Γιατί οι άνδρες αφήνουν γένια;
Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών ξυριστικών προϊόντων, η τάση για γένια αποδίδεται τόσο στη μόδα όσο και στο κόστος του ξυρίσματος.
Ο Γιώργος έχει μούσι. Ο Πέτρος έχει μούσια (κι όμως, έχει ελαφριά διαφορά). Ο Γιάννης είναι αξύριστος και ο Χρήστος μπορεί να περηφανεύεται ότι έχει φτάσει στο επίπεδο της γενειάδας. Ο Μανώλης, καλά ο Μανώλης μοιάζει πια με Βίκινγκ, ενώ ο Στέλιος έχει ένα περιποιημένο goatee που όμως δεν του πολυαρέσει και σκέφτεται να το επεκτείνει σε κανονικά γένια. Α, είναι κι ο πάντα φρεσκοξυρισμένος Αποστόλης, που αισθάνεται όπως η μύγα μες στο γάλα.
«Τι θα γίνει επιτέλους μ’ αυτό το κακό;», αναρωτιόμαστε οι φίλες τους. Η μόδα που ξεκίνησε στις παρέες από τον γκραντζ τύπο (θα ’θελε) ή τον χίπστερ για να περάσει στους ωραιοπαθείς που είδαν ότι τους πάνε και τα γένια, ξεχύθηκε στον γενικό πληθυσμό. Βγαίνεις και είσαι περιτριγυρισμένος από έναν φράκτη από τρίχες.
Δεν κλαίμε μόνο εμείς στην ανάμνηση ενός καθαρού μάγουλου, κλαίνε μαζί μας και οι εταιρείες ξυριστικών. Σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία Nielsen για τις πωλήσεις αφρών ξυρίσματος και λεπίδων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ (τα στοιχεία αφορούν καταστήματα τροφίμων μεγαλύτερα των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη – εξαιρούνται τα νησιά Ιονίου και Αιγαίου, LIDL, Μαρινόπουλος και Σκλαβενίτης), δείχνουν σαφή μείωση πωλήσεων. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των αφρών ξυρίσματος έφτασαν το 2013 τα 6.219.687 ευρώ, από 7.306.893 ευρώ το 2011 και 6.606.854 το 2012 (διαδοχική μείωση 9,6% και 5,9%). Αντίστοιχα, οι συσκευασίες αφρών ξυρίσματος που πωλήθηκαν μέσω των σούπερ μάρκετ έπεσαν από 2.422.583 το 2011 σε 2.269.551 το 2012 και 2.162.181 το 2013 (ποσοστιαία μεταβολή 6,3% και 4,7%).
Μείωση έχει καταγραφεί και στις πωλήσεις ξυριστικών μηχανών και λεπίδων. Το 2011 οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 27.939.526 ευρώ, ενώ το 2013 τα 25.587.339 ευρώ. Ανάλογη είναι η εικόνα και από τον αριθμό των συσκευασιών που πωλήθηκαν, αν και η συσκευασία μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα τεμάχια προϊόντος.
Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών ξυριστικών προϊόντων, η τάση αποδίδεται τόσο στη μόδα όσο και στο κόστος του ξυρίσματος. Επιπλέον, είναι γεγονός ότι έχει «χαλαρώσει» η πολιτική των επιχειρήσεων σχετικά με το αξύριστο στυλ, ενώ παράλληλα η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει βελτιώσει τις λεπίδες ώστε να μη χρειάζονται τόσο συχνά αλλαγή. Αρμόδιοι της Procter & Gamble (Gillette), πάντως, αναφέρουν στην «Κ» ότι πράγματι τα τελευταία 2-3 χρόνια η κατηγορία των ανδρικών ξυριστικών είναι πτωτική. «Το φαινόμενο του ατημέλητου look στους άνδρες είναι μια παγκόσμια τάση που ξεκίνησε πριν από 3-4 χρόνια, επηρέασε και επηρεάστηκε από τη διεθνή μόδα και παραμένει ζωντανή. Είναι όμως δύσκολο να προσδιορίσουμε με ακρίβεια σε ποιο ποσοστό η πτώση αυτή στη χώρα μας οφείλεται στην προτίμηση του ατημέλητου look, καθώς την ίδια περίοδο η οικονομική ύφεση οδήγησε τις περισσότερες αγορές καταναλωτικών προϊόντων σε πτωτική πορεία». Οπως λένε, τα στοιχεία δείχνουν ελαφριά ανάκαμψη τους τελευταίους μήνες, αλλά είναι πρώιμο να βγάλουμε γενικότερα συμπεράσματα.
Κρύβουν χρόνια, ατέλειες
Πάντως ότι οι εταιρείες έχουν λανσάρει το τελευταίο διάστημα προϊόντα που ανταποκρίνονται στη μόδα της «αξυρισιάς λίγων ημερών», όπως ξυριστικές μηχανές με trimmers. Προκειμένου να αναχαιτίσει την τάση, μάλιστα, μια εταιρεία ξυριστικών στην Αυστραλία παρουσίασε έρευνα σύμφωνα με την οποία στις περισσότερες γυναίκες δεν αρέσει να φιλούν αξύριστους άνδρες.
Μόδα είναι και θα περάσει; Αγνωστο. Τα γένια έχουν εξελιχθεί στο πιο φθηνό botox για τους άνδρες, κρύβοντας ατέλειες και χρόνια. Δημοσίευμα ανέφερε ότι νέα μόδα είναι η μεταμόσχευση τριχών στο πρόσωπο. Στη Βρετανία αυξήθηκε 13% σε ινστιτούτα ομορφιάς το 2012.kathimerini
«Τι θα γίνει επιτέλους μ’ αυτό το κακό;», αναρωτιόμαστε οι φίλες τους. Η μόδα που ξεκίνησε στις παρέες από τον γκραντζ τύπο (θα ’θελε) ή τον χίπστερ για να περάσει στους ωραιοπαθείς που είδαν ότι τους πάνε και τα γένια, ξεχύθηκε στον γενικό πληθυσμό. Βγαίνεις και είσαι περιτριγυρισμένος από έναν φράκτη από τρίχες.
Δεν κλαίμε μόνο εμείς στην ανάμνηση ενός καθαρού μάγουλου, κλαίνε μαζί μας και οι εταιρείες ξυριστικών. Σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία Nielsen για τις πωλήσεις αφρών ξυρίσματος και λεπίδων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ (τα στοιχεία αφορούν καταστήματα τροφίμων μεγαλύτερα των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη – εξαιρούνται τα νησιά Ιονίου και Αιγαίου, LIDL, Μαρινόπουλος και Σκλαβενίτης), δείχνουν σαφή μείωση πωλήσεων. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των αφρών ξυρίσματος έφτασαν το 2013 τα 6.219.687 ευρώ, από 7.306.893 ευρώ το 2011 και 6.606.854 το 2012 (διαδοχική μείωση 9,6% και 5,9%). Αντίστοιχα, οι συσκευασίες αφρών ξυρίσματος που πωλήθηκαν μέσω των σούπερ μάρκετ έπεσαν από 2.422.583 το 2011 σε 2.269.551 το 2012 και 2.162.181 το 2013 (ποσοστιαία μεταβολή 6,3% και 4,7%).
Μείωση έχει καταγραφεί και στις πωλήσεις ξυριστικών μηχανών και λεπίδων. Το 2011 οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 27.939.526 ευρώ, ενώ το 2013 τα 25.587.339 ευρώ. Ανάλογη είναι η εικόνα και από τον αριθμό των συσκευασιών που πωλήθηκαν, αν και η συσκευασία μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα τεμάχια προϊόντος.
Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών ξυριστικών προϊόντων, η τάση αποδίδεται τόσο στη μόδα όσο και στο κόστος του ξυρίσματος. Επιπλέον, είναι γεγονός ότι έχει «χαλαρώσει» η πολιτική των επιχειρήσεων σχετικά με το αξύριστο στυλ, ενώ παράλληλα η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει βελτιώσει τις λεπίδες ώστε να μη χρειάζονται τόσο συχνά αλλαγή. Αρμόδιοι της Procter & Gamble (Gillette), πάντως, αναφέρουν στην «Κ» ότι πράγματι τα τελευταία 2-3 χρόνια η κατηγορία των ανδρικών ξυριστικών είναι πτωτική. «Το φαινόμενο του ατημέλητου look στους άνδρες είναι μια παγκόσμια τάση που ξεκίνησε πριν από 3-4 χρόνια, επηρέασε και επηρεάστηκε από τη διεθνή μόδα και παραμένει ζωντανή. Είναι όμως δύσκολο να προσδιορίσουμε με ακρίβεια σε ποιο ποσοστό η πτώση αυτή στη χώρα μας οφείλεται στην προτίμηση του ατημέλητου look, καθώς την ίδια περίοδο η οικονομική ύφεση οδήγησε τις περισσότερες αγορές καταναλωτικών προϊόντων σε πτωτική πορεία». Οπως λένε, τα στοιχεία δείχνουν ελαφριά ανάκαμψη τους τελευταίους μήνες, αλλά είναι πρώιμο να βγάλουμε γενικότερα συμπεράσματα.
Κρύβουν χρόνια, ατέλειες
Πάντως ότι οι εταιρείες έχουν λανσάρει το τελευταίο διάστημα προϊόντα που ανταποκρίνονται στη μόδα της «αξυρισιάς λίγων ημερών», όπως ξυριστικές μηχανές με trimmers. Προκειμένου να αναχαιτίσει την τάση, μάλιστα, μια εταιρεία ξυριστικών στην Αυστραλία παρουσίασε έρευνα σύμφωνα με την οποία στις περισσότερες γυναίκες δεν αρέσει να φιλούν αξύριστους άνδρες.
Μόδα είναι και θα περάσει; Αγνωστο. Τα γένια έχουν εξελιχθεί στο πιο φθηνό botox για τους άνδρες, κρύβοντας ατέλειες και χρόνια. Δημοσίευμα ανέφερε ότι νέα μόδα είναι η μεταμόσχευση τριχών στο πρόσωπο. Στη Βρετανία αυξήθηκε 13% σε ινστιτούτα ομορφιάς το 2012.kathimerini
No comments:
Post a Comment