Sunday, 14 September 2014

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣ ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΜΑΡΑΘΩΝΙ ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝ ΜΗΔΩΝ ΕΣΤΟΡΕΣΑΝ ΔΥΝΑΜΙΝ

h1

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΜΑΧΟΥΝΤΕΣ ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΜΑΡΑΘΩΝΙ ΧΡΥΣΟΦΟΡΩΝ ΜΗΔΩΝ ΕΣΤΟΡΕΣΑΝ ΔΥΝΑΜΙΝ

12/09/2014
,
,

Ἀφιέρωμα τοῦ Μιλτιάδη στὸν Δία μετὰ τὴν μάχη τοῦ Μαραθῶνος. Ἀρχαιολογικό μουσεῖο Ὀλυμπίας. [ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΑΝΕΘΕΚΕΝ ΤΟΙ ΔΙ]
,
,
,

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

« Ἑλλήνων προμαχοῦντες Ἀθηναῖοι Μαραθῶνι χρυσοφόρων Μήδων ἐστόρεσαν δύναμιν.» (Σιμωνίδης ὁ Κεῖος)
,.
ΚΕΙΜΕΝΟ: Δρ Πηγὴ Π.Καλογεράκου, ἱστορικός-ἀρχαιολόγος. Διεύθυνση Ἱστορίας Στρατοῦ.
.
Μὲ βάση τὴν χρονολόγησι ἀπό τὸ Ἀττικό καὶ Σπαρτιατικὸ ἡμερολόγιο, στὶς 12 Σεπτεμβρίου τοῦ 490 π.Χ., ἔγινε ἡ μεγάλη μάχη τοῦ Μαραθῶνα. Δέκα χιλιάδες Ἀθηναῖοι καὶ χίλιοι Πλαταιεῖς ὑπό τὸν Στρατηγὸ Μιλτιάδη, συνέτριψαν πενήντα πέντε χιλιάδες Πέρσες, ὑπό τοὺς Δάτι καὶ Ἀρταφέρνη. Ἡ μάχη αὐτή ἔδειξε τὸ στρατηγικὸ δαιμόνιο τοῦ Μιλτιάδη.
(…) Βασικὴ ἐπιδίωξι τοῦ Ἀθηναίου Στρατηγοῦ ἦταν νὰ προωθήσῃ τὴν φάλαγγα ἀλώβητη κοντὰ στοὺς Πέρσες καὶ νὰ τοὺς ὑποχρεώσῃ σὲ μάχη σώμα μὲ σώμα. Ὁ Κορνήλιος Νέπως μᾶς παρέδωσε τὸν τρόπο ποὺ χρησιμοποίησε ὁ Μιλτιάδης γιὰ νὰ ἀποφύγῃ πιθανὴ πλευροκόπηση τοῦ ἱππικοῦ τῶν Περσῶν.http://wp.me/p12k4g-5zn (…) Ἐπίσης γιὰ νὰ ἀποφύγῃ τὶς μεγάλες ἀπώλειες ἀπό τὰ πολυάριθμα περσικὰ βέλη, προέβλεψε ὅτι οἱ Ἀθηναῖοι ἔπρεπε νὰ διανύσουν μὲ μεγάλη ταχύτητα τὴν ἀπόστασι ποὺ συνέπιπτε μὲ τὸ βεληνεκὲς τῶν τοξοτῶν. Καὶ γιὰ νὰ ἀντιμετωπίσῃ τὴν ἀριθμητική ὑπεροχή τῶν Περσῶν, υἱοθέτησε ἀκόμη μία καινοτομία· ἀνέπτυξε σὲ πλάτος τὴν παράταξι τῆς φάλαγγας, μειώνοντας τὸ βάθος της στὸ κέντρο, ἐνίσχύωντας ὅμως τὰ ἄκρα.Τὸ κρίσιμο σημεῖο ἦταν νὰ ἀντέξῃ τὸ κέντρο τῶν Ἑλλήνων ἔτσι ὥστε κατὰ τὴν ὑποχώρησί του, νὰ ἐπιτρέψῃ στὰ ἄκρα νὰ πρωθηθοῦν πίσω ἀπό τὸ περσικὸ κέντρο καὶ νὰ τὸ κυκλώσουν.
(…) Ἡ μάχη τοῦ Μαραθῶνα καὶ ἡ νίκη της, ἦταν γεγονὸς ποὺ γιὰ τοὺς Ἕλληνες ξεπερνοῦσε ταὰ ὅρια τῆς λογικῆς καὶ γι’ αὐτό συνδέθηκε μὲ στοιχεῖα ὑπερφυσικά καὶ μὲ κατορθώματα ὑπεράνθρωπα. (…) http://wp.me/p12k4g-5zn Οἱ ὁπλίτες ποὺ ἔπεσαν στὴν μάχη, ἔγιναν ἥρωες ποὺ οἱ Ἀθηναῖοι τιμοῦσαν συνεχῶς μέχρι τὴν ῥωμαϊκή ἐποχή. Στοὺς ὀνομαστούς νεκροὺς, ὅπως ὁ Καλλίμαχος καὶ ὁ Κυνέγειρος, ἀποδόθηκε ἐπικός θάνατος, ἀντάξιος τῶν ὁμηρικῶν πολεμιστῶν.
Οἱ ἀγγελιαφόροι τῆς μάχης, τόσο ὁ Φειδιππίδης ποὺ ἔτρεξε σὲ ὑπερβολικά μικρὸ διάστημα ὥς τὴν Σπάρτη, ὅσο καὶ ὁ ἀγγελιαφόρος ποὺ ξεψύχησε μόλις ἔφερε τὸ νέο τῆς νίκης, ἔγιναν πρόσωπα θρυλικὰ ποὺ ξεπέρασαν τὴν ἀνθρώπινη φύση τους. Τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τοὺς Ἀθηναίους ὁπλίτες, ποὺ κατάκοποι μετὰ τὴν μάχη καὶ πάνοπλοι ἔσπευσαν πίσω στὴν πόλη γιὰ νὰ τὴν προστατεύσουν ἀπό τοὺς Πέρσες.
(…) Οἱ μαχητὲς τοῦ Μαραθῶνα ἀποτέλεσαν πρότυπο γιὰ τοὺς Ἀθηναίους καὶ τὸ ἰδανικό τους κυριάρχησε στὴν συνείδηση τῶν Ἑλλήνων. Στὸν τύμβο τους ἔρχονταν κάθε χρόνο οἱ ἔφηβοι τῆς πόλης γιὰ νὰ προσφέρουν θυσίες καὶ στεφάνια, ἀκόμη καὶ ἔως τὸν 2ο αἰ. π.Χ. ἐνῶ γιόρταζαν κάθε χρόνο καὶ τὴν ἐπέτειο τῆς μάχης…
,
,
,
Διαβᾶστε ὁλόκληρο τὸ ἄρθρο στὸ : www.e-istoria.com
,
,
Συντομευμένος σύνδεσμος :  http://wp.me/p12k4g-5zn

No comments:

Post a Comment