Sunday 23 November 2014

Να συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς γράφουμε την Ιστορία της Ελλάδας

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΡΡΗΣ ΑΠΟΘΕΩΘΗΚΕ ΑΠΟ 40.000 ΘΕΑΤΕΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Να συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς γράφουμε την Ιστορία της Ελλάδας

Μετά τη Σελίν Ντιόν και τον Χούλιο Ιγκλέσιας, ο δικός μας Γιώργος Περρής έγινε ο επόμενος μη Αμερικανός καλλιτέχνης, αλλά και ο πρώτος Ελληνας, που επιλέχθηκε για να ερμηνεύσει τον εθνικό ύμνο των ΗΠΑ στο Μάντισον Σκουέαρ Γκάρντεν της Νέας Υόρκης, ενώπιον 40.000 θεατών και εκατομμυρίων τηλεθεατών, στην έναρξη των σπουδαιότερων αγώνων μπάσκετ της χρονιάς.

Πριν από την κρίση οι ξένοι ήταν πιο επικριτικοί με τους Ελληνες. Οσο περνούν τα χρόνια όμως, βλέποντας το τίμημα που έχουμε πληρώσει, συνειδητοποιούν ότι είμαστε ένας λαός που παλεύει
Πριν από την κρίση οι ξένοι ήταν πιο επικριτικοί με τους Ελληνες. Οσο περνούν τα χρόνια όμως, βλέποντας το τίμημα που έχουμε πληρώσει, συνειδητοποιούν ότι είμαστε ένας λαός που παλεύει
Το όνομα και η δουλειά του νεαρού Ελληνα ερμηνευτή ακούγονται τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο στο εξωτερικό, συνοδευόμενα από ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι πρόσφατα υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο συνεργασίας με την ιστορική δισκογραφική ετικέτα Decca της Universal Music, από όπου κυκλοφόρησε, πριν από λίγο καιρό, το νέο διεθνές άλμπουμ του με τίτλο «Picture This».
Ποιο είναι το συναίσθημα για έναν νέο ερμηνευτή να τραγουδά στη Νέα Υόρκη μπροστά σε 40.000 θεατές;
Η στιγμή που μία χώρα σού εμπιστεύεται τον εθνικό της ύμνο είναι πολύ μεγάλη, ειδικά όταν δεν είσαι γηγενής. Είναι, λοιπόν, σαν να με τίμησαν όταν μου άνοιξαν την αγκαλιά τους και με δέχτηκαν με έναν πολύ ουσιαστικό τρόπο. Αισθάνθηκα τεράστια τιμή, αλλά και ευθύνη. Τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν από την εμφάνιση η αλήθεια είναι πως πάγωσα. Ευτυχώς όλα πήγαν πολύ καλά. Η συμμετοχή μου σε αυτό το σπουδαίο γεγονός ήρθε εντελώς ξαφνικά. Δέχτηκα τηλεφώνημα από τη δισκογραφική μου εταιρεία και μου ζήτησαν να ηχογραφήσω, μέσα σε μισή ώρα, με τη φωνή μου τον εθνικό ύμνο της Αμερικής προκειμένου να σταλεί στους υπευθύνους της διοργάνωσης, οι οποίοι θα έκαναν την επιλογή του ερμηνευτή. Την επόμενη μέρα με επέλεξαν. Οι δύο επικρατέστερες συμμετοχές ήταν της Σίντι Λόπερ και η δική μου.
Εχεις ήδη κάνει σημαντικά βήματα στο εξωτερικό. Πόσο δύσκολο είναι για έναν Ελληνα καλλιτέχνη να βγει από τα στενά όρια της χώρας του;
Είναι πολύ δύσκολο, ειδικά μάλιστα αυτήν την εποχή. Ο ανταγωνισμός έξω είναι πολύ μεγάλος. Επίσης είσαι πάντα ο ξένος. Σε εμένα όλο αυτό ξεκίνησε σε μια στιγμή που πίστευα πως είχαν τελειώσει τα πάντα. Πήρα ένα μήνυμα από έναν πολύ γνωστό στιχουργό στη Γαλλία και στον Καναδά, τον Φεντερίκ Μπαρόν, ο οποίος με είχε ακούσει στο Διαδίκτυο, του άρεσε πολύ η φωνή μου και προσφέρθηκε να μου κάνει έναν δίσκο στα Γαλλικά. Παράλληλα, χάρη στον Μάριο Φραγκούλη γνώρισα τη διεθνούς φήμης ερμηνεύτρια Λάρα Φαμπιάν. Η συνάντησή μας μου άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή.
Νιώθεις ότι στο εξωτερικό εκτίμησαν περισσότερο τις δυνάμεις σου απ' ό,τι στην Ελλάδα;
Παρότι με ρωτούν συχνά γι' αυτό, όχι, δεν νιώθω καμιά πικρία. Ηταν μία συνειδητή επιλογή μου να απέχω από τα μουσικά δρώμενα της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια, γιατί μου δόθηκαν κάποιες σημαντικές ευκαιρίες στο εξωτερικό. Εγώ πάνω από όλα είμαι Ελληνας. Είμαι σαν ένα καράβι που φεύγει από το λιμάνι του, αλλά πάντα επιστρέφει. Και νομίζω ότι ίσως τελικά να μπορώ να προσφέρω πιο πολλά στη χώρα μου απ' έξω.
Η Ελλάδα τα διώχνει τα παιδιά της;
Αυτό συμβαίνει και με στενοχωρεί αφάνταστα όταν βλέπω τα πιο μορφωμένα παιδιά να φεύγουν, όχι γιατί το θέλουν αλλά γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή. Επειδή, όμως, είμαι αθεράπευτα αισιόδοξος, πιστεύω ότι αυτό το πράγμα θα αλλάξει. Η κρίση, βέβαια, δεν θα περάσει από μόνη της. Εμείς θα πρέπει να την κάνουμε να περάσει μέσα από την παιδεία αλλά και τη σκληρή δουλειά. Επίσης θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η Ιστορία της Ελλάδας γράφεται καθημερινά και τη γράφουμε εμείς, οπότε, ειδικά τα νέα παιδιά, οφείλουν να είναι πολύ πιο συνειδητοποιημένα σχετικά με το τι κάνουν γι' αυτήν τη χώρα.
Περνάς πολύ χρόνο στο εξωτερικό. Τι ακούς για την Ελλάδα και τους Ελληνες;
Κατ' αρχάς μας σέβονται πάρα πολύ για την Ιστορία μας. Μας σέβονται, όμως, και για κάποιες σύγχρονες προσωπικότητες. Οπου πάω πάντα θα μου μιλήσουν για τη Μαρία Κάλλας, για τη Νάνα Μούσχουρη, για την Αγνή Μπάλτσα. Πριν από την κρίση οι ξένοι ήταν πιο επικριτικοί με τους Ελληνες. Οσο περνούν τα χρόνια όμως, βλέποντας το τίμημα που έχουμε πληρώσει, συνειδητοποιούν ότι είμαστε ένας λαός που παλεύει. Στο εξωτερικό, πάντως, συζητιόμαστε κυρίως για τον πολιτισμό μας. Εγώ αν ήμουν υπεύθυνος για την προώθηση της χώρας μας, πριν από τον τουρισμό θα πρόβαλλα ως το καλύτερό μας εξαγώγιμο προϊόν τον πολιτισμό. Ο πολιτισμός μας πρέπει να είναι ο σημαντικότερος πόλος έλξης για την
Ελλάδα.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΥΚΑ
ankouka@pegasus.gr

No comments:

Post a Comment