Στις παγωμένες θάλασσες του Καναδά το Blue Star Ithaki
Το Blue Star Ithaki «χτίστηκε» στα ναυπηγεία της Daewoo Heavy Industries, στη Νότια Κορέα, το 2000 και πέρασε τα πρώτα 14 χρόνια της ζωής του στις ελληνικές θάλασσες, πραγματοποιώντας 10.092 ταξίδια προς και από τα ελληνικά νησιά.
Τα γαλανά νερά του Αιγαίου αποχαιρέτησε το Blue Star Ithaki που μεταναστεύει στις παγωμένες θάλασσες του Βόρειου Ατλαντικού για να αντικαταστήσει μια... πριγκίπισσα.
Το 124 μέτρων επιβατηγό οχηματαγωγό, ο πομπός του οποίου εκπέμπει ήδη το καινούργιο του όνομα Canada 2014, εξαγοράστηκε από την κυβέρνηση του Καναδά. Το πλοίο που βρίσκεται ήδη καθ’ οδόν για τον διάπλου του Ατλαντικού, θα δρομολογηθεί στα πορθμεία της Nova Scotia στη θέση του Princess of Acadia, ναυπήγησης του 1971. Η μέχρι τώρα ιδιοκτήτρια του Blue Star Ithaki, η ελληνική ακτοπλοϊκή Attica Group, προχώρησε στην πώλησή του έναντι 31,2 εκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ομίλου, εγγράφοντας από τη συναλλαγή καθαρό κέρδος 4 εκατομμυρίων.
Το Blue Star Ithaki «χτίστηκε» στα ναυπηγεία της Daewoo Heavy Industries, στη Νότια Κορέα, το 2000 και πέρασε τα πρώτα 14 χρόνια της ζωής του στις ελληνικές θάλασσες. Στα 14 αυτά χρόνια το ακτοπλοϊκό πραγματοποίησε 10.092 ταξίδια προς και από τα ελληνικά νησιά, μεταφέροντας 8.438.814 επιβάτες, 174.725 φορτηγά και 906.020 ιδιωτικής χρήσης οχήματα.
Σημείο των καιρών, έφυγε τώρα «μετανάστης» στον Καναδά σε καινούργια δουλειά. Και δεν είναι το μόνο πλοίο που πουλήθηκε τα τελευταία χρόνια. Ο στόλος των πέντε μεγάλων ακτοπλοϊκών έχει μειωθεί από τα 125 πλοία το 2001 στα 65 φέτος. Από τους προβλήτες του Πειραιά, απ’ όπου και απέπλευσε χθες Τρίτη για τον Καναδά, οι επιμήκεις συριγμοί των άλλων πλοίων αντηχούσαν σε ολόκληρη σχεδόν την πόλη, καθώς οι καπεταναίοι αποχαιρετούσαν έναν παλιό γνώριμο. Το Blue Star Ithaki το γνώριζαν άλλωστε όλοι στις Κυκλάδες, τα λιμάνια των οποίων εξυπηρετούσε άκοπα. Γι’ αυτό και την προτελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, στην τελευταία του προσέγγιση στη Σύρο, στο λιμάνι το συνόδευσαν δεκάδες ψαροκάικα και το περίμεναν εκατοντάδες κόσμου για να το δουν για τελευταία φορά και να το αποχαιρετήσουν! Το ακτοπλοϊκό έχει δημιουργήσει τον δικό του θρύλο. Μαζί με τον καπετάνιο του Ηλία Βερβενιώτη, φημίζεται μεταξύ άλλων και για το πόσο γρήγορα έδενε και για τους καιρούς με τους οποίους έβγαινε όταν χρειαζόταν. Τα βίντεο στο Διαδίκτυο για το ταξίδι του με σφοδρό άνεμο και κύματα που το κάλυπταν κυριολεκτικά, όταν χρειάστηκε να ταξιδέψει για να μεταφέρει νησιώτες σε ανάγκη, είναι μάρτυρες της ανδραγαθίας αυτής.
Οι δρομολογιακές υποχρεώσεις του έχουν ήδη καλυφθεί με μεταδρομολογήσεις άλλων νεότερων και μεγαλύτερων πλοίων του ομίλου της Attica Group, οι οποίες ενισχύουν την παρουσία της Attica στις Κυκλάδες και αναβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες στις γραμμές του Αιγαίου. Αλλωστε, η ιδιοκτήτρια της Blue Star Ferries και της Super Fast Ferries είναι η πρώτη ακτοπλοϊκή που φαίνεται ότι εξέρχεται της κρίσης, λόγος για τον οποίο επέλεξε να τοποθετηθεί στο μετοχικό της κεφάλαιο και το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Fortress Group.
Για πολλούς νησιώτες και όχι μόνο, το Blue Star Ithaki ήταν «τυχερό», τους εξυπηρέτησε και έγινε μέρος της ζωής τους. Γι’ αυτό και του εύχονται ολόψυχα καλά ταξίδια όπου και αν πλέει.
Το 124 μέτρων επιβατηγό οχηματαγωγό, ο πομπός του οποίου εκπέμπει ήδη το καινούργιο του όνομα Canada 2014, εξαγοράστηκε από την κυβέρνηση του Καναδά. Το πλοίο που βρίσκεται ήδη καθ’ οδόν για τον διάπλου του Ατλαντικού, θα δρομολογηθεί στα πορθμεία της Nova Scotia στη θέση του Princess of Acadia, ναυπήγησης του 1971. Η μέχρι τώρα ιδιοκτήτρια του Blue Star Ithaki, η ελληνική ακτοπλοϊκή Attica Group, προχώρησε στην πώλησή του έναντι 31,2 εκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ομίλου, εγγράφοντας από τη συναλλαγή καθαρό κέρδος 4 εκατομμυρίων.
Το Blue Star Ithaki «χτίστηκε» στα ναυπηγεία της Daewoo Heavy Industries, στη Νότια Κορέα, το 2000 και πέρασε τα πρώτα 14 χρόνια της ζωής του στις ελληνικές θάλασσες. Στα 14 αυτά χρόνια το ακτοπλοϊκό πραγματοποίησε 10.092 ταξίδια προς και από τα ελληνικά νησιά, μεταφέροντας 8.438.814 επιβάτες, 174.725 φορτηγά και 906.020 ιδιωτικής χρήσης οχήματα.
Σημείο των καιρών, έφυγε τώρα «μετανάστης» στον Καναδά σε καινούργια δουλειά. Και δεν είναι το μόνο πλοίο που πουλήθηκε τα τελευταία χρόνια. Ο στόλος των πέντε μεγάλων ακτοπλοϊκών έχει μειωθεί από τα 125 πλοία το 2001 στα 65 φέτος. Από τους προβλήτες του Πειραιά, απ’ όπου και απέπλευσε χθες Τρίτη για τον Καναδά, οι επιμήκεις συριγμοί των άλλων πλοίων αντηχούσαν σε ολόκληρη σχεδόν την πόλη, καθώς οι καπεταναίοι αποχαιρετούσαν έναν παλιό γνώριμο. Το Blue Star Ithaki το γνώριζαν άλλωστε όλοι στις Κυκλάδες, τα λιμάνια των οποίων εξυπηρετούσε άκοπα. Γι’ αυτό και την προτελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, στην τελευταία του προσέγγιση στη Σύρο, στο λιμάνι το συνόδευσαν δεκάδες ψαροκάικα και το περίμεναν εκατοντάδες κόσμου για να το δουν για τελευταία φορά και να το αποχαιρετήσουν! Το ακτοπλοϊκό έχει δημιουργήσει τον δικό του θρύλο. Μαζί με τον καπετάνιο του Ηλία Βερβενιώτη, φημίζεται μεταξύ άλλων και για το πόσο γρήγορα έδενε και για τους καιρούς με τους οποίους έβγαινε όταν χρειαζόταν. Τα βίντεο στο Διαδίκτυο για το ταξίδι του με σφοδρό άνεμο και κύματα που το κάλυπταν κυριολεκτικά, όταν χρειάστηκε να ταξιδέψει για να μεταφέρει νησιώτες σε ανάγκη, είναι μάρτυρες της ανδραγαθίας αυτής.
Οι δρομολογιακές υποχρεώσεις του έχουν ήδη καλυφθεί με μεταδρομολογήσεις άλλων νεότερων και μεγαλύτερων πλοίων του ομίλου της Attica Group, οι οποίες ενισχύουν την παρουσία της Attica στις Κυκλάδες και αναβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες στις γραμμές του Αιγαίου. Αλλωστε, η ιδιοκτήτρια της Blue Star Ferries και της Super Fast Ferries είναι η πρώτη ακτοπλοϊκή που φαίνεται ότι εξέρχεται της κρίσης, λόγος για τον οποίο επέλεξε να τοποθετηθεί στο μετοχικό της κεφάλαιο και το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Fortress Group.
Για πολλούς νησιώτες και όχι μόνο, το Blue Star Ithaki ήταν «τυχερό», τους εξυπηρέτησε και έγινε μέρος της ζωής τους. Γι’ αυτό και του εύχονται ολόψυχα καλά ταξίδια όπου και αν πλέει.
No comments:
Post a Comment