αλλά κατά τα λοιπά το 85% των Ελλήνων οδηγών φοβάται τη συμπεριφορά των άλλων οδηγών, την οποία χαρακτηρίζουν μάλιστα ιδιαίτερα επιθετική. Υποστηρίζουν ότι αντέχουν το αλκοόλ και την κόπωση, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι να μας θεωρούν τους πιο ανεύθυνους οδηγούς μετά τους Ιταλούς, που κατέχουν την πρώτη θέση.
Απουσία αυτοκριτικής, οι Ελληνες οδηγοί εμφανίζονται απαισιόδοξοι όσον αφορά στα θέματα οδικής ασφάλειας με το 66% να θεωρεί τους άλλους οδηγούς ανεύθυνους, ενώ μόλις το 33% υπολογίζει ότι ο αριθμός των θυμάτων στην άσφαλτο θα περιοριστεί την επόμενη χρονιά. Μάλιστα, όλες οι χώρες –με εξαίρεση την Πολωνία– που συμμετέχουν στην έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που παρουσιάστηκε από τη VINCI Autoroutes με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και της Hellastron, εμφανίζουν σημαντική μείωση του δείκτη αισιοδοξίας, με την Ελλάδα να «πέφτει» κατά 10 μονάδες. Μόλις ένας στους δύο Ευρωπαίους θεωρεί ότι μπορεί να περιοριστεί ο αριθμός των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων. Η εικόνα που έχουν οι άλλοι για εμάς δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική, καθώς το 18% των Ευρωπαίων χαρακτηρίζει τους Ελληνες οδηγούς ως τους λιγότερο υπεύθυνους, ενώ την πρωτιά κατέχουν οι Ιταλοί με 28%. Τους Ελληνες ακολουθούν οι Πολωνοί με 15%, οι Γάλλοι και οι Ισπανοί με 8%.
Οπως παραδέχθηκε το 70% των Ελλήνων οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα το διάστημα 1/2 - 7/3/16, συνοδεύουν την οδήγηση με βρισιές και ένταση. Το 62% θεωρεί ότι η τήρηση αποστάσεων ασφαλείας είναι χαμένος χώρος... Η συντριπτική πλειονότητα μάλιστα παραδέχεται ότι πατά το γκάζι λίγο πιο δυνατά από όσο πρέπει, ξεπερνώντας κατά λίγα χιλιόμετρα το ανώτατο όριο ταχύτητας, συστηματικά. Φλας, φώτα και λοιπός εξοπλισμός μάλλον θεωρείται διακοσμητικός, καθώς οι μισοί οδηγοί αλλάζουν κατεύθυνση ή λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να ειδοποιήσουν τους υπόλοιπους οδηγούς.
Κόπωση και αλκοόλ αποτελούν τον συνοδηγό για το 58% και το 33%, αντίστοιχα, των οδηγών, ενώ 4% έχει οδηγήσει υπό την επήρεια ναρκωτικών. Παρά την υπερβολική κούραση που ένιωθε, το 47% των οδηγών συνέχισε να οδηγεί, γιατί... έπρεπε. Το 26% πήρε έναν υπνάκο έστω και για λίγα δευτερόλεπτα εν κινήσει.
Πολυλογία και πίσω από το τιμόνι παραδέχεται το 55% των οδηγών, που μιλάει στο κινητό χωρίς κάποιο βοήθημα (π.χ. hands free, ανοιχτή ακρόαση κ.ά.) παρά το γεγονός ότι για το 52% των ατυχημάτων στην ευρωπαϊκή άσφαλτο ευθύνεται η ομιλία στο κινητό. Το 34% στέλνει γραπτά μηνύματα ή email εν κινήσει θεωρώντας ωστόσο κατά 66% τους άλλους οδηγούς ανεύθυνους. Κάπου μεταξύ μποτιλιαρίσματος και αναμονής στο κόκκινο φανάρι ρυθμίζει τη συσκευή πλοήγησης το 48%, ενώ το 25% ενημερώνει άλλους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο (μέσω μηνυμάτων) για έκτακτα συμβάντα στον δρόμο.Η αλαζονεία του Ελληνα, ο οποίος εξακολουθεί να νομίζει ότι δεν θα του συμβεί τίποτα κακό, επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς (52%) δεν φορούν ζώνη ασφαλείας. Υπήρξε μάλιστα ένα 7% το οποίο παραδέχθηκε ότι διαβάζει εφημερίδα οδηγώντας...
Λίγο εγωκεντρική αίσθηση του χώρου διατηρεί η πλειονότητα των Ελλήνων οδηγών, καθώς το 31% χρησιμοποιεί τη ΛΕΑ, ενώ το 46% «ξεχνάει» να κόψει ταχύτητα πλησιάζοντας σε έργα.
Και όλα αυτά τη στιγμή που ο Πάνος Καμμένος προτείνει μείωση του ορίου ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος – στα 17 έτη. Η απάντηση όμως ήρθε από την υφυπουργό Μεταφορών και βουλευτή των ΑΝΕΛ Μαρίνα Χρυσοβελώνη, η οποία υποστήριξε (όπως πολλοί προκάτοχοί της) ότι οποιαδήποτε συζήτηση περί αλλαγής ορίου ηλικίας πρέπει να συνοδεύεται από υποχρέωση ένταξης του μαθήματος οδικής ασφάλειας στα σχολεία.
Οπως παραδέχθηκε το 70% των Ελλήνων οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα το διάστημα 1/2 - 7/3/16, συνοδεύουν την οδήγηση με βρισιές και ένταση. Το 62% θεωρεί ότι η τήρηση αποστάσεων ασφαλείας είναι χαμένος χώρος... Η συντριπτική πλειονότητα μάλιστα παραδέχεται ότι πατά το γκάζι λίγο πιο δυνατά από όσο πρέπει, ξεπερνώντας κατά λίγα χιλιόμετρα το ανώτατο όριο ταχύτητας, συστηματικά. Φλας, φώτα και λοιπός εξοπλισμός μάλλον θεωρείται διακοσμητικός, καθώς οι μισοί οδηγοί αλλάζουν κατεύθυνση ή λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να ειδοποιήσουν τους υπόλοιπους οδηγούς.
Κόπωση και αλκοόλ αποτελούν τον συνοδηγό για το 58% και το 33%, αντίστοιχα, των οδηγών, ενώ 4% έχει οδηγήσει υπό την επήρεια ναρκωτικών. Παρά την υπερβολική κούραση που ένιωθε, το 47% των οδηγών συνέχισε να οδηγεί, γιατί... έπρεπε. Το 26% πήρε έναν υπνάκο έστω και για λίγα δευτερόλεπτα εν κινήσει.
Πολυλογία και πίσω από το τιμόνι παραδέχεται το 55% των οδηγών, που μιλάει στο κινητό χωρίς κάποιο βοήθημα (π.χ. hands free, ανοιχτή ακρόαση κ.ά.) παρά το γεγονός ότι για το 52% των ατυχημάτων στην ευρωπαϊκή άσφαλτο ευθύνεται η ομιλία στο κινητό. Το 34% στέλνει γραπτά μηνύματα ή email εν κινήσει θεωρώντας ωστόσο κατά 66% τους άλλους οδηγούς ανεύθυνους. Κάπου μεταξύ μποτιλιαρίσματος και αναμονής στο κόκκινο φανάρι ρυθμίζει τη συσκευή πλοήγησης το 48%, ενώ το 25% ενημερώνει άλλους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο (μέσω μηνυμάτων) για έκτακτα συμβάντα στον δρόμο.Η αλαζονεία του Ελληνα, ο οποίος εξακολουθεί να νομίζει ότι δεν θα του συμβεί τίποτα κακό, επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς (52%) δεν φορούν ζώνη ασφαλείας. Υπήρξε μάλιστα ένα 7% το οποίο παραδέχθηκε ότι διαβάζει εφημερίδα οδηγώντας...
Λίγο εγωκεντρική αίσθηση του χώρου διατηρεί η πλειονότητα των Ελλήνων οδηγών, καθώς το 31% χρησιμοποιεί τη ΛΕΑ, ενώ το 46% «ξεχνάει» να κόψει ταχύτητα πλησιάζοντας σε έργα.
Και όλα αυτά τη στιγμή που ο Πάνος Καμμένος προτείνει μείωση του ορίου ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος – στα 17 έτη. Η απάντηση όμως ήρθε από την υφυπουργό Μεταφορών και βουλευτή των ΑΝΕΛ Μαρίνα Χρυσοβελώνη, η οποία υποστήριξε (όπως πολλοί προκάτοχοί της) ότι οποιαδήποτε συζήτηση περί αλλαγής ορίου ηλικίας πρέπει να συνοδεύεται από υποχρέωση ένταξης του μαθήματος οδικής ασφάλειας στα σχολεία.
No comments:
Post a Comment