Monday, 13 August 2012


This entry was posted in Πρώτη Σελίδα. Bookmark the permalink.

«Κοίτα ποιος μιλάει» (αποσπάσματα από το βιβλίο του Θ. Πάγκαλου)

Share
Θα μπορούσε να πει κανείς για τον Θ. Πάγκαλο: «κοίτα ποιος μιλάει» με αφορμή το βιβλίο του με το οποίο τεκμηριώνει την περίφημη φράση του «μαζί τα φάγαμε». Αλλωστε ο κ. Πρώην υπουργός έχει βάλει κι αυτός το χεράκι του στην κατάντια της Ελλάδας. Τόσα χρόνια πολιτικός και κορυφαίος υπουργός ήταν δεν έβλεπε τα στραβά που γίνονταν; Δεν έβλεπε τα ρουσφέτια, τις μίζες, τους παχυλούς μισθούς και τις συντάξεις; Αυτός και οι όμοιοί του τα μοίρασαν για να εξαγοράσουν ψήφους και συνειδήσεις. Αυτή είναι η πραγματική αλήθεια. Και κάτι ακόμη. Γιατί πρέπει κάποιος να πληρώνει 4 ευρώ για να κατεβάσει το βιβλίο και που πάνε τα λεφτά;
Το βιβλίο του κυκλοφόρησε ηλεκτρονικά και θα ανανεώνεται συνεχώς με ιστορίες για τις ρεμούλες που έφεραν το αθάνατο ελληνικό κράτος στην κατάσταση που βρίσκεται. Ο κ. Πάγκαλος, αναφέρει στοιχεία και δίνει πίνακες για την ιστορική πορεία του δημόσιου χρέους και των ελλειμμάτων από την ίδρυση του ελληνικού κράτους. Στη Μεταπολίτευση περιγράφει αναλυτικά την πορεία του χρέους από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή ως την κυβέρνηση Λουκά Παπαδήμου και υπογραμμίζει και τις ευθύνες της Αριστεράς: «Η πλειοψηφία των βουλευτών της Αριστεράς όχι μόνο δεν πρότεινε και δεν βοήθησε στο πολιτικό και άρα κοινωνικό έργο αλλά αποτέλεσε φραγμό στις τεκμηριωμένες και σοβαρές προτάσεις των άλλων. Ολα αυτά τα χρόνια ουδέποτε εκπρόσωπος της Αριστεράς αντέδρασε σε προσλήψεις, σε αυξήσεις μισθών, σε θέσπιση επιδομάτων, σε αυξήσεις συντάξεων, σε κοινωνικοποιήσεις επιχειρήσεων, σε απεργιακές κινητοποιήσεις ή σε διαδηλώσεις…Αντίθετα, σε συζητήσεις και προτάσεις τους ήθελαν και άλλες, πιο πολλές ακόμα παροχές…»
Μέχρι εδώ έχει δίκιο. Και οι πολίτες έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης αφού όπως λέει ο υπουργός: «Η φράση «τα φάγαμε όλοι μαζί» σημαίνει ότι ένα μεγάλο τμήμα από εμάς -τον ελληνικό λαό- συμμετείχαμε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σε μη ορθολογικές πρακτικές και συμπεριφορές, στην πορεία του χρόνου, σε σχέση με τις δαπάνες και τα έσοδα του κράτους. Αυτό που λέμε «δημοσιονομική κρίση» είναι και δικό μας δημιούργημα… Οι πολίτες είτε με πράξεις, είτε με την εκπορευόμενη από την ενοχή απραξία τους, είτε απλά εκλέγοντας ακατάλληλα πολιτικά πρόσωπα για να διαχειριστούν τα κοινά, συμμετέχουν με συλλογικό τρόπο στη δημοκρατία και έχουν την ευθύνη των επιλογών τους…Φυσικά δεν έχουν όλοι το ίδιο μερίδιο ευθύνης, η ευθύνη ξεκινάει από πάνω προς τα κάτω».
Ο κ. Πάγκαλος κάνει έναν απλό υπολογισμό: στο 100% του δημοσίου χρέους των 350 δισ. ευρώ, ας πούμε, γράφει, ότι τα 20 δισ. πήγαν σε δωροδοκίες και διαφθορά, σε προμήθειες κ.λπ. Πού πήγαν τα υπόλοιπα; Πού πήγε το υπόλοιπο 94% του δημοσίου χρέους;
Κατά τον κ. Πάγκαλο πήγε σε σκανδαλώδεις μισθούς, σε υπερωρίες χωρίς αντίκρυσμα, σε εικονικές θέσεις εργασίας προϊσταμένων και διευθυντών, σε πληρωμές τεραστίων εφάπαξ και συντάξεων, σε προνοιακά επιδόματα-μαιμού.
Με διαγράμματα ο κ. Πάγκαλος σημειώνει επίσης τα ποσά της φοροδιαφυγής, την αυξημένη διαφθορά του δημοσίου και την παραοικονομία. «Πρόσφατη μελέτη για την παραοικονομία στην Ελλάδα υπολογίζει το μέγεθός της σε τουλάχιστον 52 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η χώρα μας κατέχει την τελευταία θέση στη συγκέντρωση εσόδων από τον ΦΠΑ» γράφει.
Διαφθορά στην Ελλάδα
Παραθέτει στοιχεία για εκτεταμένη διαφθορά στο δημόσιο με πρωταθλητές τα Νοσοκομεία, τις Εφορίες, τις Πολεοδομίες, τις Νομαρχίες και το ΙΚΑ. «Θλίβομαι που το γράφω, αλλά η Ελλάδα φέρεται ως μια βαθιά διεφθαρμένη χώρα» λέει ο πρώην υπουργός και αναφέρεται αναλυτικά στις περιπτώσεις γιατρών του ΕΣΥ ή μισθωτών με πολλά εκατομμύρια αδήλωτα στην εφορία.
Επίσης, η εισφοροδιαφυγή, η φοροδιαφυγή επιβεβαιώνει τις πολλαπλές εστίες της γενικευμένης διαφθοράς και «ενισχύουν την άποψη ότι τα φάγαμε όλοι μαζί», όπως γράφει.
Το βιβλίο περιέχει ακόμη και δορυφορικές φωτογραφίες για αυθαίρετα από τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο κλπ και αναφέρει ότι ορισμένοι επιτήδειοι έφταναν στο σημείο να επεξεργάζονται ψηφιακά τις φωτογραφίες προκειμένου να φυτέψουν αυθαίρετα ακόμη και εκεί που δεν υπήρχαν.
Ο υπουργός εξηγεί ότι «η πραγματική διαφθορά των πολιτικών ούτε υπήρξε ούτε θα είναι στο άμεσο μέλλον τουλάχιστον καθοριστικό φαινόμενο για την σημερινή οικονομική και πολιτική κατάσταση της χώρας».
Ο κ. Πάγκαλος εξηγεί ότι ακόμη και αν οι Ελληνες πολιτικοί ήταν πολύ πιο διεφθαρμένοι απ’ό,τι υποτίθεται ότι είναι δεν θα μπορούσαν ποτέ να εξαφανίσουν τα κολοσσιαία ποσά για τα οποία μιλάμε.
«Τα συνθήματα λοιπόν για τους «κλέφτες» της Βουλής, οι ηλιθιότητες τύπου «φέρτε πίσω τα λεφτά μας», μια μόνο δικαιολογία μπορούν να έχουν : την απύθμενη βλακεία και έλλειψη πληροφόρησης όλων όσων τα χρησιμοποιούν και βεβαίως δείχνουν ότι υπάρχουν στη χώρα μας πυρήνες σκοτεινοί, εχθρών της δημοκρατίας και του κοινοβουλευτισμού, κομμουνιστικής ή φασιστικής έμπνευσης οι οποίοι έχουν συμπέσει σε αυτήν την επιχειρηματολογία και τελικά βρέθηκαν να αγωνίζονται μαζί στο ίδιο πεζοδρόμιο με τα ίδια συνθήματα και την ίδια κατεύθυνση. Υπερεπαναστάτες αναρχικοί ή οπαδοί του ΣΥΡΙΖΑ και χρυσαυγίτες με τις κουκούλες τους αδελφωμένοι, είναι οι πρωτεργάτες …» αναφέρει.
Ο κ. Πάγκαλος αποκαλεί «κόμματα της αρλούμπας και της μισαλλοδοξίας» τον ΣΥΡΙΖΑ, τους Ανεξάρτητους Ελληνες και τη Χρυσή Αυγή τα οποία, όπως λέει μεταβάλλουν τον λαό σε κραυγαλέο όχλο και «σε αποθέωση κρετινισμού» προκειμένου να κατισχύσουν στην εκλογική αναμέτρηση.
«Θέλω να φαντάζομαι την Ελλάδα σε δέκα χρόνια από τώρα καλύτερη από ότι είναι σήμερα. Τι θέλουμε καλύτερο; Να έχουν οι πολίτες δουλειά, να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια, να προοδεύουν και να μεγαλώνουν τα παιδιά τους με αισιοδοξία για το μέλλον, να έχουμε σωστό σύστημα εκπαίδευσης, υγείας, κοινωνικής ασφάλισης. Μπορούμε να κάνουμε και ακόμη περισσότερα. Να αναπτύξουμε ειδικούς κλάδους της οικονομίας, να δημιουργήσουμε πολλές νέες μικρέ επιχειρήσεις, να εξάγουμε τεχνογνωσία και να εισάγουμε μυαλά» καταλήγει ο κ. Πάγκαλος ο οποίος παραθέτει μια λίστα τι πρέπει να κάνει το κράτος για να συμβούν όλα αυτά και τι πρέπει να κάνουμε οι πολίτες.
«Επομένως η βελτίωση της ζωής μας στην Ελλάδα εξαρτάται σε τελική ανάλυση από εμάς τους ίδιους. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι θα πρέπει να τρώμε μόνο ό,τι παράγουμε. Και ότι όλοι θα πρέπει να παράγουμε και όχι να ζούμε εις βάρος των άλλων» είναι οι τελευταίες λέξεις του βιβλίου.
Χαρακτηριστικά αποσπάσματα
1. «Την 21η Σεπτεμβρίου 2010 μιλώντας στη Βουλή για το νομοσχέδιο “Κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών και φορέων του Δημοσίου Τομέα”, σε μια εποχή που οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από εξαγριωμένους διαδηλωτές που κράδαιναν πλακάτ ουρλιάζοντας προς τη Βουλή “Κλέφτες”, αισθάνθηκα την ανάγκη όχι μόνο να υπερασπιστώ την κοινή λογική αλλά κυρίως να πω την αλήθεια ώστε η συζήτηση να επικεντρωθεί στο πραγματικό πρόβλημα.
Είπα: “Η απάντηση εις την κατακραυγή που υπάρχει εναντίον του πολιτικού προσωπικού της χώρας στο ”πώς τα φάγατε τα λεφτά;” που μας ρωτάει ο κόσμος είναι αυτή: ”σας διορίσαμε. Τα φάγαμε όλοι μαζί, μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής”.
Από το 2004 έως το 2008, αυξανόταν το ΑΕΠ κατά 3,5%, ενώ άλλο ένα 3,5% του ΑΕΠ δανειζόμασταν, δηλαδή ετήσιο πλεόνασμα 7%. Φτάσαμε στο σημείο της αδυναμίας πληρωμών. Πού πήγαν αυτά τα λεφτά κατά κύριο λόγο; Αυξήθηκαν κατά 50% οι δημόσιοι υπάλληλοι και διπλασιάστηκε ο όγκος των μισθολογικών υποχρεώσεων του δημοσίου”.
Δεν μπορούσα να γνωρίζω βέβαια τις αντιδράσεις που θα δημιουργούσε αυτή μου η φράση ούτε είχα προσχεδιάσει μια συγκλονιστική παρέμβαση στο δημόσιο διάλογο για λόγους αυτοδιαφημιστικούς, προσωπικής προβολής ή εξαιτίας του “κυνισμού” τον οποίο διάφοροι μου απέδωσαν αργότερα.
Ούτε μπορούσα να φανταστώ την διαστροφή που θα επακολουθούσε, το μίσος και το πάθος που διέδιδαν με μια συντονισμένη ομοβροντία κακοήθη blogs, τυχάρπαστα λαθρόβια και “έγκυροι” δημοσιογράφοι των πιο μεγάλων εφημερίδων και σύσσωμο βέβαια το ραδιοτηλεοπτικό σύστημα. Δεν μπορούσα να φανταστώ επίσης το ενδιαφέρον που θα προκαλούσε πέρα από αυτή τη χυδαία και αποτρόπαια κορυφή του παγόβουνου που περιέγραψα, σε ευρύτατους κύκλους, σχολιαστές αλλά και στελέχη του ΠΑΣΟΚ που βρήκαν την ευκαιρία να μου επιτεθούν με το γνωστό συντροφικό ήθος που διέπει τις σχέσεις των μελών του ΠΑΣΟΚ μεταξύ τους. Ούτε μπορούσα να φανταστώ την βαθμιαία αποδοχή και αποκατάσταση της βασικής ιδέας, μια δικαίωση η οποία κυρίως τους τελευταίους μήνες έχει γίνει η κυρίαρχη τάση της κεντρικής συζήτησης που ξεκίνησε τότε και δεν σταμάτησε ποτέ μέχρι σήμερα.
Ενάμιση χρόνο μετά και πατώντας στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του πλανήτη, το γνωστό σε όλους μας Google, τη φράση “Όλοι μαζί τα φάγαμε” θα πάρουμε πάνω από 940.000 σελίδες παραπομπής σε κείμενα και άρθρα που γράφτηκαν όλη αυτήν την περίοδο και πάνω από 230.000 παραπομπές σε φωτογραφίες. Δεκάδες χιλιάδες επίσης είναι οι προβολές του βίντεο από τη συνεδρίαση αυτή της Βουλής. Αυτά τα νούμερα, τα οποία είναι κοντά στο ένα εκατομμύριο δείχνoυν πως οι δημοσιογράφοι, ο κόσμος, τα blogs και γενικά η κοινωνία δεν άφησε να περάσουν έτσι αυτά τα λόγια και αναρωτήθηκε, έψαξε και ενδιαφέρθηκε να δει κατά πόσο και σε ποιο βαθμό είχε ο καθένας συμμετάσχει σε αυτό το φαγοπότι”…
2. «Τι μας συνέβη αλήθεια μετά το 2009; Τι οδήγησε δύο Πρωθυπουργούς που είχαν εξασφαλισμένη την δεδηλωμένη εμπιστοσύνη της Βουλής, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή την 2η Σεπτεμβρίου 2009 και τον Γεώργιο Παπανδρέου την 11η Νοεμβρίου 2011 να εγκαταλείψουν αυτοβούλως την εξουσία και να προσφύγουν ο μεν πρώτος σε εκλογές αυτοκτονίας, ο δε δεύτερος σε μια λύση κυβερνητικής συνεργασίας που είναι προφανές ότι δεν μπορούσε να έχει μεγάλη ελπίδα ζωής; Πολλά μπορούν να λεχθούν αλλά όλα αυτά θα είναι δευτερεύοντα ή τριτεύοντα.
Το βασικό είναι ότι ξαφνικά, όπως γίνεται με ένα σεισμό ή ένα τσουνάμι, άλλαξε εντελώς το πλαίσιο της ζωής της καθημερινής ζωής, του μέσου Έλληνα πολίτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 οπότε χάρη στην οικονομική πολιτική του Κωνσταντίνου Καραμανλή υλοποιήθηκαν οι μεγάλες επενδύσεις στη μεταποιητική βιομηχανία, με την τσιμεντοβιομηχανία, τα ναυπηγεία, τα διυλιστήρια, τη χαλυβουργία, την μεταποίηση του αλουμινίου κι όλο το πλέγμα των μικρότερων βιομηχανιών και βιοτεχνιών που αυτές οι βασικές επενδύσεις επέφεραν, μέχρι και πριν από δύο χρόνια, η προοπτική του Έλληνα πολίτη ήταν ένας συνεχώς διευρυνόμενος ορίζοντας ανάπτυξης, αυξημένης κατανάλωσης, ένα μέλλον που για το μέσο, πάντα, πολίτη γιατί υπήρχαν βεβαίως και ομάδες του πληθυσμού που δεν συμμετείχαν πλήρως και δεινοπαθούσαν, ήταν ελπιδοφόρος.
Κάθε χρόνο ζούσαμε καλύτερα απ’ ότι στο παρελθόν και υπήρχαν εύλογες ελπίδες ότι το μέλλον θα ήταν ακόμα καλύτερο. Αυτές οι διευρυμένες προοπτικές καθόριζαν τον πολιτισμό μας, έναν πολιτισμό, θα έλεγα, ανεμελιάς και προχειρότητας, διαμόρφωναν τις κοινωνικές μας σχέσεις που καθορίζονταν πια από την ταχύτητα και την πολυπλοκότητα. Δημιουργούσαν τη δυνατότητα αφομοίωσης των σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών, μια μεγάλη κοινωνική κινητικότητα από την ύπαιθρο στην πόλη και ανάμεσα στις κοινωνικές ομάδες. Ήταν μια κοινωνία που εκινείτο και εκινείτο προς τα πάνω με αύξηση της συνοχής στο κέντρο, δηλαδή εκεί που διαμορφώνονταν οι μεσαίες αστικές ομάδες αλλά ταυτόχρονα και με διαφοροποίηση ανάμεσα στα άκρα της στους λιγότερο και περισσότερο πλούσιους.
Όπως θα αποδείξουμε στη συνέχεια η εξέλιξη αυτή στηριζόταν στη συστηματική προεξόφληση του μέλλοντος. Η ελληνική οικονομία δεν είχε την παραγωγικότητα και τους εξωτερικούς δείκτες που θα επέτρεπαν μια τέτοια αισιοδοξία. Το μέλλον προεξοφλείται με το δανεισμό. Κάθε χρόνο η συνολική δαπάνη του ελληνικού κράτους που μετέφερε με τον τρόπο αυτό ευημερία στο κοινωνικό σύνολο με ποικίλες και διάφορες παροχές ήταν μεγαλύτερη από τα έσοδα.
Η διαφορά αυτή καλυπτόταν από ένα συνεχώς αυξανόμενο εσωτερικό και εξωτερικό δανεισμό. Το έλλειμμα μεγάλωνε, κατά εποχές σταθεροποιείτο, αλλά η γενική του τάση ήταν αυξητική και βεβαίως αυτό όλο τροφοδοτούσε ένα συνεχώς αυξανόμενο χρέος. Αυτή η θανάσιμη δυναμική οδήγησε στη στιγμή που η παγκόσμια αγορά συνδύασε το χρέος και το έλλειμμα, το ύψος αν θέλετε των υδάτων της λίμνης και τη ροή του ποταμού που χυνόταν σ’ αυτή, και έβγαλε το συμπέρασμα ότι επίκειται πλημμύρα και κατακλυσμός. Κι εκεί δεν σταμάτησε να μας δανείζει όπως αφελώς μερικοί ισχυρίζονται, απλώς αποφάσισε να μας δανείζει με επιτόκια που αυτή η επικίνδυνη και δυσβάστακτη κατάσταση συνεχώς διευρυνόμενων ελλειμμάτων και ενός χρέους που γιγαντωνόταν, δημιουργούσε. Το μέλλον πλέον ήταν ζοφερό: δυσθεώρητα επιτόκια και συνεχής διεύρυνση του χρέους και των ελλειμμάτων”…

This entry was posted in Πρώτη Σελίδα. Bookmark the permalink.

23 σχόλια στο «Κοίτα ποιος μιλάει» (αποσπάσματα από το βιβλίο του Θ. Πάγκαλου)

  1. takis 400 είπε:
    ενω οταν χαστουκιζε την υπαλληλο του υπουργειου του εδειχνε με ποιον τροπο πρεπει να λειτουργει αδιαφθορα το δημοσιο,ε ρε βρεγμενη σανιδα που χρειαζονται ολοι αυτοι.Γραφει βιβλιο και για τον Οτσαλαν?για να ¨΄χουμε καλο ρωτημα που λενε και στο χωριο μου.Και για να μην ξεχασω,γραφει στο ημερολογιο του,τι εκανε κρυμμενος μεσα στην ΕΡΤ για να μην απανταει στα τηλεφωνα,το βραδυ των Ιμιων?
    • Εύα είπε:
      Ποιος είπε ”κάψτε τη Σημαία και πείτε πως την πήρε ο αέρας”;
      • Κυθήριος είπε:
        Ἐκεῖνο πού μέ τσατίζει Εὔα,εἶναι ὅτι νομίζει πώς ἀπευθύνεται σέ ἀνθρώπους μέ κοντή καί στρεβλωμένη μνήμη!
        Καί τό χειρότερο ἀπ’ ὅλα εἶναι ὅτι τέτοιοι ἄνθρωποι ὑπάρχουν πολλοί…
  2. Παρατηρητής είπε:
    Αγνοήστε τον Πάγκαλο.
    Τώρα αυτή είναι η μέγιστη τιμωρία που μπορεί η κοινωνία να του επιβάλλει.
    Αυτός και η υπόλοιπη πρωτοκλασσάτη παρέα του ΓΑΠ έχουν ξεπεράσει τα όρια της ύβρεως προ πολλού.
    Όταν το υφιστάμενο κατεστημένο καταρρεύσει και δεν θα αργήσει να γίνει αυτό, θα περάσουν σίγουρα από ειδικό δικαστήριο. Έχουν κάνει άλλωστε πολλά.
    Αλλά τότε κ. Πάγκαλε στις θέσεις των δικαστών δεν θα είναι “γνωστοί” και “φίλοι” αλλά αδέκαστοι δικαστές που δεν θα χαμπαριάζουν από τις σοφιστείες που αραδιάζεις στο βιβλίο σου.
  3. Κυθήριος είπε:
    Θά σταθῶ μόνο σέ μία φράση του:”Θά πρέπει νά καταλάβουμε ὅτι θά πρέπει νά τρῶμε μόνο ὅ,τι παράγουμε”.
    Τά κιλά τοῦ κ.Πάγκαλου δικαιολογοῦν τό ἔργο πού ἐκεῖνος ἔχει παράξει ὅλα αὐτά τά χρόνια;
    • Εμμανουήλ είπε:
      Συμπληρώνω πάλι από το πανέμορφο Καψάλι πριν αρχίσω την τσιπουρο(α) κατάνυξη. [Μάλλον όμως αφορά περισσότερο το σχόλιο της κυρίας με alias name “Εύα”]. Ο κύριος αυτός πριν φύγει από το στούντιο εκείνη τη νύχτα του Γενάρη του 1996 μεταξύ άλλων είπε: …. η σημαία δεν κατεβαίνει …. Την επόμενη μέρα το μεσημέρι μιλώντας στους δημοσιογράφους τους επέπληξε διότι όπως είπε πάλι ο ίδιος «Δεν συμφωνήσαμε να κατεβάσουμε τη σημαία γιατί κανείς δεν μας το ζήτησε»,
      Ένα χρόνο αργότερα σε εκπομπή του κ. Παπαχειλά νομίζω, είπε ότι από τις 04:30 είχαν συμφωνήσει με τις ΗΠΑ το κατέβασμα της σημαίας !!!
      - Τουλάχιστον μια από τις δύο φορές ο ΥΠΕΞ είπε ψέματα στον Ελληνικό λαό.
      - Ας μην αφήσουμε επίσης ασχολίαστη τη δήλωση: ΔΕΝ θα κάνει ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ πολιτική. Σε ποια τριτοκοσμική χώρα ο ΥΠΕΞ δημόσια δηλώνει ότι η ανάρτηση σημαίας από Δήμαρχο εντός του Δήμου του συνιστά εξωτερική πολιτική; Αυτό δεν αποτελεί άμεση αμφισβήτηση της Εθνικής (μας) κυριαρχίας στη συγκεκριμένη περιοχή;
      • Κυθήριος είπε:
        Σωστός!
        Ἡ τσιπουροκατάνυξη συμπληρώνεται μέ γαυράκι στοῦ Μάγου;Ρωτάω,ἄν εἶναι νά κατηφορήσω…
      • Εύα είπε:
        Ολόσωστα! ( το θέμα με τη σημαία, είχε ειπωθεί και σε κάποια εκπομπή του Χαρδαβέλα..δε γνωρίζω αν συνέβη το ίδιο και στον Παπαχελά)
        ΥΓ: Τυχεροί..(Εμμανουήλ και Κυθήριε..)
  4. popolaros είπε:
    Πάγκαλος ο συνδικαλιστής των πολιτικών.
    Υπερασπίζεται την συντεχνία του και για όλα φταίει η διεφθαρμένη Ελλάδα και τα λαμόγια Έλληνες.
    40 χρόνια δεν είδε και δεν άκουσε τίποτα στα υψηλά σαλόνια της εξουσίας, όπου τον πλήρωνε και πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος.
    Δεν σχολιάζω άλλο…….
  5. Δημήτρης είπε:
    Προσπαθεί να πει την αλήθεια αλλά πλέον δεν του έχει μείνει αξιοπιστία.
    • Iωάννης34 είπε:
      Ούτε αλήθεια του έχει απομείνει.Θυμίζει τον μύθο του Αισώπου με τον ψεύτη βοσκό.Τώρα όσο και να φωναζει ”λύκος” κανείς δεν τον θεωρεί αξιόπιστο.
  6. je te connais par la folie terrible du peuple είπε:
    ούτε δείγμα εμπιστοσύνης , καμία πίστη στα ψέμματα που μας αμολάει τη συγκεκριμένη στιγμή εξυπηρετώντας τις τρέχουσες σκοπιμότητες.
  7. KOSTAS είπε:
    ΠΑΓΚΑΛΕ ΔΙΟΡΙΣΕΣ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΣΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΕΦΥΓΕ. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΙΣΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΠΙ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΟΠΟΥ ΑΠΟΛΥΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΕΛΕΩ ΜΠΑΜΠΑ ΤΗΣ.
  8. Dinos P. είπε:
    το μονο που δεν εγραψε ο mir.PAGALOS ειναι τις συνταξεις που δινη το Ελληνικο
    κρατος στις προνομιουχες κορες των αποθανοντωνΔημοσιων Υπαλληλων μεχρι να πεθανουν και αυτες και να διασκεδαζου ολοι τους την ζωη με τον καθε τυπο
    που γουσταρουν και εγω που εχω δουλεψη μια ζωη στα ορειχια να μου λιανιζη την συνταξη μεχρι να πεθανω.
  9. usound είπε:
    Από μικρό κι από τρελλό μαθαίνεις την αλήθεια………..
  10. Ο ιθαγενής είπε:
    Το άλλοθι στο φαγοπότι όπως ο ίδιος λέει είναι :
    “Η απάντηση εις την κατακραυγή που υπάρχει εναντίον του πολιτικού προσωπικού της χώρας στο ”πώς τα φάγατε τα λεφτά;” που μας ρωτάει ο κόσμος είναι αυτή: ”σας διορίσαμε. Τα φάγαμε όλοι μαζί, μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής”.
    Ποιοι διόρισαν; Εγώ; Εμείς;
    Ποιος δημιούργησε την πολιτική πελατεία;
    Ο αιτών ή ο υπογράφων;
    Αυτός που αιτείται δουλειά ή αυτός που διορίζει;
    Αν δεν υπήρχε ο διορισμός που ο Υπουργός επέβαλλε θα υπήρχε πελατειακή σχέση & διαφθορά;
    Τις προαγωγές ποιος τις έκανε πάλι;
    Τις τοποθετήσεις;
    Τις συγκροτήσεις επιτροπών;
    Τους διαγωνισμούς;
    Οι πολιτικοί μας είναι δηλαδή οι πατέρες του έθνους και οι πολίτες τα κακομαθημένα παιδιά….ωραία ακόμα και έτσι κ Πάγκαλε οι ….πατέρες έχουν αστικές και ποινικές ευθύνες για τα ….παιδιά τη συμπεριφορά και τις πράξεις τους.
    Μου θυμίζει η επιχειρηματολογία σας αστυνομικό που δεν συλλαμβάνει τον παραβάτη γιατί θα έρθει στο τμήμα μετά να να παραδοθεί και τον ατενίζεται μεταξύ αστακού και φραπέ…
    ΥΓ
    Εγώ να ρωτήσω κάτι τον κ Πάγκαλο δύο απλά παραδείγματα:
    -Από ότι θυμάμαι όταν ανέλαβε το Υπουργείο Πολιτισμού είχε βγει και είχε ανακοινώσει μαύρες τρύπες.
    Επειδή όλοι μαζί τα φάγαμε τι έκανε;
    Πήγε στη δικαιοσύνη;
    Κατέθεσε;
    Παραιτήθηκε;
    Αποχώρησε;
    -Να θυμηθώ την υπόθεση Οτσαλάν;
    & δεν εξετάζω το τι και πως απλά ρωτώ:
    κάποιος παραβιάζει Νόμους (παράνομη είσοδος στη χώρα). Οι Νόμοι αλλάζουν με Νόμο όμως διαφορετικά εφαρμόζονται σωστά;
    Εμείς βγάλαμε διαβατήριο;
    Εμείς τον κρύψαμε σε πρεσβεία;
    Αααα ήταν λόγοι εθνικού συμφέροντος.
    Η ισονομία και ισοπολιτεία επιτάσσει την επιλεκτική εφαρμογή τους;
    Αλλά οι πολιτικοί μας για λόγους συμφέροντος (εθνικού ή κοινωνικού βεβαίως βεβαίως) έχουν Νόμους αλά καρτ.
    Βέβαια πάντα φταίει κάποιος άλλος: ο Αβραμόπουλος ο Σημίτης ο Βενιζέλος ο Καραμανλής ο ΓΑΠ η κοινωνία οι πολίτες.
    Θα πρέπει να είναι τραγικό να κάνει τόσο σωστά τη δουλειά του και να μην τον καταλαβαίνει κανείς.
    Τα αποτελέσματα βέβαια το καταδεικνύουν.
    • Εύα είπε:
      Τι ερωτήσεις κι αυτές..απαντήσεις δεν αναμένονται από τον ίδιο..μόνο διαπιστώσεις (πάλι από τον ίδιο) και απόδοση ευθυνών στους άλλους (πάλι από τον ίδιο βεβαίως)..
    • Δημήτρης είπε:
      Σωστά τα λες. Η ‘επιχειρηματολογία’ Πάγκαλου προϋποθέτει πλήρη εννοιολογική σύγχυση και θεωρητική συσκότιση (π.χ. ανυπαρξία διάκρισης μεταξύ κράτους και κοινωνίας ή εξουσίας και πολίτη, άγνοια ότι το διάτρητο, δήθεν αντιπροσωπευτικό σύνταγμά μας δε συντάχθηκε από το λαό, κ.ά.) και διαστρέβλωση της πραγματικότητας.
      Η κατάσταση στην Ελλάδα ήταν προβληματική πριν το πασοκ αλλά βιώσιμη και αναστρέψιμη και τέλος πάντων πολύ πιο υγιής. Το πασοκ ήταν αυτό που επέβαλε νομοθετικά τον παρασιτισμό (υλικό και διανοητικό) και τον μετέτρεψε σε καθολικό και κανονικό τρόπο ζωής, εκτόξευσε το χρέος και τον εξωτερικό δανεισμό, διαχώρισε την αμοιβή από την ευθύνη και τα προσόντα του ατόμου (δηλαδή καταπολέμησε συνειδητά την αξιοκρατία), κατέστρεψε σχεδόν κάθε δομή υγιούς επιχειρηματικότητας, διέλυσε την παιδεία, έκανε τον ενδοτισμό εθνική στρατηγική, έφτιαξε προνομιούχες ελίτ μουτζαχεντίν εθνομηδενιστών διανοούμενων, κ.λ.π.
      Κανείς δεν του τα επέβαλε όλα αυτά ούτε είχε τέτοια αιτήματα η κοινωνία πριν εμφανιστεί το πασοκ. Δε θυμάμαι να ερωτηθήκαμε ποτέ εμείς οι πολίτες για τέτοια ζητήματα ή για οποιοδήποτε δημόσιο ζήτημα γενικά. Βέβαια όχι τυχαία ο Πάγκαλος αναφέρεται σε σχέσεις πολιτικών με άτομα κι όχι με την κοινωνία ως σύλλογο. Κι αυτό γιατί το αισχρό πολιτικό μας σύστημα ουδόλως ενδιαφέρεται για την κοινωνία, εκτός από όταν θέλει να τραφεί από το προϊόν της.
      Αν δε θέλατε κύριε Πάγκαλε να πλησιάζει ο πολίτης τον πολιτικό ως ιδιώτης τότε γιατί τόσες δεκαετίες που ήσασταν στην εξουσία δε νομοθετήσατε έτσι ώστε να μπορεί θεσμικά η κοινωνία να διαβιβάζει τα αιτήματα και τις ανάγκες της προς αυτόν; Γιατί δε φτιάξατε διαύλους επικοινωνίας της κοινωνίας με το κράτος και θεσμούς ελέγχου των πολιτικών από εκείνη, ώστε να ελέγχονται έτσι και οι πολίτες που παραβιάζουν το νόμο σε συνεργασία με το σύστημα; Μήπως γιατί είστε, όπως και οι υπόλοιποι στο άθλιο συνάφι σας, βαθιά αντιδημοκρατικός, πατερναλιστής του χειρίστου είδους και εμποτισμένος με μια ακραία ολιγαρχική, ελιτίστικη νοοτροπία;
  11. Δημήτρης είπε:
    Μη χαλάτε byte για νεκρά κήτη που τα έχει πια ξεβράσει η θάλασσα στην ακτή και σαπίζουν.

1 comment:

  1. Τρία απο τα πολλά κακά που προσέφεραν οι σοσιαληστάδες στην χώρα τα τριάντα χρόνια που κυβέρνησαν.1/ διέφθειραν συνειδήσεις και φιλότιμο,2/Χρέωσαν την χώρα με δάνεια βαρειά και 3/ Ερριψαν την χώρα στον κύκλο της ανυποληψίας διεθνώς. Εσωτερικά διέλυσαν τα πάντα,αφίνοντας την Πατρίδα ανυπεράσπιστη.

    ReplyDelete