ΛΑΜΨΗ ΑΣΤΕΡΩΝ ΣΤΗΝ 87Η ΑΠΟΝΟΜΗ
Στο «Birdman» το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας
Επιβεβαιώνοντας πλήρως τα προγνωστικά που την ήθελαν ένα από τα μεγάλα φαβορί, η ταινία «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου, απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, στην 87η απονομή των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου, στο Dolby Theatre.
Ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου και το Birdman κέρδισαν επίσης τα Οσκαρ Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Φωτογραφίας, ενώ τέσσερα αγαλματίδια απέσπασε και η κωμωδία του Γουές Άντερσον, «Grand Budapest Hotel». Το έτερο μεγάλο φαβορί «Boyhood» αρκέστηκε σε ένα Όσκαρ, αυτό του Β' Γυναικείου Ρόλου.
Οικοδεσπότης της βραδιάς ο Νιλ Πατρικ Χάρις, γνωστός από το How I met Your Mother επιδόθηκε σε ένα εντυπωσιακό μουσικοχορευτικό σόου, τραγουδώντας τόσο για τους χαμένους των Οσκαρ, αλλά και αποτίοντας έναν φόρο τιμής γενικότερα στην αίγλη του σινεμά και των ταινιών.
Η ερμηνεία του ως Στίβεν Χόκιν στη «Θεωρία των πάντων» χάρισε στον Έντι Ρέντμεϊν το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, ο οποίος αφιέρωσε το βραβείο στους ανθρώπους με ALS.
Το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου απέσπασε η Τζούλιαν Μουρ για την ταινία «Still Alice». Παραλαμβάνοντας το βραβείο για τον ρόλο της ως μία γυναίκας που πάσχει από Αλτσχάιμερ , η Μουρ το αφιέρωσε στους ανθρώπους που δίνουν τη δική τους μάχη με την εκφυλιστική νόσο.
«Διάβασα ένα άρθρο που λέει ότι οι νικητές των Όσκαρ κερδίζουν πέντε χρόνια ζωής. Εάν είναι έτσι σε ευχαριστώ Ακαδημία, καθότι ο σύζυγός μου είναι νεότερος από εμένα», δήλωσε η ηθοποιός.
Την αυλαία των βραβείων άνοιξε το Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου το οποίο απονεμήθηκε στον Τζ. Κ. Σίμονς (Χωρίς μέτρο), αφήνοντας πίσω του τους Μαρκ Ράφαλο (Foxcatcher), τον Έντουαρντ Νόρτον (Birdman), του Ίθαν Χοκ (Boyhood) και Ρόμπερτ Ντιβάλ (The Judge).
Το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου απέσπασε η Πατρίτσια Αρκέτ για την ερμηνεία της στην ταινία Boyhood, κάτι που δεν προκάλεσε έκπληξη καθώς θεωρείτο το φαβορί.
Με το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας τιμήθηκε η πολωνική «Ida» του Πάβελ Παβλικόφσκι. Η ταινία που πραγματεύεται το δράμα μιας νεαρής δόκιμης μοναχής το 1962 στην Πολωνία, η οποία ανακαλύπτει ότι γεννήθηκε Εβραία και αναζητεί το παρελθόν της, θεωρείτο το φαβορί σε αυτήν την ειδική κατηγορία των Όσκαρ.
Το Όσκαρ Μουσικής απονεμήθηκε στον Γάλλο με ελληνικές ρίζες από την πλευρά της μητέρας του Αλεξάντρ Ντεσπλά για το «Grand Budapest Hotel». Ο συνθέτης ήταν υποψήφιος και για τη μουσική της ταινίας «Το παιχνίδι της μίμησης», ωστόσο χάρισε το τέταρτο Όσκαρ στην κωμωδία του Γουές Άντερσον.
Eίναι το πρώτο Όσκαρ για τον Ντεσπλά, ο οποίος μετά από επτά υποψηφιότητες κατάφερε φέτος να κερδίσει το πολυπόθητο αγαλματίδιο.
Από την βραδιά δεν έλειψαν και οι συγκινησιακά φορτισμένες στιγμές. Μία από αυτές ήταν, όταν ο σεναριογράφος Γκράχαμ Μουρ παρέλαβε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το Παιχνίδι της Μίμησης.
Η αίθουσα σείστηκε από χειροκροτήματα όταν στον λόγο που εκφώνησε εξομολογήθηκε την απόπειρα αυτοκτονίας που έκανε, όταν ήταν 16 ετών, γιατί ένιωθε ότι ήταν διαφορετικός, ασύμβατος. «Θέλω να αφιερώσω το βραβείο σε όλα τα παιδιά που είναι διαφορετικά και περίεργα. Θα βρεθείτε και εσείς σε μία σκηνή και ελπίζω όταν το κάνετε να απευθύνετε και εσείς το ίδιο μήνυμα», τόνισε.
Μία ακόη συγκινητική στιγμή ήταν αυτή της βράβευσης του τραγουδιού«Glory» για την ταινία Selma που πραγματεύεται την εκστρατεία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ για το δικαίωμα ψήφου μέσω μίας πορείας από τη Σέλμα στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα, το 1965. O τραγουδιστής Τζον Λέτζεντ υπογράμμισε ότι «Σήμερα υπάρχουν περισσότεροι μαύροι κρατούμενοι από ό,τι το 1850. Όσα κερδήθηκαν 50 χρόνια πριν αμφισβητούνται στη χώρα που ζούμε, ο αγώνας για δικαιοσύνη και ελευθερία αμφισβητείται». Δεν ήταν λίγοι οι παρευρισκόμενοι που ο φωτογραφικός φακός τους συνέλαβε να έχουν δακρύσει.ethnos
No comments:
Post a Comment