Αποδόμηση Μπαλτά από γονείς και μαθητές για τα Πειραματικά
Ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς
Δεν πείθει πολλούς μαθητές και γονείς η επιχειρηματολογία του νέου υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, για την κατάργηση των εξετάσεων εισαγωγής στα Πειραματικά Σχολεία και την επιλογή με κλήρωση. Θεωρούν ότι η κατάργηση του σημερινού πλαισίου λειτουργίας στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) αποτελεί οπισθοδρόμηση και εξίσωση προς τα κάτω. Μάλιστα, γονείς και μαθητές αποδομούν το επιχείρημα του υπουργείου, ότι με την κατάργηση των εξετάσεων οι μαθητές δεν θα δαπανούν χρήματα για φροντιστήρια προετοιμασίας. Και αυτό, διότι πολλοί άριστοι που δεν θα κληρωθούν θα αναγκασθούν να φοιτήσουν σε ιδιωτικό σχολείο, πληρώνοντας δίδακτρα πολλαπλάσια του ποσού της προετοιμασίας. Ηδη, υπέρ της μη κατάργησης των ΠΠΣ έχουν υπογράψει 3.500 άτομα στοhttps://secure.avaaz.org/el/petition/Elliniki_Koinonia_Oikogeneia_Stirixte_ta_Protypa_kai_Peiramatika_sholeia/? scMKnfb.
Ειδικότερα, ο Ιωάννης Γεωργακίλας, μαθητής Γ΄ Τάξης Π.Π. Λυκείου Ηρακλείου, αναφέρει σε επιστολή του προς τον κ. Μπαλτά: «Ενα επιχείρημα είναι αυτό που χαρακτηρίζει τα Π.Π. σχολεία αρίστων και την αριστεία ρετσινιά. Την τελευταία χρονιά, στο σχολείο μας πάνω από το 50% των μαθητών (66 στους 109) πέρασε τις εισαγωγικές εξετάσεις και ένα σημαντικό μέρος αυτών δεν ήταν αριστούχοι. Θεωρώ το επιχείρημα απλουστευτικό. Το πιο ενοχλητικό, όμως, γιατί είναι εκτός πραγματικότητας, είναι το επιχείρημα ότι τα Π.Π. είναι σχολεία με μαθητές τα παιδιά των εύπορων οικογενειών. Η πλειονότητα των μαθητών του σχολείου μου, όμως, δεν προέρχεται από εύπορες οικογένειες, αλλά βρέθηκε στο Π.Π. χάρη στις δικές της προσπάθειες. Οταν αυτό αποδίδεται στην οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους, αποτελεί και μεγάλη προσβολή για τους μαθητές και ακυρώνει τον μόχθο και την προσπάθεια που κατέβαλαν για την εισαγωγή και τη φοίτησή τους στα καλύτερα δημόσια σχολεία».
Από την πλευρά της, η Ειρήνη Γιακουμάκη –«χωρισμένη, μητέρα ενός αγοριού 11 ετών και εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα», όπως λέει– σε επιστολή προς τον κ. Μπαλτά αναφέρει: «Θα ήθελα το παιδί μου να πάρει μέρος στις εξετάσεις για τα ΠΠΣ. Δεν με ενδιαφέρει να τον επιβαρύνω με φροντιστηριακά μαθήματα για να πετύχει, άλλωστε δεν έχω την οικονομική δυνατότητα γι’ αυτό. Ούτε είμαι της άποψης ότι δεν θα μπορέσει να προχωρήσει εάν πάει στο δημόσιο σχολείο της γειτονιάς μας. Αυτός που αξίζει προχωράει πάντα και βρίσκει τρόπους να ξεδιπλώσει τα ταλέντα και δεξιότητές του. Αντιλαμβάνομαι αυτό που λέτε για την αποτυχία στις εξετάσεις, τη στεναχώρια και την αίσθηση της απόρριψης που μπορεί να προκαλέσει σ’ ένα παιδί. Ομως όλα έχουν να κάνουν με το πώς ο κάθε γονιός αντιμετωπίζει ο ίδιος και μαθαίνει το παιδί του να αντιμετωπίζει τις αποτυχίες. Ο γιος μου είναι ένα παιδί με πολλά και ποικίλα ενδιαφέροντα, που ενδιαφέρεται για το “πώς” και το “γιατί”. Δυστυχώς, δεν έχω την οικονομική δυνατότητα ενός καλού ιδιωτικού σχολείου κι ελπίζω να συνεχίσει να υπάρχει η δυνατότητα, μέσω αξιοκρατικών και αδιάβλητων εξετάσεων, να εισαχθεί σε ένα καλό δημόσιο σχολείο».
Ειδικότερα, ο Ιωάννης Γεωργακίλας, μαθητής Γ΄ Τάξης Π.Π. Λυκείου Ηρακλείου, αναφέρει σε επιστολή του προς τον κ. Μπαλτά: «Ενα επιχείρημα είναι αυτό που χαρακτηρίζει τα Π.Π. σχολεία αρίστων και την αριστεία ρετσινιά. Την τελευταία χρονιά, στο σχολείο μας πάνω από το 50% των μαθητών (66 στους 109) πέρασε τις εισαγωγικές εξετάσεις και ένα σημαντικό μέρος αυτών δεν ήταν αριστούχοι. Θεωρώ το επιχείρημα απλουστευτικό. Το πιο ενοχλητικό, όμως, γιατί είναι εκτός πραγματικότητας, είναι το επιχείρημα ότι τα Π.Π. είναι σχολεία με μαθητές τα παιδιά των εύπορων οικογενειών. Η πλειονότητα των μαθητών του σχολείου μου, όμως, δεν προέρχεται από εύπορες οικογένειες, αλλά βρέθηκε στο Π.Π. χάρη στις δικές της προσπάθειες. Οταν αυτό αποδίδεται στην οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους, αποτελεί και μεγάλη προσβολή για τους μαθητές και ακυρώνει τον μόχθο και την προσπάθεια που κατέβαλαν για την εισαγωγή και τη φοίτησή τους στα καλύτερα δημόσια σχολεία».
Από την πλευρά της, η Ειρήνη Γιακουμάκη –«χωρισμένη, μητέρα ενός αγοριού 11 ετών και εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα», όπως λέει– σε επιστολή προς τον κ. Μπαλτά αναφέρει: «Θα ήθελα το παιδί μου να πάρει μέρος στις εξετάσεις για τα ΠΠΣ. Δεν με ενδιαφέρει να τον επιβαρύνω με φροντιστηριακά μαθήματα για να πετύχει, άλλωστε δεν έχω την οικονομική δυνατότητα γι’ αυτό. Ούτε είμαι της άποψης ότι δεν θα μπορέσει να προχωρήσει εάν πάει στο δημόσιο σχολείο της γειτονιάς μας. Αυτός που αξίζει προχωράει πάντα και βρίσκει τρόπους να ξεδιπλώσει τα ταλέντα και δεξιότητές του. Αντιλαμβάνομαι αυτό που λέτε για την αποτυχία στις εξετάσεις, τη στεναχώρια και την αίσθηση της απόρριψης που μπορεί να προκαλέσει σ’ ένα παιδί. Ομως όλα έχουν να κάνουν με το πώς ο κάθε γονιός αντιμετωπίζει ο ίδιος και μαθαίνει το παιδί του να αντιμετωπίζει τις αποτυχίες. Ο γιος μου είναι ένα παιδί με πολλά και ποικίλα ενδιαφέροντα, που ενδιαφέρεται για το “πώς” και το “γιατί”. Δυστυχώς, δεν έχω την οικονομική δυνατότητα ενός καλού ιδιωτικού σχολείου κι ελπίζω να συνεχίσει να υπάρχει η δυνατότητα, μέσω αξιοκρατικών και αδιάβλητων εξετάσεων, να εισαχθεί σε ένα καλό δημόσιο σχολείο».
No comments:
Post a Comment